Close

Honda CRF450R

Az Öné minden pillanat

Most Önnek kell lépnie

Könnyebb. Sokkal könnyebb. A HRC által tökéletesre csiszolt új vázegyensúlynak és felfüggesztésnek köszönhetően nagyobb kanyarsebesség érhető el, így körről körre egyre jobb időket futhat. Az erőforrás pedig alapjáratról pillanatok alatt maximális fordulatszámra pörög, de az irányítás végig az Ön jobb kezében marad.

Görgetés

Rajt! Élre törés. Győzelem!

Minden motoros számára más a fontos. De ez a motor bármilyen igényt kielégít!

Fogtuk a korábbi CRF450R modellt, és továbbfejlesztettük. Pontosan ez kell egy MXGP világbajnokság megnyeréséhez. A teljesen új vázzal kisebb tömeget sikerült elérnünk, amelyhez a gyári csapat által beállított, kiegyensúlyozott merevség, újratervezett kormánygeometria és még nagyobb tapadást biztosító felfüggesztés párosul. Az újratervezett légbeömlőnek, a hengerfejnek és a kipufogórendszernek köszönhetően a motor jóval nagyobb teljesítmény és forgatónyomaték leadására képes a középtartományban, amely simább gázreakcióval egészül ki. Az újragondolt dekompresszor és az új hidraulikus tengelykapcsoló hihetetlen megbízhatóságot eredményez. A Honda állítható nyomatékszabályzója (HSTC) 3 különböző teljesítményszabályozási móddal rendelkezik a kiváló hátsókerék-tapadás érdekében, a HRC rajtvezérlés funkciója pedig elképesztő teljesítményt biztosít az első 100 méteren. Az új váz még karcsúbb, még könnyebb és még egyszerűbben irányítható. Minden eddiginél egyszerűbb már a rajtnál az élre kerülni, és megalapozni a győzelmet.

Közelkép a CRF450R kormányrúdjáról
Közelkép a CRF450R lábtartójáról
Egy CRF450R motorozás közben.
Egy CRF450R motorozás közben.

GYŐZTES ALKAT

A különbség a részletekben rejlik.

Keményebb. Gyorsabb. Erősebb. Győzelem. És újra.

Bajnokságokat nem lehet pusztán szerencsével megnyerni. Nagyon sok múlik a tervezésen. Kérdezzék csak meg a HRC-t és a versenyzőt, Tim Gajsert. Az erőfeszítéseiknek köszönhetően a CRF450R minden egyes alkatrészét alaposan megvizsgáltuk és továbbfejlesztettük. Az első dolog, ami azonnal szembetűnik, hogy a motor 2 kg-mal könnyebb lett. A munkát a váznál kezdtük. A szűkebb nyúlványoknak köszönhetően 700 g-ot, míg az új, leegyszerűsített segédváznak köszönhetően 320 g-ot sikerült lefaragnunk. A legfontosabb, hogy a motor érzete is sokkal jobb lett: a lengőkar felfüggesztési pontjai mögötti bordapozíciókat megváltoztattuk, így a torziós merevség fenntartása mellett 20%-kal kisebb oldalirányú merevséget sikerült elérni, amelynek köszönhetően javul a kanyarsebesség, a tapadás, valamint a kormányzás pontossága. A vékonyabb lengőkarok és a váz merevségét összehangoltuk. A Pro-Link áttételt szintén megváltoztattuk. A kisebb villaszög és az utánfutás élesebb kanyarodást tesz lehetővé, továbbá ezeknek köszönhetően a szabad hasmagasság is nagyobb. A Showa 49 mm-es csúszószár-átmérőjű, spirálrugós Showa USD teleszkópok rugóútja 5 mm-rel hosszabb lett, ezenfelül pedig megnőtt a villaszár rögzítési pontjainak szilárdsága, valamint az alsó és a felső villahíd merevsége. A Showa hátsó felfüggesztés nagyobb fődugattyúszelepe gyorsabb reakcióidőt biztosít, és meg sem fogja érezni a bukkanókat. A rugó pedig szuperkönnyű acélból készült.

Felvétel a CRF450R jobb oldaláról.
Közelkép a CRF450R motorjáról.

Erősebb. Finomabb. És még megállíthatatlanabb.

Még nagyobb teljesítmény az 5000-es fordulatszám felett. Az alacsony fordulatszám erősebb és finomabb nyomatéka érdekében megnöveltük a légszűrőház méretét, a szűrő pedig szerszámok nélkül hozzáférhető. A befecskendezés egy újratervezett pillangószelepházon keresztül valósul meg, amely optimális szívási hatékonyságot tesz lehetővé. A meredekebb befecskendezési szög egészen a pillangószelepig fecskendezi a keveréket, amellyel még kiegyensúlyozottabb gázreakció érhető el. A dekompresszor mechanizmusa is megújult; az ellensúly a vezérműtengely jobb oldala felől halad balra, ami alacsonyabb fordulatszám mellett stabilabb működést tesz lehetővé, továbbá a lefulladás kockázata is csökken. Az iker leömlők ovális kimenettel rendelkeznek, az új kipufogócsővel és kipufogódobbal pedig 1,24 kg-mal csökkent a teljes tömeg. A tengelykapcsoló egy extra tárcsát, valamint hidraulikus vezérlést kapott, amely egyszerre javítja a kar vezérelhetőségét és használatát (10%-kal könnyebb), továbbá konzisztens kuplungkar holtjáték elérését teszi lehetővé, amikor az olaj felmelegszik. Igazán precíz. A tömeg csökkentése ezenfelül az új magnézium hengerfejnek, valamint a kisebb és könnyebb üzemanyagpumpának köszönhető.

Egy CRF450R motorozás közben.

A képen látható modell nem az európai szabványnak megfelelő