-
Szupersport
-
Adventure
-
Street és Túra
-
Robogó
-
Off Road
A CRF450R modellhez hasonlóan a CRF450RX is erősebb, minden tekintetben. A 9 500 fordulat/percen 1,8 kW-tal magasabb csúcsteljesítmény magasabb fordulatszámon, a 7 500 fordulat/percen 2 Nm-rel megnövekedett nyomaték pedig az alacsonyabb és a közepes tartományban biztosít fokozott hajtóerőt.
Mindig az élen akar lenni? A 3 szintes HRC rajtvezérlés képességektől, tapasztalattól és környezeti viszonyoktól függetlenül számos opciót kínál a motorosnak.
Terepen a CRF450RX rakétaként hasít. Az új CRF450R modellel megegyező motorfejlesztéseknek, köztük a HRC rajtvezérlésnek köszönhetően a motorkerékpár gyorsan átszalad a teljes fordulatszám-tartományon, és lehengerlő sebességet produkál, legyen szó akár sík felületen vagy terepen való használatról. És képes egész nap tartani a tempót.
Az új CRF450R motokrossz gépre épített CRF450RX eleve előnnyel indul, és az endurókra jellemző felszerelés, vagyis a nagyobb üzemanyagtartály, a 18 hüvelykes hátsó kerék és az oldaltámasz mellett számos fejlesztést tartalmaz. Például könnyebb. Egy új hengerfejnek, a rövidebb szívósornak és a továbbfejlesztett kipufogórendszernek köszönhetően a motor több erőt és nyomatékot ad le, továbbá minden sebességfokozathoz egyedi gyújtásbeállítás tartozik. Egy további újdonság a HRC rajtvezérlés. Végül, de nem utolsósorban a Showa felfüggesztés újratervezett beállításai, a váz optimalizált merevsége, a megújult első féknyereg és az állítható Renthal Fatbar kormány elsőrangú egységet képez.
Válassza ki fegyverét!
![]() |
CRF450R | 2002-es bevezetése óta a CRF450R fényesen bizonyította a teljes MX gép sikerét, teljes mértékben átadva az irányítást a motorosnak. A HRC-vel 2017-ben induló, ám az utolsó csavart is érintő áttervezés, valamint a szériafelszereltségként hozzáadott elektromos önindító adja az új CRF450R lényegét. A HRC segítségével sikerült fokozni a nyomatékot és a motorerőt, a rajtvezérlés és a továbbfejlesztett váz pedig jobb teljesítményt biztosít. | |
![]() |
CRF450RX | A CRF450RX bármilyen terepen, illetve endurópályán könnyedén vágtat végig – nincs az a meredély, akadály vagy szűk, trükkös ösvény, ami útját állhatná! És az új CRF450R modellhez hasonlóan a teljes csomagot újratervezték, egy terepen lehengerlően gyors gépet alkotva, mellyel ugyanakkor könnyű együtt élni. |
Tekintse át a technikai csemegéket, amelyek igazán versenyképessé teszik ezt a típust!
A 3 szintes rajtvezérlést a HRC profi versenyzőitől beérkezett visszajelzések alapján tervezték, és bármilyen körülmények között a lehető legjobb indulást biztosító funkciókat kínál.
A Motorüzemmód-választó gomb (Engine Mode Select Button - EMSB) módosítja a motor teljesítmény- és nyomatékjellemzőit, és három üzemmódot kínál, melyekkel különböző körülményekhez és motoros preferenciákhoz lehet azokat igazítani: A Mode 1 a kiegyensúlyozott, standard beállítás, a Mode 2 kifinomult motorteljesítményt jelent, a Mode 3 pedig maximális erőleadást biztosít.
A feltétlen megbízhatóság a CRF450RX kialakításának lényegi eleme. Az újratervezett dugattyú-olajfúvóka négy helyett öt furattal rendelkezik, az öblítőszivattyú pedig mostantól két 12 mm-es dobbal van szerelve, fokozva a teljesítményt.
Az alumíniumból gyártott, új Renthal Fatbar (839) kormány fokozza az irányíthatóságot, és jobban megőrzi a motoros erőtartalékait. A kényelmes üléspozíció biztosítására a Renthal kormányszivaccsal borított kormány négyféleképpen állítható be. Az újratervezett lábtartók négyhálós belső szerkezetének köszönhetően gyorsabban letakarítható a sár.
A 49 mm-es Showa első villához tetszés szerinti rugó-előfeszítés, valamint húzó- és nyomócsillapítás állítható be. A Showa hátsó lengéscsillapító szintén teljes körűen állítható, és a Pro-Link himbarendszeren keresztül működik. Ezenkívül az első és hátsó rugókat, a húzó- és nyomócsillapítást, illetve az olajtömeg-beállítást egyaránt újratervezték.
A CRF450RX 8,5 literes üzemanyagtartályának köszönhetően – a CRF450R tartálya mindössze 6,3 literes – hosszabb utat lehet megtenni. A 21 hüvelykes első és 18 hüvelykes hátsó DID kerekek fekete fényezést kaptak, a kovácsolt alumíniumból készült oldaltámasz pedig kényelmesen elrejthető.
Az új első féknyereg 30 és 27 mm-es dugattyúinak köszönhetően könnyebb a gép teste. Ez a tény pedig, a kevéssé táguló féktömlőkkel együtt, jobb fékhatást eredményez. Mindez egy 260 mm-es hullámos szélű féktárcsával működik.
Mindent egybevetve az új CR450RX 0,9 kilóval lett könnyebb. A hetedik generációs, elkeskenyedő alumínium hídváz vékonyabbá és könnyebbé vált a lengőkar bekötési pontjainál. A könnyebbé és átlagosnál merevebbé tett lengőkart szintén újratervezték, tovább javítva a tapadást és a vezetői élményt.
Az idomok jelentős részét tartós, karcálló matrica borítja, az áramvonalas takaróidomok pedig megkönnyítik a motoros mozgását. A hűtő bordáit újraterveztük, a keskeny elülső terület és az első sárvédő egyenesen a hűtőre áramoltatja a menetszelet.
A HRC-nek köszönhető számos aprólékos fejlesztés következtében a CRF450RX 449 köbcentis Unicam motorja fokozott erőt és nyomatékot kínál, melyek hatása már a legelső gázadásnál azonnal érezhető. Az égéstér fecskendezését, a dugattyúköpeny profilját, a dugattyúgyűrűt és a hajtókart egyaránt újraterveztük. A levegőszűrő megújult alapja nagyobb felülettel rendelkezik, és ennek köszönhetően sokkal több levegőt keringet, míg az új PGM-F1 beállítások kihasználják a megnövekedett légáramlást, és ciklusonként kétszer fecskendeznek be üzemanyagot. Az átalakított kipufogón nagyobb átmérőjű furatok találhatók ott, ahol elválik a leömlőről. Az elejétől a végéig a bal oldali kipufogó összesen 187 mm-rel, a jobb oldali kipufogócső pedig 98 mm-rel lett hosszabb. A beépített sebességfokozat-érzékelő három dedikált gyújtásbeállítást tesz lehetővé, melyek közül az első az 1. és 2., a második a 3. és 4., a harmadik pedig az 5. sebességfokozaton alkalmazható. Nem utolsósorban pedig megszabadultunk a berúgókartól.
A HRC profi versenyzőitől érkezett visszajelzések alapján tervezett 3 szintes rajtvezérlésnek köszönhetően a CRF450RX már az indulás pillanatában az élre tör. Az 1. szint 8 000 fordulat/percen üzemel, és kiválóan alkalmas sáros útviszonyok vagy kevésbé tapasztalt motoros esetén. A 2. szintet alapvetően száraz körülményekre tervezték, és 8 500 fordulat/percen működik. A 3. szint 9 500 fordulat/percen indul, és profi motorosoknak szánták.
A CRF450RX modellt arra tervezték, hogy bármilyen útviszonyok között versenyezni tudjon. Ennek érdekében a motor viselkedése a körülményekhez igazítható. A Motorüzemmód-választó gombbal (Engine Mode Select Button - EMSB) három üzemmód közül lehet választani. A Mode 1 állás a teljesítmény és forgatónyomaték ideális egyensúlyát biztosítja, ami a legtöbb esetben megfelelő választást jelent. Csúszós vagy sáros talajon a Mode 2 beállítás alkalmazása javallott, mely a motorerő és a nyomaték finom kiegyensúlyozásával biztosítja a hátsó kerék tapadását, míg Mode 3 üzemmódban a gép erőteljesen kilő, hogy kiszabaduljon a süppedő, homokos talaj fogságából. A hardver és a szoftver beállításáért felelős HRC beállítóeszközzel a Mode 2 és a Mode 3 még pontosabban a felhasználó igényeihez igazítható.
A képen látható modell nem az európai szabványnak megfelelően készült