- Az új, hosszabb löketű, 286 cm3-s motor 10% -kal nagyobb teljesítménnyel és 18% -kal nagyobb nyomatékkal bír
- Jelentősen, 4 kg-mal csökkent a modell tömege, 13%-ot javult a teljesítmény-tömeg arány
- Új, rugalmasabb váz, megnövelt rugóút és szabad hasmagasság, módosított üléshelyzet, könnyebb irányíthatóság
- Új, élesebb, LCD-műszeregység – mind a két modellhez
- CRF300 Rally: csökkentett ülésmagasság, 2,7 literrel bővült az üzemanyagtartály befogadóképessége, megnövekedett a hatótáv
2012-ben jelent meg az európia piacon a CRF250L, amely modern enduró benyomását keltette, és ugyanúgy helytállt a nagyvárosok forgatagában, mint a hétvégi terepezések, kalandozások alkalmával.
Három évvel ezelőtt, 2017-ben jelent meg a HRC CRF450 RALLY Dakar-motor génjeit öröklő újdonság, a CRF250 RALLY. Ez a népszerű CRF250L műszaki alapjaira épült, és új, üde színfoltként tűnt fel a piacon, mely kitűnő választás a kis tömegű, játszi könnyedséggel kezelhető kalandmotort kereső pilótáknak.
A 2021-es modellévben mindkét modell átfogó fejlesztéseken esett át, mivel nagyobb erőforrást kaptak, melyeket egy könnyebb vázba építettek be, ami jelentős, azaz 13%-os javulást eredményez a teljesítmény-tömeg arányban.
Az immáron EURO5-kompatibilis, folyadékhűtésű, négyszelepes, egyhengeres, DOHC-vezérlésű erőforrás 286 cm3-re bővült, melynek köszönhetően 10%-kal, 27,33 LE-re nőtt a csúcsteljesítmény (8500 f./perc), a legnagyobb forgatónyomaték pedig 18%-kal, 26,6 Nm-re (6500 f./perc). Emellett középtartományban is erősebb, rugalmasabb lett az erőforrás, mivel jelentősen átdolgozták a szívócsatornát, módosították a szívószelep nyitási idejét és továbbfejlesztették a kipufogórendszert. Az első 5 váltófokozat rövidebb, míg a 6. hosszabb áttételezésű, ezáltal javult a gázreakció, illetve a gyorsulás, és nagy sebességnél is viszonylag alacsony fordulatszámon cirkálhat a vezető. Komoly változást hozott a rásegítős, nyomatékhatárolós tengelykapcsoló, elvégre ötödével csökkent a kuplungkar működtetéséhez szükséges erő, és gyors visszakapcsoláskor sem blokkol, illetve csúszik meg a hátsó kerék.
Nagyban javítja a kezelhetőséget a továbbfejlesztett acélváz, alumínium lengőkar és alsó villahíd is, hiszen ezek módosításával 4 kg-mal könnyebbé vált a motorkerékpár, egyben sikerült ideális merevségű, ugyanakkor rugalmas vázkonstrukciót kialakítani, így még több visszajelzés jut el a vezetőhöz. Hogy még otthonosabban mozogjon terepen, megnövelték a hasmagasságot, valamint a teleszkópok rugóútját és módosítottak a futómű-geometrián - CRF300L: 10 mm elől/20 mm hátul; CRF300 RALLY: 10 mm elől.
A CRF300L friss, kontúros karosszériája egy karcsúbb 7,8 literes üzemanyagtartályt és ülést, valamint új, könnyen olvasható pozitív – világos alapon sötét - LCD műszer kijelzőt tartalmaz. A könnyebb irányíthatóság érdekében módosítottak az üléshelyzeten is: a kormány közelebb került a vezetőhöz, míg a lábtartó lejjebb és hátrébb található. Az ülés magassága 5 mm-rel nőtt 880 mm-re.
A CRF300 RALLY ülésmagassága 855 mm – 10 mm-rel csökkent – míg a gumibakokon ülő nyereg szélesebb lett. Bővült az üzemanyagtartály befogadóképessége (+2,7 liter), a kormánycsőbe végsúlyt integráltak, a lábtartókat gumibetéttel látták el, a LED irányjelzőket pedig rugalmasan rögzítették a tartósság érdekében.
Összességében mind a két modell megfelel a mérnökök eredeti elképzelésének, hiszen a cél az volt, hogy a vásárlói igényeket két többcélú modellel elégítsék ki. A 2021-es CRF300L és a CRF300 RALLY a neves ősök nyomdokaiban járnak, azaz pont olyan sokoldalúak, mint elődeik – mindegy, hogy a Föld körül tesz meg egy kört vele az ember, vagy csak a háztömb körül – mind a két modell ideális választás.