- Több mint négy évtized után ismét elérhető lesz Európában a legendás Dax
- Immáron 3 modell, név szerint a Monkey, az MSX125 és az ST125 Dax sorakozik a Honda minimotor-kínálatában
- A Dax oldalról szemlélve úgy fest, mint egy hosszú törzsű, rövid lábú kutya, ezért is kapta – a Dachshund, azaz a tacskó után – a Dax nevet
- Egyedülálló, T-alakot formázó, préselt acélváza révén rendkívül stabil a motor szólóban és utassal is
- 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított villa, kettős hátsó rugóstag, 12"-os, feketére festett kerekek és ballonos abroncsok felelnek a Dax remek úttartásáért
- Léghűtésű, 124 cm3-es, Euro 5-ös erőforrás, könnyen kezelhető, négyfokozatú váltó és kuplungkar nélküli, röpsúlyos tengelykapcsoló
- Kétféle látványos fényezéssel rendelhető az új ST125 Dax
41 év után hamarosan visszatér a legendás Dax, így már három típus, a Monkey, az MSX125 és az ST125 Dax sorakozik a Honda minimotor-kínálatában.
Összetéveszthetetlen külsőt kölcsönöz a Daxnak a jellegzetes, T-alakú váz, így ezer közül is felismerhető, hogy a Honda aprósága áll előttünk. A váz a nyereg végétől a krómozott kormányig fut, ehhez kapcsolódik a futómű és a két 12"-os kerék, a motor összképe pedig egy rajzfilmszerű tacskóra emlékeztet – ezért is nevezték el Daxnak az első, 1969-ben megjelent modellt.
A 2023-as modellévű Dax – akárcsak elődei – jellegzetes, egyedülálló formavilágú, ugyanúgy sajátos váza rejti az üzemanyagtartályt, és olyan masszív konstrukció, hogy két megtermett felnőtt is kényelmesen utazhat rajta. Felfüggesztése is ehhez méretezett, mely elöl 31 mm-es csúszószár-átmérőjű, fordított teleszkóppárból áll, míg hátul kétoldali rugóstag köti össze a vázat a lengővillával. Mindezt megkoronázzák a stílusos, 12"-os kerekek és az ezeken feszülő, széles, ballonos abroncsok, melyek egyszerűen ideálisak városi közlekedéshez. Múltidéző részlet a krómozott, magas kormány és utaskapaszkodó, ezzel szemben napjaink nagymotorjairól lehet ismerős a negatív szedésű, LCD-műszeregység és a minden elemében LED világítás.
Nagyban megkönnyíti a városi közlekedést a léghűtésű, 124 cm3-es, Euro 5-ös erőforrás, amely a teljes fordulatszám-tartományban rendkívül rugalmas és 2 személlyel is lendületesen gyorsítja a Daxot. Szintén a könnyed kezelhetőség elérése volt a cél a kuplungkar nélküli, röpsúlyos tengelykapcsoló beépítésével, ami gázadásra zár-old és összekapcsolja az erőforrást a négyfokozatú váltóval.
A vadonatúj Daxot - mely előre láthatóan augusztustól kerül be a hazai márkakereskedések kínálatába - az alábbi lenyűgöző színekben rendelhetik meg a vásárlók: Pearl Nebula Red (gyöngyházpiros), valamint Pearl Cadet Grey (gyöngyházszürke), és mindkét színváltozatot látványos Honda Wing-logó, illetve tacskóra emlékeztető ábra díszíti.