A Honda DreamTech motorosokra fókuszáló innovációi közé tartozó E-Clutch a manuális váltók evolúcióját képviseli: az ösztönös és könnyed utazások és a tiszta élvezet jegyében született.
Az elsőként a CB650R és CBR650R modelleknél bevezetett megoldás most a CB750 Hornet, az XL750 Transalp és az 500-as sorozat következő generációját is elrepíti a jövőbe.
A Honda E-Clutch ráadásul a 750-es sorozatnál az elektronikus gázmarkolattal (TBW) is együttműködik a még simább, intuitívabb váltás jegyében. És mivel az E-kuplung már elérhető a CB500 Hornet, a CBR500R és az NX500 modelleken, az A2 motorosok is megtapasztalhatják az irányítás következő szintjét.
Hogyan működik az E-Clutch
Az E-Clutch használatával megmarad a manuális sebességváltó érzete, de Önnek nem kell a kuplunggal bajlódnia. A motorburkolat alatt rejlő működtetőelem koordinálja a tengelykapcsoló működését, az üzemanyag-kiesés és a gyújtás időzítését, ami gyors, finom és akadozástól mentes váltási élményt jelent.
A manuális váltót részesíti előnyben? Bármikor használhatja. Az E-Clutch átmenetileg kikapcsol, amíg Ön átveszi az irányítást, majd automatikusan működésbe lép, de a TFT-n akár teljesen is kikapcsolható.
A CB750 Hornet és az XL750 Transalp modellek esetében az E-Clutch az elektronikus gázmarkolattal és a vezetési módokkal összhangban működik, ami még finomabb és stabilabb motorozást jelent, különösen indításkor, a kanyarokban és a durva útfelületeken.
A nagy teljesítményű sebességváltás következő szintje
A 750-es sorozatban az E-Clutch és az elektronikus gázmarkolat együttműködése lefelé váltáskor pontos fordulatszám-szabályozást és finomabb kapcsolást jelent. A kuplung fejlett szabályozása segít elkerülni a hátsó kerék tapadásvesztését az útegyenetlenségeken, valamint erős fékezésnél is stabilan tartja a motort.
Az 500-as, a 650-es és a 750-es sorozatnál pedig a csak pedálos váltás a gyorsváltóhoz hasonlóan, gyorsan és intuitíven működik, ráadásul mindössze 2 kilóval növeli a motor súlyát, így az agilitás változatlan marad.
Az E-Clutch előnyei
CB750 Hornet
Könnyű, erős és éles. Az elektronikus gázmarkolat és az E-Clutch együttműködése simább és ösztönösebb váltást tesz lehetővé. A csomagot a merész streetfighter stílus és a dupla LED-fényszóró teszi teljessé.
XL750 Transalp
A kaland-túramotorok ereje továbbfejlesztett felfüggesztéssel és vázzal. Az elektromos gázmarkolat választható vezetési módokat kínál; az E-Clutch pedig intuitív, kuplungot nem igénylő irányítást. Tökéletes partner a kalandokhoz – vezessenek bárhová. Céltudatos megjelenésű, nincs rajta felesleg, és rendkívül strapabíró.
CB650R
Ez a vegytiszta négyhengeres varázslat otthona. A lecsupaszított CB650R hihetetlenül élvezetes teljesítményt kínál, akár a városban csavarog, akár a szerpentineket rója: erős gyorsulás és könnyed agilitás jellemzi. Ehhez prémium technológiai megoldások társulnak, emellett ez az első motor, amelyben a Honda hihetetlen E-Clutch rendszere működik – a kevesebb néha valóban több.
CBR650R
A CBR650R a CBR1000RR-R Fireblade által ihletett agresszív vonalvezetésnek, és az 5"-os TFT-képernyőnek, a Honda RoadSync csatlakoztathatóságának és a többi fejlett technológiának köszönhetően tökéletes mindenes.
NX500
Kompakt, sokoldalú és városi- valamint terephasználatra egyaránt alkalmas. Az E-Clutch gondoskodik a sima váltásról, ehhez járul az 5"-os TFT, a Honda RoadSync és az A2-es jogosítvánnyal is kompatibilis kéthengeres teljesítmény.
CBR500R
A Fireblade által ihletett dizájn aerodinamikus légterelő szárnyakkal és erős kéthengeres motorral. Az E-Clutch kuplungmentes teljesítményt biztosít, ehhez járulnak a Showa USD-villák, a radiális féknyergek, a HSTC és a teljesen színes TFT.
CB500 Hornet
Agresszív streetfighter stílus, A2 jogosítvánnyal kompatibilis kéthengeres motor és agilis irányíthatóság. Az E-Clutch zökkenőmentes, intuitív váltást tesz lehetővé, ezt egészíti ki az 5"-os TFT, a Honda RoadSync és a HSTC.