2009 – Elsőrangú kényelem

Sokan gondolták, hogy a váltás, illetve kuplungolás a motorozás szerves része, de csak míg meg nem született a VFR1200F és a motorjához társított duplakuplungos automatikus váltó (DCT – Dual Clutch Transmission). Ez az erőátviteli egység gyorsabban és finomabban működik, mint a hagyományos, lábbal kapcsolható nyomatékelosztók, így a DCT-vel felszerelt motorkerékpárok dinamikusabbak, kevesebbet fogyasztanak, alacsonyabb a károsanyag-kibocsátásuk és egy pillanatra sem torpannak meg a kapcsolások során. A DCT használatát nagyban megkönnyíti, hogy a kormányon elhelyezett kapcsolókkal a vezető szabadon befolyásolhatja a váltó működését. Ha az automatikus üzemmód mellett dönt, két lehetőség közül választhat: a „D” a higgadt, kiegyensúlyozott gurulást támogatja, míg „S”, azaz Sport fokozatban a teljesítmény kiaknázásán van a hangsúly. Amennyiben a pilóta maga kíván váltani, erre is meg van a lehetősége - a baloldali markolat mellett elhelyezett gombokkal bármikor kiadhatja a le- vagy felváltásra irányuló utasítást a DCT-nek. Tekintettel az óriási keresletre, a Honda egyéb modelleknél is elérhetővé tette a duplakuplungos automatikus váltót, így többek között az NC750 sorozat tagjaihoz és a VFR1200X Crosstourerhez is megrendelhető.