XL750 Transalp

Technológia a kalandhoz

Motoros az XL750 Transalp motoron hegyvidéki környezetben.

Magas szintű teljesítmény

Az XL750 Transalp valódi mindentudó. Nagy teljesítményének köszönhetően gond nélkül veszi a hegyi hágókat, ugyanakkor a hosszú túrák során is különösen kényelmes. A cél az, hogy Ön minden eddiginél szabadabb és kalandosabb motoros életmódot élvezhessen. Shigeru Awazu főmérnök első kézből számol be a Transalp fejlesztése során gyűjtött tapasztalatairól. 

Teljesítmény és nyomaték a sokoldalúság jegyében

A 67,5 kW-os teljesítmény és a 75 Nm-es nyomaték erős értékek. De a vadonatúj, 755 köbcentis, soros, kéthengeres, 8 szelepes motor erejét is azonnal meg fogja érezni. Légörvényes szívótechnológiánk felerősíti és kiegyenlíti a nyomatékot a teljes tartományban. Akár földúton, városban vagy az országúton halad, ez a motor sokoldalú teljesítményre van hangolva, amelyet utassal és csomagokkal megpakolva is megőriz.

Mekki hengerek

A Transalp számára gyártott Mekki hengerek Ni-SiC bevonattal készültek a japán Kumamoto gyárban.  A nagy specifikációjú Ni-SiC bevonat csökkenti a forgattyústengely súrlódását és súlyát, növelve a teljesítményt magas fordulatszámon. Ugyanezt a bevonatot használják a Fireblade, a CRF450R és az F1 erőforrásokon is.

Elölről készült közelkép az XL750 Transalp motor fényszórójáról.

Barátságos, megbízható és strapabíró kialakítás.

A kalandvágy és a használhatóság széles skálájának megteremtése érdekében - a mindennapi városi motorozástól a hétvégi szabadidős kalandokig - barátságos és megbízható kialakításra törekedtünk.

Méltóságteljes stílusának és masszív, letisztult kialakításának köszönhetően a Transalp minden feladatra alkalmas, ráadásul vezetni is felettébb kellemes, így a Honda kínálatának egyik legnépszerűbb darabja, amely a motorosok széles körének ideális. A nagyméretű, sík felületű idomzat jó egyensúlyt biztosít a szélvédelem és a teljesítmény között, így tökéletesen kényelmes az autópályákon és a hosszabb utakon.

A nagyméretű, mindkét oldalról a motor elejét körbeölelő burkolatok olyan kalandos stílust kölcsönöznek a Transalpnak, amely hangsúlyozza a keménységet és kalandozásra ösztönöz.

XL750 Transalp hátulról hegyvidéki környezetben.

Kezelhetőség, menetdinamika és kényelem.

A Transalp nyergében bármilyen utazásnak magabiztosan vághat neki. 212 mm-es minimális hasmagasságának köszönhetően az egyenetlen terepen is teljesen gondtalanul motorozhat. A 850 mm-es ülésmagasság és a 208 kg-os önsúly megkönnyíti a Transalp kezelését gyaloglási tempótól felfelé; a vezetési pozíció laza, mégis egyenesen ül, nagyszerű kilátást és természetes kényelmet biztosít. A kompakt és funkcionális idomzat és szélvédő aerodinamikai jellemzőit gondosan úgy alakítottuk ki, hogy növeljék a stabilitást, valamint nagy sebességnél is csökkentsék a szélzajt és a széllökéseket.

Közelkép az Xl750 Transalp felfüggesztéséről.

A felfüggesztés

Annak érdekében, hogy a motor a legkülönbözőbb útfelületeken és terepviszonyok között is kényelmes legyen, az első és hátsó SHOWA felfüggesztés az alapfelszereltség része. Elöl egy 43 mm átmérőjű, 200 mm-es rugóúton mozgó Showa SFF-CA™ fordított teleszkópvilla dolgozik. Hátul Pro-Link® himbarendszerre ültetett, külső tartályos rugóstag jutott szerephez 190 mm-es tartománnyal. A rugó-előfeszítés állítható. Mindezek együttesen a Transalp kivételes manőverezőképességet biztosítanak minden terepen.