2002 – Egy mindenkiért
A sporttúramotorok mezőnyének egyik legjellegzetesebb tagja a Honda VFR800, melynek gyökerei egészen 1982-ig nyúlnak vissza. Ekkor jelent meg a kereskedésekben a Honda tervezőinek legújabb alkotása, az 53 lóerős V4-essel felszerelt, mindössze 173 kilogrammos sportmotor, a VF400F. Kicsi volt, de nagyon erős, vitték is szép számmal, csak úgy, mint különféle átiratait, amelyek máig megtalálhatók a Honda palettáján. A különféle generációk közül egyértelműen kitűnik a 2002-ben bemutatott VFR800, ugyanis 782 köbcentis, 109 lóerős erőforrásánál először alkalmazta a gyártó a Formula 1-ben kifejlesztett VTEC szelepvezérlési rendszert. Kettős személyisége higgadt, takarékos gurulásokra és villámgyors kanyargásra egyaránt képessé tette a VFR800-at, komfortos nyergének, egészséges üléspozíciójának és átlagon felüli szélvédelmének köszönhetően pedig a hosszú utakon sem lehetett panasz kényelmére. Mindehhez a V4-es hátborzongató hangja szolgáltatta a zenei aláfestést, páratlan élményt nyújtva a típus rajongóinak.