A VADONATÚJ HONDA HR-V

2015. április 22.
Honda HR-V

KATEGÓRIÁJÁNAK EGYIK LEGHATÉKONYABB MODELLJE

  • Az új Honda HR-V motorpalettáját két kiemelkedően hatékony erőforrás alkotja
  • A szén-dioxid-kibocsátás 104 g/km-től* indul
  • Az üzemanyag-fogyasztás akár 4,0 l/100km* is lehet
  • Az új HR-V idén nyáron érkezik az európai márkakereskedésekbe

Tovább folytatja európai menetelését a Honda, nyáron érkezik ugyanis a sokak által várt Honda HR-V, ami a szegmens egyik leghatékonyabb modelljeként lép színre az öreg kontinensen.

A típust nem csak a dinamikus vonalvezetés, a kategóriaelső helykínálat és variálhatóság, valamint a fejlett szórakoztatóelektronikai, információs és menetbiztonsági eszközök teszik vonzóvá, hanem kifinomult motorjai is – a HR-V üzemanyag-takarékosság és károsanyag-kibocsátás terén egyaránt a mezőny élmezőnyébe tartozik. Pályafutását két erőforrással kezdi meg, az 1.6 i-DTEC és az 1.5 i-VTEC hajtómű a Honda által fejlesztett Earth Dreams motorcsalád tagjai.

Előbbi már alapesetben is rendkívül gazdaságos, de a szintén új fejlesztésű, hatfokozatú manuális váltóval tehető igazán hatékonnyá. Ezzel az erőátvitellel és motorral a HR-V fogyasztása akár 4,0 l/100 km is lehet, és szén-dioxid-kibocsátása is elképesztően alacsony, csupán 104 g/km-től indul. Emellett teljesítményét illetően is kiemelkedő adatokra lehet büszke, a 120 lóerős 1.6 i-DTEC motorral mindössze 10,1 másodpercre van szüksége 100 km/órás sebesség eléréséhez*.

Aki benzines modellt szeretne, a 130 lóerős 1.5 i-VTEC kivitelt választhatja. Kombinált üzemanyag-fogyasztása – feláras CVT váltóval társítva - 5,2 l/100 km*, a szén-dioxid-kibocsátás alsó határa pedig 120 g/km*. Ezek az értékek hatfokozatú manuális váltóval is igencsak versenyképesek, hiszen a fogyasztás 5,6 l/100km*, míg a CO2-emisszió 130 g/km*. A kézváltós kivitel 10,3 másodperc, a CVT 10,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

Az új HR-V hatékonyságához a különleges formai kialakítás is hozzájárul. Vonalvezetése a kategória legalacsonyabb légellenállását eredményezte, miként a padlólemezt takaró burkolatok is elősegítik a levegő szabályozott áramlását. Oldalról nézve a HR-V igazán karakteres, formavilágában a szabadidő-autók masszív, tekintélyparancsoló kisugárzása találkozik a kupék vonzó, áramvonalas stíluselemeivel.

Az új HR-V beltere kategóriaelső helykínálattal várja az utasokat: Ha a hátsó ülések alaphelyzetben vannak, 453 liter a csomagtartó befogadóképessége, míg döntött támlákkal 1026 liternyi poggyász fér be. Hála az innovatív kocsitestnek, a HR-V helykihasználása és variálhatósága egészen rendkívüli, amiben természetesen a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszernek is komoly szerepe van. Ehhez társul a prémium minőségű kárpitozás, valamint a szofisztikált belső dizájn, ami sportos, egyszersmind otthonos hangulatot kölcsönöz a kabinnak.

A HR-V felszereltségében ott találjuk az új Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszert, valamint számos – radar- és kameratechnikán alapuló - menetbiztonsági eszközt, melyek folyamatosan figyelik a jármű környezetét, és segítik a pilótát, hogy minden helyzetben balesetmentesen érhesse el úti célját. 

A további műszaki adatokra és árakra vonatkozó további információkat a nyári bevezetés előtt hozza nyilvánosságra a Honda.

* A Honda saját mérései alapján

Vadonatúj HR-V

üzemanyag-fogyasztásra, károsanyag-kibocsátásra és teljesítményre vonatkozó adatok

Motorizáltság:

1.6 i-DTEC hatfokozatú manuális váltó 

1.5 i-VTEC hatfokozatú manuális váltó 

1.5 i-VTEC CVT-váltó

0-100 km/h (másodperc)


Kombinált üzemanyag-fogyasztás

(l/100 km)



Kombinált szén-dioxid-kibocsátás

(g/km)

10,1


4,0 (16 colos kerekekkel) 

4,1 (17 colos kerekekkel)


104 (16 colos kerekekkel)

108 (17 colos kerekekkel)

10,3


5,6 (16 colos kerekekkel)

5,7 (17 colos kerekekkel)


130 (16 colos kerekekkel)

134 (17 colos kerekekkel)

10,9


5,2 (16 colos kerekekkel)

5,4 (17 colos kerekekkel)


120 (16 colos kerekekkel)

125 (17 colos kerekekkel)