Egy Honda CRF450R, amellyel terepen haladnak, a háttérben hegyek.

CRF450R – 50 év tapasztalata alapján

50 éve jelen vagyunk a motokrosszversenyek világában. Megtapasztaltunk mindent: a legmagasabb csúcsokat és a kudarcokat egyaránt, de minden egyes pillanatot a magunk erejéből élhettünk meg. Azért dolgozunk, hogy a hétvégén ismét felállhassunk a dobogó tetejére. Így hát nem meglepő, hogy a CRF450R és a csak 2023-ban kapható CRF450R 50th Anniversary is a győzelem jegyében született.

Ez az igazán különleges modell a motokrosszversenyeken eltöltött 50 évünk előtt tiszteleg.

Két motoros ugratókon halad át a Honda CRF450R modellel.

Nagyobb gyorsulás, kevesebb erőfeszítés

Hogy minden korábbinál többet kicsiholhasson a motorkerékpárból, a motort szűkebb légbeömlő nyílásokkal, hosszabb levegőjárattal és kisebb, 44 mm-es átmérőjű pillangószelepházzal láttuk el: az így kialakuló gyorsabb levegőáramlás több nyomatékot és nagyobb teljesítményt nyújt alacsony fordulatszámon. Az új ECU-beállítások és a szelepvezérlés (amelyeket Tim Gajser #243-as számú HRC-gépéből emeltünk át) révén kitűnően használható erőgép jön létre, amelyet a rajtvezérlés, a HSTC és az EMSB tesz teljessé.

Két motoros ugratókon halad át a Honda CRF450R modellel.

Ami a HRC gyári versenyzőinek bevált, az Önnek is be fog

Soha nem ülünk a babérjainkon. Mindent megteszünk, hogy megőrizzük vezető pozíciónkat – ezért a CRF450R nemcsak gyorsabb, de hosszabb távon is könnyebb vezetni. Könnyű alumíniumváza új, a gyári versenyzők specifikációinak megfelelő merevségegyensúlyt kínál, ami már a 2 mm-rel vastagabb első vázcsuklókban és a rugóstag felső bekötési pontjában megmutatkozik, amelyek az új acél motorfüggesztőkkel társulva olyan stabil vázat eredményeznek, amely remek első tapadást és villámgyors kanyarodást tesz lehetővé.

Két motoros ugratókon halad át a Honda CRF450R modellel.

Showa felfüggesztés az irányíthatóság jegyében

A felfüggesztés átalakítását a HRC versenyzői – Gajser és Roczen – irányították: az volt a vágyuk, hogy kevesebb erőfeszítéssel tudjanak jobb köridőket futni. Az újrahangolt váznak megfelelően megnöveltük a hátsó rugóerőt, amely így 56 N/mm lett, a nagyobb húzó- és nyomócsillapítás pedig még bukkanókon és barázdákon áthaladva is kiváló irányíthatóságot kínál. A 49 mm-es USD villák új csillapítási beállításokat kaptak az optimális első-hátsó egyensúly érdekében.

Két motoros ugratókon halad át a Honda CRF450R modellel.

Ha minden hétvégén szeretne keményen versenyezni

A minimalista idomzat könnyen mozgatható és leszerelhető. A CRF450R csúcsminőségű alkatrészekből áll: a Renthal Fatbar kormány kényelmes, négy irányban állítható. A 6,3 literes üzemanyagtartály titánból készül. Az alumínium DID felnik könnyűek és erősek, míg a 30/27 mm átmérőjű, kétdugattyús első féknyereg még a verseny során tapasztalható hőmérsékleteken is egyenletes fékerőt biztosít.

GYŐZELEMRE SZÜLETETT

Első sorozatgyártású motocross-versenymotorunk, a CR250M Elsinore 1973-ban debütált a pályán – és így kezdetét vette ez a fantasztikus utazás. Az új CRF450R bármilyen versenyre készen áll, a CRF450R 50th Anniversary pedig az elmúlt 50 év csatái előtt tiszteleg. Mindkét modellt áthatja a Honda győzni akarása.

CRF450R 50th Anniversary

50 ÉVE ERŐSEBBEK VAGYUNK

50 éve versenyzünk. És győzünk. Mindig, évről évre erősebbek leszünk. De most, hogy megünnepeljük ezt a különleges mérföldkövet, megalkottunk valami igazán különlegeset, amely csak egyetlen évig lesz elérhető. Ez a CRF450R 50th Anniversary. Tele van egyedi alkatrészekkel; a kék ülés, az arany színű kerekek és kormány, valamint a fehér számtáblák mind az 1980-as évek fantasztikus CR termékcsaládja előtt tisztelegnek. Az egyedi grafikus elemek pedig még inkább kiemelik a tömegből.

Görgetés