- A CRF250R-en és a CRF250RX-en végrehajtott módosítások a nagyobb kanyarsebességet, a könnyebb kezelhetőséget és természetesen a jövőbeni rajt-cél győzelmeket szolgálják
- Mindkét modell a többszörös MXGP-bajnok, 2021-es CRF450R-től örökölte vázát és lengővilláját
- A hengerfejet, valamint a szívó- és kipufogóoldali kialakítást érintő változtatások hatására nőtt az alsó és középső fordulatszám-tartományban jelentkező forgatónyomaték, valamint 10%-kal gyarapodott a felső régióban kiaknázható teljesítmény
- Új szeleprendszert kaptak a lengéscsillapítók, így hatékonyabban „vasalják ki” a bukkanókat, egyszersmind a tapadást és az irányíthatóságot is fokozzák
- Az új, kilenctárcsás tengelykapcsoló jobb menetteljesítményeket és nagyobb élettartamot garantál
- Új, könnyebb idomzat
- A kifutó modellváltozathoz mérten 3 kg-mal csökkent a tömeg
- A Honda CRF terepmotorcsaládot ezentúl feltűnő, piros grafika teszi látványosabbá
A továbbfejlesztett, 2022-es CRF250R és CRF250RX a Honda – megannyi bajnokot tömörítő – terepmotorcsaládjának két legújabb tagja.
Műszaki alapjaikat a tavaly tetőtől talpig átdolgozott CRF450R-CRF450RX párostól örökölték, így esetükben is a Razor Sharp Cornering, azaz Pengeéles kanyarvétel névre keresztelt tervezési filozófia érvényesült. Ez azt jelenti, hogy modernebbek, gyorsabbak és tartósabbak lettek, s pilóták még szélesebb táborának jelenthetnek tökéletes választást.
Az elődjénél 3 kg-mal könnyebb, 2022-es CRF250R váza és lengővillája a többszörös MXGP-bajnok CRF450R-ből érkezett, nem mellesleg jelentősen továbbfejlesztették motorját, valamint kilenctárcsás tengelykapcsolót és optimalizált futóműrendszert kapott.
Magát az erőforrást a szívó- és a kipufogóoldalon egyaránt átdolgozták, ami annyit tesz, hogy nagyobb levegőszűrőházat, jobban megdöntött befecskendezőfejet, precízebb vezérlést, egyenes kipufogócsatornát és könnyebb, egydobos kipufogórendszert terveztek hozzá a hatékonyabb működés érdekében. Ráadásként új, kilenctárcsás kuplunggal és kisebb erőkifejtéssel behúzható kuplungkarral szerelték fel, az erőátvitelről pedig a korábbitól eltérő áttételezésű váltó gondoskodik. A munka gyümölcseként 10%-kal nagyobb teljesítmény jelentkezik a felső fordulatszám-tartományban, és hihetetlenül húz a modell a középső régióban, ahol 15% forgatónyomaték-növekedést értek el a Honda mérnökei.
Mindezt a Tim Gajsernek 2019-ben és 2020-ban is MXGP-trófeát hozó, jelenleg forgalmazott CRF450R váza öleli körbe, melyet úgy alkottak meg, hogy merevség és geometria szempontjából egyaránt tökéletesen passzoljon a teljesen átszelepelt Showa lengéscsillapítókhoz, ilyen formán még gyorsabbak lehetnek a kanyarvételek és a kezelhetőség is tovább javult.
A gondosan formált nyúlványokat vadonatúj, számítógépes áramlástani mérésekkel (ti. Computational Flow Dynamics, CFD) optimalizált idomzat takarja, melynek egy-egy darabból készülő oldalelemeit úgy alakították, hogy még nagyobb legyen a hűtőradiátoron átáramló levegő mennyisége. Emiatt döntöttek a hűtőventilátor áthelyezése és a hűtőrács áttervezése mellett is, számottevően javítva a hűtést és növelve az élettartamot. Igen hasznos a könnyebb, rövidebb, 10 mm-rel alacsonyabb ülés is, tudniillik kényelmesebb és szabadabb mozgást enged a pilótának menet közben.
A '22-es CRF250RX ugyanazokkal a módosításokkal fut neki a következő évadnak, mint motokrosszos testvére, de a jobb enduróképességeket szem előtt tartva átírták az ECU programját, továbbá 8 literes, műanyag üzemanyagtartállyal (a CRF250R 6,3 literes titántankja helyett), kovácsolt alumíniumból készülő oldaltámasszal és új, alapáras kézvédőkkel emelték még magasabb műszaki, illetve minőségi szintre.
Akárcsak a CRF150R, a CRF125F, a CRF110F és a CRF50F, valamint a CRF450R-CRF450RX duó a 2022-es CRF250R és CRF250RX is vadonatúj, pirosban pompázó grafikával hódít, így esztétikailag is a legmagasabb színvonalon áll a Honda két újonca.