Close
Görgetés

Tömeg-középponto-sítás

Az RC213V konstrukciójának megalkotásakor különösen nagy hangsúlyt fektettünk a tömeg-középpontosításra, így a végsőkig fokozhattuk a motorkerékpár teljesítményét. A tehetetlenségi nyomaték jelentős csökkentésével még dinamikusabb és fordulékonyabb lett a modell. Az RC213V-S szinte teljesen úgy épül fel, mint az RC213V. Egyeznek például az idomzathoz felhasznált alapanyagok, és a gyártási folyamat is azonos. Hogy a pályamotorozás még élvezetesebb és gyorsabb legyen, az RC213V-S-hez sportcsomag is rendelhető, még közelebb kerülhet tehát az RC213V kódjelű versenymotorhoz.

Mark Marquez és az új RC213V-S

Erőforrás

Az RC213V hajtásláncának fejlesztésekor arra törekedtünk, hogy MotoGP-győztes konstrukció szülessen. Két fő célt tűztünk ki magunk elé: olyan erőforrás kifejlesztését, ami kellőképpen erős, hogy a MotoGP-győzelemhez elengedhetetlen, extrém nagy sebességre gyorsítsa a gépet, ugyanakkor elég kis méretű ahhoz, hogy - a korábbi 800 köbcentis egységhez hasonlóan - beférjen az RC213V kompakt vázába. Így született meg a MotoGP szabályainak is megfelelő, 90 fokos hengerszögű, 999 köbcentis, V4-es hajtómű.

A kiemelkedő teljesítményt többek között a 360 fokos főtengely-elékeléssel sikerült elérni, ez ugyanis - a kipufogógázok lengéséből fakadóan - jelentősen gyorsítja az üzemanyag-levegő beáramlását a hengerekbe. Szintén nagy szerepe van a 90 fokos hengerszögű, V4-es motorkonstrukciónak, hiszen ennél a kialakításnál egy kiegyensúlyozó-tengely segítségével jelentősen csökkenthetők a mechanikai veszteségek, kevesebb főtengelycsapágyra van szükség (3) a soros, négyhengeres hajtóművekhez viszonyítva, s nem mellesleg a zárt forgattyúház révén kisebb a pumpálási veszteség.

Közelkép az RC213V-S motorjáról

Váz és színválaszték

Közelkép a RC213V-S hátsó kerekéről.

Váz: Az RC213V alumíniumból készülő váza rendkívül merev, így tulajdonképpen veszteség nélkül vihető át a hajtómű teljesítménye az aszfaltra.

Mivel a szakítószilárdság fokozása általában a súly növekedésével jár, speciális eljárást alkalmaztunk, s az erőhatásoknak különösképpen kitett részeket vékony merevítőlapokkal tettük teherbíróbbá.

Az átgondolt, célzott merevítésekkel még jobbá vált a váz, ugyanakkor tömege nem nőtt számottevően. A váz elemeit főállású, kiemelkedően tapasztalt és tehetséges TIG-hegesztők állítják össze.

Az eredmény egy különlegesen precíz, kiemelkedő hegesztési minőséget garantáló gyártási folyamat. Az RC213V-S azonos anyagokból épül fel, és a gyártási folyamat is egyezik. Részegységei titánötvözetből készült csavarokkal kapcsolódnak egymáshoz, ebből fakadóan még kisebb a motor tömege. Ráadásként a kötőelemeket molibdénnek vonjuk be, hogy még nagyobb legyen a tengelyirányú stabilitás.

Színválaszték: Az RC213V-S vásárlói két fényezés közül választhatnak. A háromszínű kompozíció a Honda motorsportban elért történelmi sikereire és a japán szellemiségre utal. Persze a modellhez fényezetlen, karbonszálas (CFRP) idomzat is rendelhető. Ennél a kivitelnél a felületek nem kapnak festékbevonatot, de feltétlenül érdemes utólag kezelni őket, mert az UV-sugárzás állagromlást (színváltozást) idézhet elő a karbonnál. Az utólagos fényezés előnye, hogy a tulajdonos saját ízlése szerint díszítheti motorját, esztétikai szempontból is a maximumot hozva a ki az RC213V-S-ből.

Közelkép a RC213V-S háromszínű fényezéséről.

Fedezze fel, mit is jelent valójában, hogy Super Sport!