Friss információk az új Hornet tanulmánymodellről

2022. szeptember 14.

  • A motorfejlesztés részletei: vadonatúj, 755 cm3-es, soros, kéthengeres, nyolcszelepes erőforrás Unicam vezérlési rendszerrel
  • Csúcsteljesítmény: 67,5 kW (91,8 LE) 9500-as percenkénti főtengelyfordulatnál, legnagyobb forgatónyomaték: 75 Nm 7250 f./percnél
  • A klasszikus, felső fordulatszám-tartományban jelentkező „darázscsípéshez” komoly alsó és középső régióban kiaknázható forgatónyomatékot rendeltek, így minden helyzetben élvezetes és könnyű a modell használata
  • Jellegzetes, pulzáló, nagy teljesítményre utaló hang a 270˚-os főtengely-elékelésnek, illetve az ebből fakadó, különleges gyújtássorrendek köszönhetően

A formavilágról árulkodó, májusban nyilvánosságra hozott skiccek után ma újabb információkat osztott meg a Honda az új Hornet tanulmánymodell kapcsán, melyek alapján egyértelműen kijelenthető, hogy az agresszív megjelenéshez komoly teljesítmény társul majd.

A ma közzétett videó elárulja, hogy vadonatúj, 755 cm3-es, soros, kéthengeres, nyolcszelepes, Unicam vezérlési rendszerű erőforrás dolgozik a prototípusban, melynek csúcsteljesítménye 91,8 LE (67,5 kW/9500 f./perc), legnagyobb forgatónyomatéka pedig 75 Nm (7250 f./percnél).

Visszafogott méretével és kis tömegével büszkén viszi tovább a Hornet-örökséget, ugyanakkor minden eddiginél pörgősebb karakterisztika jellemzi, és elképesztően erős a felső fordulatszám-tartományban. Rendkívül nyomatékával – a „fenti” tűzijáték mellett – a középső régióban is lenyűgözi a pilótát, még dinamikusabbá téve a gyorsításokat, és persze élvezetesebbé a nyeregben eltöltött perceket. A szórakozáshoz az egyedi kipufogóhang is nagyban hozzájárul, ami a 270˚-os főtengely-elékelésű főtengelynek, a szokatlan gyújtássorrendnek és a nagy gondossággal összeállított, illetve hangolt kipufogórendszernek köszönhető.

A 2023-as Hornet tesztjeit irányító Fuyuki Hosokawa, aki a CBR1000RR-R Fireblade fejlesztésében is vezető szerepet vállalt, az új tanulmánymodell kapcsán elmondta:

„A Hornet mindig is nagyon fontos modellje volt és lesz a Hondának. Izgalmas, magával ragadó teljesítménye ellenére mindig is páratlanul agilis és könnyen kezelhető volt. Mielőtt elkezdtük az új Hornet fejlesztését, alaposan átgondoltuk, hogy milyen jellegű teljesítményleadást szeretnénk.

Tudtuk, hogy elsődleges fontosságú a Hornetekre jellemző, klasszikus, felső fordulatszám-tartományban jelentkező „rúgás” (teljesítmény-löket), ugyanakkor szerettük volna, hogy ez az új generáció a modern idők elvárásainak is megfeleljen. Ezért arra törekedtünk, hogy roppant nyomatékos legyen az alsó régióban, és csodálatos, lüktető hanggal nyűgözze le környezetét az alsó és a középső tartományban. Emellett az volt a célunk, hogy minden helyzetben a lehető legkönnyebb és legfordulékonyabb legyen, amellett városban is játszi könnyedséggel használhassa tulajdonosa.

Ehhez teljesen új erőforrásra volt szükségünk, méghozzá egy soros, kéthengeres, rövid löketű egységre, amit 270˚-os főtengely-elékelés tesz különlegessé. Ez a konstrukció nemcsak a felső tartományban erős, hanem lent, illetve középen is sportos, tehát városi környezetben és országúton egyaránt ideális.”