A motorozás következő szintje
Még több élvezetre vágyik? Próbálja ki a Honda E-Clutch rendszerét! Ez a vadonatúj technológia a Honda egyedi újdonsága, amellyel Önnek sem elindulásnál, sem megállásnál, sem fokozatváltásnál nem kell használnia a tengelykapcsoló kart. A profikat meghazudtoló, azonnali és egyszerű irányítást ad a kezébe, így még élvezetesebben veheti be a kanyarokat, és stresszmentesen közlekedhet a városban. De ne aggódjon: ha bármikor szeretné kézzel működtetni a kuplungot, természetesen megteheti. Öné a választás.
A Honda E-Clutch rendszere az új CB650R és CBR650R modellekben debütál rendelhető extraként.
A Honda e-Clutch rendszer működése
A Honda e-Clutch rendszer új szintet képvisel, amelyet minden motoros élvezhet, az abszolút kezdőktől a legtapasztaltabbakig. Alapul vettük a gyorsváltók, a kézi működtetésű tengelykapcsolók és a Honda egyedülálló dupla kuplungos automata váltójának technológiáit és teljesítményét, és ezeket a jól bevált megoldásokat kombinálva valami egészen egyedit alkottunk meg.
A fokozatváltás során a „féltengelykapcsolós” működés, az üzemanyag-befecskendezés megszakítása és a gyújtásvezérlés harmonizált együttműködésének köszönhetően kiküszöböltük a váltáskor fellépő lökést, így még kényelmesebb lesz az utazás. A tengelykapcsoló vezérléséről a Honda egyedi dupla kuplungos megoldásához hasonlóan itt is egy működtetőegység gondoskodik, amely a jobb oldali motorburkolatban kapott helyet. Önnek mindössze annyi a dolga, hogy gázt ad, és a sebességváltó pedállal váltogatja a fokozatokat. Ha pedig bármikor használni szeretné a kuplungot, egyszerűen fogja meg a kart, és működtesse a megszokott módon. Néhány másodperc elteltével visszakapcsol az e-Clutch rendszer. De a TFT-képernyőről akár teljesen ki is kapcsolhatja a funkciót, ha mindent Ön szeretne szabályozni.
Profi váltás
A Honda e-Clutch rendszer valódi teljesítményelőnyt jelent, amikor kanyargós utakon motorozik. Garantáltan izgalmas és szórakoztató élményben lesz része, nem számít, mennyire tud motorozni. A váltópedállal könnyedén válthat fokozatot, és tökéletesen szabályozhatja a műveletet – elég a következő kanyarra koncentrálnia. Majd az azutánira. Élvezze a zökkenőmentes, azonnali váltást, és feledkezzen meg a motor akadozásáról és a váltáskor fellépő lökésekről! A rendszer súlya mindössze 2 kg, így nem nő jelentősen a menetkész tömeg, és megmarad a motor agilitása. Így Önnek minden egyes út során profi szintű élményben lesz része.
Bemutatkozik a Honda E-Clutch rendszer
Nézze meg működés közben a Honda új E-Clutch technológiát: hallgassa meg a versenyzőink első benyomásait, és ismerje meg, hogyan jött létre a Honda E-Clutch rendszer – a Honda Motor Japan fejlesztőmérnökeinek bemutatásából.
Bezárás
A Honda e-Clutch rendszer mérnökei
„Kényelem, nyugalom és sportos érzet: ezeket a tényezőket tartottuk szem előtt a Honda E-Clutch rendszer fejlesztése során.”
Junya Ono – általános projektvezető
„A Honda E-Clutch rendszerrel az volt a célunk, hogy a kézi sebességváltónál jobb megoldást kínáljunk, amellyel mindenki szabadabban élvezheti a motorozást.”
Tatsuya Ryuzaki – tervezésért felelős projektvezető
„A Honda E-Clutch egyik legfontosabb jellemzője, hogy a motoros továbbra is bármikor szabadon használhatja a kuplungot: elég hozzá lenyomnia a kart.”
Ryohei Tsuzuki – hajtáslánc-tesztelésért felelős projektvezető
CB650R
A lecsupaszított CB650R vegytiszta négyhengeres varázslat: hihetetlenül élvezetes teljesítményt kínál, akár a városban csavarog, akár a kanyargós ösvényeket rója. Erős gyorsulás, könnyed agilitás és az új, CB1000R által ihletett Neo Sports Café stílus jellemzi. Ráadásul ezzel a motorral az elsők között próbálhatja ki a Honda lenyűgöző új e-Clutch rendszerét, amellyel a kuplungkar nélkül indulhat el, állhat meg és válthat fokozatot, valamint számos prémium technológia, köztük az új TFT-képernyő és a Honda RoadSync csatlakoztatási lehetőségei is rendelkezésre állnak – bizonyítva, hogy a kevesebb néha valóban több.
CBR650R
A CBR650R egy négyhengeres középsúlyú sportmotor, amely igazi ritkaság – és igazán gyönyörű. A turbinákra hajazó, soros motor az alacsonytól a legmagasabb fordulatszámig lenyűgöző teljesítményre képes. Ráadásul megtalálható benne a Honda e-Clutch rendszere, ami hihetetlen előnyt jelent a teljesítmény terén. Ehhez járul a CBR1000RR-R Fireblade által ihletett, agresszívan átalakított megjelenés. És számos prémium technológia, például az új TFT-kijelző és a Honda RoadSync csatlakoztathatósága, amellyel ez a csillag még fényesebben ragyog.