Agresszív ralidizájn
A versenyzés a génjeinkben van. A minimalista, agresszív ralistílusú idomzat a Dakar-nyertes CRF450 RALLY modelltől kölcsönzött új, lenyűgöző fényezéssel is elérhető.
Minél nagyobb a kihívás, annál nagyobb a jutalom. Mi azt mondjuk, legyen! A Dakar legendája által ihletett, nagy teljesítményű, fekete részletekkel és új, egyenesen a raliversenyből átvett grafikával ellátott CRF1100L Africa Twin a kemény terepeken érzi magát igazán otthon.
Pontosan tudjuk, mire van szüksége: maximális teljesítményre és minimális súlyra, amelyet a kisebb tank és a könnyebb, agilisabb váz biztosít. Ez a motorkerékpár azokon a terepeken is helytáll, ahol mások elbuknak. Minden csak Önön és a motorkerékpáron múlik. Készüljön fel az új és kalandosabb utakra. Ezért építettük az Africa Twin motorkerékpárt. Tudjuk, mire képes.
Az SOHC, 8 szelepes, kéthengeres motorblokk csúcsteljesítménye 75 kW és 105 Nm nyomaték. De a motorblokk reakciója az, ami igazán izgalmas. Az optimalizált ECU-beállításokkal vezérelt 46 mm átmérőjű fojtószelepháznak köszönhetően jobb keze és a hátsó gumiabroncs tökéletesen összhangban vannak. Így akár a markolatot keresi a kavicsos úton haladva, akár megpróbál gyorsan visszaváltani, a teljesítmény minden fordulatszám mellett tökéletes lesz.
Mind a váz, mind pedig a CRF450R által inspirált alumínium lengőkar könnyű és merev. A precíz felfüggesztési reakció érdekében a 45 mm-es Showa fordított első villák húzó- és a nyomófokozati csillapítása állítható. A Pro-Link által vezérelt Showa hátsó lengéscsillapítón a rugó előfeszítése a csillapítótesten lévő tárcsa segítségével állítható, valamint a húzó és nyomófokozati csillapítás is szabályozható.
Az Africa Twin irányíthatóságának középpontjában egy hattengelyes inerciamérő egység (IMU) áll, amely felügyeli a motorkerékpárt fékezés, kanyarodás és gyorsítás közben. Ennek eredménye egy tűpontos, 7 fokozatú HSTC, valamint egy 3 fokozatú Egykerekezés-gátló és kanyar-ABS. Négy alapértelmezett motorozási mód – URBAN, TOUR, GRAVEL és OFF-ROAD –, valamint két testreszabható USER opció közül választhat, hogy olyan motorkerékpárt kapjon, amilyent Ön szeretne.
Az Africa Twin hatsebességes kézi váltóval vagy az innovatív, hatsebességes DCT váltóval is kérhető – ez utóbbi gondtalan motorozást és gördülékeny, automata váltást biztosít. Természetesen lehetősége van arra, hogy villámgyors kézi vezérlésre váltson a bal oldali kapcsolókkal, hogy mindig a tökéletes fokozatban haladjon a terepen. A DCT az első két fokozatban alacsony fordulatszámra van optimalizálva, amikor pedig elfogy az út, a TFT-kijelzőn elérhető G kapcsoló megnyomásával csökkentheti a kuplung csúszását, ezzel fokozva a hátsó kerék tapadását.