1952 – Tovább az úton
Sok mozgalmas év volt a márka történetében, de talán egyik sem volt olyan jelentős, mint 1952, a Cub F születésének éve. Az ötven köbcentis, léghűtéses, kétütemű erőforrással felszerelt, egy lóerős segédmotor-kerékpár gyakorlatilag ellenállhatatlannak bizonyult, az eladott darabszám már a gyártás első évében átlépte 20 ezret, azóta pedig, nem kevesebb, mint hatvan millió (!) kelt el a - folyamatosan fejlesztett – modellből. Jelentőségét fokozza, hogy érkezésével párhuzamosan egy teljesen új értékesítési stratégiát vezetett be Honda: közel 30 ezer kerékpárüzletet vontak be az eladásokba, ezzel gyakorlatilag megkezdve a márkakereskedői hálózat kiépítését. Emellett az új korszak egyik legfőbb kezdeti lépése volt, hogy a cégközpont Japán szívébe, Tokióba költözött.