- A Honda mérföldkőnek számító – és a mai napig egyedülálló – erőátviteli rendszere 2010-ben debütált Európában
- Azóta az öreg kontinensen több mint 140 000 dupla kuplungos váltóval (Dual Clutch Transmission, DCT) felszerelt motorkerékpár talált gazdára
- Bemutatása óta tíz Honda modellben jelent meg ez a könnyű használatot biztosító megoldás
Éppen egy évtized telt el azóta, hogy a Honda motorkerékpárjaihoz elérhetővé vált a dupla kuplungos erőátvitel (Dual Clutch Transmission, DCT).
Európában első ízben a legendás VFR1200F túramodellben alkalmazták a DCT váltót, és azóta is egyedülállónak számít a motorkerékpárok piacán. Átütő sikerét bizonyítja, hogy eleddig több mint 140 000 DCT-vel felszerelt motort értékesített a Honda Európában, ráadásul 2019-ben az Africa Twin modellek 45, az NC750X típusok 52, míg a Gold Wingek 67 százaléka DCT-váltóval kelt el földrészünkön.
Sikerében nagy szerepet játszik a szerkezet folyamatos fejlődése, melynek következtében egyre finomabbá és jobban időzítetté váltak a kapcsolások, nem mellesleg a szoftver is összetettebb lett, hogy a DCT tökéletesen illeszkedjen a különböző típusokhoz. Példaképpen említhetjük a terepes üzemmód G-kapcsolóját az Africa Twin és az X-ADV esetében, sőt a vezérlőelektronikát összehangolták a – Honda zászlóshajójának számító – GL1800 Gold Wing visszagurulás-gátlójával, sétaüzemmódjával és automatikus motorleállító rendszerével is.
További információkat szerezhetnek a Honda egyedülálló váltójának evolúciójáról, ha a következő linkre kattintva elolvassák a fejlesztésért felelős főmérnökkel, azaz Dai Araival készített interjút: