A DCT újragondolása: A Honda forradalmian új dupla kuplungos automata váltója

A 2010-ben megjelent DCT technológia, amely egyedülálló a Honda motorkerékpárokban, napjainkra a kétkerekű járművekben használt egyik legfejlettebb erőátviteli megoldássá vált. Az automata üzemmódról egyetlen mozdulattal válthat kézi üzemmódba, így megmarad a motorkerékpár feletti irányítás izgalma – akár aszfalton, akár terepen motorozik.

Bezárás

Dai Arai, főmérnök, Honda DCT

„A legjobb dolog számomra az, hogy a DCT rengeteg agymunkától megszabadít, így arra koncentrálhatok, amit a leginkább szeretek a motorozásban – a kanyarok bevételére, az ideális ívek keresésére, a fékezés és a gyorsítás megfelelő pillanatának megtalálására.”

A DCT számtalan előnye

A Honda DCT mechanizmusa

Ebben a videóban bemutatjuk a tengelykapcsoló és a sebességváltó működését, amelyet a rendszer automatikusan kezel gyorsításkor és lassításkor.

A hagyományos sebességváltók esetében a bal lábnál elhelyezett váltópedállal lehet elforgatni a kapcsolóorsót, amely nyomán a kapcsolódob elfordul, a kapcsolóvillák és a fogaskerekek pedig átcsúsznak. A kettős tengelykapcsolós - DCT - sebességváltó esetében ezt a feladatot egy kapcsolómotor látja el. Az opcionális lábpedál beállítás használata esetén a kapcsolóorsót is a váltómotor működteti.

Bezárás

Válasszon DCT-váltós Honda motorkerékpárt

A Honda számos különböző DCT-vel szerelt motort kínál: ez a technológia elérhető például az NC750X-ben és a Honda csúcsmodelljében, a Gold Wingben is. Az egyes modellek egyedi karakteréhez igazított kézi és automata üzemmódok eltérő vezetési stílust kínálnak.