Az MXGP holland futamán a Honda versenyzői leplezték le a 2017-es CRF modelleket

A Honda pilótái ma mutatták be a teljesen megújult, 2017-es Honda CRF450R-t és CRF450RX-et az MXGP holland futamán. Az eseményen részt vett Evgeny Bobryshev és Gautier Paulin a Team HRC-től, valamint a Gariboldi csapatot erősítő vb-éllovas, Tim Gajser. Emellett tiszteletét tette a HRC MXGP versenyigazgatója, Roger Harvey, illetve a Honda európai terepmotor-divíziójának vezetője, Davy Dousselaere is. Az MXGP boxutcája kifejezetten stílusos, méltó helyszínnek bizonyult a forradalmi újdonságok leleplezéséhez. Ez alkalomból ismét felelevenítették, hogy a márka milyen sikereket gyűjtött be eddig a szezonban: a CRF450RW pilótái 17 alkalommal álltak dobogóra és 15 vb-futamgyőzelmet arattak, továbbá 19-szer értek el a GP teljes hétvégés összetett értékelésében dobogós helyezést, melyből hét elsőség volt. További érdekesség, hogy az MX2-es világbajnok, a 243-as rajtszámmal induló Tim Gajser CRF450RW-jével idén történelmet írhat, hiszen óriási meglepetésre újoncként három futammal a versenysorozat vége előtt 99 ponttal vezeti a világbajnokság tabelláját. Nyolc év telt el az első CRF450R bemutatkozása óta. Az elmúlt esztendőkben szerzett fontos tapasztalatokat felhasználva fejlesztették ki az új, 2017-es modellt, melyben egy HRC technikán alapuló, 11 százalékkal nagyobb forgatónyomatékú erőforrás kapott helyet. Emellett a CRF alumíniumváza is vadonatúj fejlesztés, miként a 49 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa első villa is a legmodernebb technikát képviseli. További fontos újítás, hogy a rendkívül könnyű, titánból készült üzemanyagtartály, valamint az aerodinamikus idomszett is az alapfelszereltség része, illetve említést érdemel még, hogy immáron önindító is rendelhető a géphez. Szintén az asseni hétvégén mutatkozott be a márka vadonatúj, versenykész endurója, a Honda CRF450RX. Ennek alapja a most leleplezett CRF450R, az „X” pedig endurospecifikus futóművet, változtatható motorvezérlési üzemmódokat, megnövelt üzemanyagtartályt, 18 colos hátsó kereket, oldaltámaszt és önindítót takar. A Holland Nagydíj ideje alatt mindkét újdonságot megtekintheti a nagyközönség az asseni versenypályán. Mikio Uchiyama, a 2017-es CRF450R projektvezetője így vázolta, milyen törekvések jellemezték az új CRF450R kifejlesztését: A CRF450R-t teljesen az alapjaitól terveztük újjá. Minden részletét tovább csiszolva, finomítva egy olyan kompromisszumoktól mentes gépet szerettünk volna készíteni vásárlóink számára, mely messze a versenytársai előtt jár. Legfőbb szempontunk az volt, hogy egy kiemelkedő teljesítményű, egyedülálló kezelhetőségű és rendkívül alacsony súlypontú gépet hozzunk létre, mely elődjéhez mérten legalább 5%-kal jobban gyorsul. A fejlesztés alapjának filozófiáját az „Absolute Holeshot”, azaz rajtkirály kifejezéssel lehet legjobban jellemezni.

2016. augusztus 26.

CRF450R 2017

CRF450RX 2017