KATEGÓRIÁJÁNAK EGYIK LEGHATÉKONYABB MODELLJE
- Az új Honda HR-V motorpalettáját két kiemelkedően hatékony erőforrás alkotja
- A szén-dioxid-kibocsátás 104 g/km-től* indul
- Az üzemanyag-fogyasztás akár 4,0 l/100km* is lehet
- Az új HR-V idén nyáron érkezik az európai márkakereskedésekbe
Tovább folytatja európai menetelését a Honda, nyáron érkezik ugyanis a sokak által várt Honda HR-V, ami a szegmens egyik leghatékonyabb modelljeként lép színre az öreg kontinensen.
A típust nem csak a dinamikus vonalvezetés, a kategóriaelső helykínálat és variálhatóság, valamint a fejlett szórakoztatóelektronikai, információs és menetbiztonsági eszközök teszik vonzóvá, hanem kifinomult motorjai is – a HR-V üzemanyag-takarékosság és károsanyag-kibocsátás terén egyaránt a mezőny élmezőnyébe tartozik. Pályafutását két erőforrással kezdi meg, az 1.6 i-DTEC és az 1.5 i-VTEC hajtómű a Honda által fejlesztett Earth Dreams motorcsalád tagjai.
Előbbi már alapesetben is rendkívül gazdaságos, de a szintén új fejlesztésű, hatfokozatú manuális váltóval tehető igazán hatékonnyá. Ezzel az erőátvitellel és motorral a HR-V fogyasztása akár 4,0 l/100 km is lehet, és szén-dioxid-kibocsátása is elképesztően alacsony, csupán 104 g/km-től indul. Emellett teljesítményét illetően is kiemelkedő adatokra lehet büszke, a 120 lóerős 1.6 i-DTEC motorral mindössze 10,1 másodpercre van szüksége 100 km/órás sebesség eléréséhez*.
Aki benzines modellt szeretne, a 130 lóerős 1.5 i-VTEC kivitelt választhatja. Kombinált üzemanyag-fogyasztása – feláras CVT váltóval társítva - 5,2 l/100 km*, a szén-dioxid-kibocsátás alsó határa pedig 120 g/km*. Ezek az értékek hatfokozatú manuális váltóval is igencsak versenyképesek, hiszen a fogyasztás 5,6 l/100km*, míg a CO2-emisszió 130 g/km*. A kézváltós kivitel 10,3 másodperc, a CVT 10,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.
Az új HR-V hatékonyságához a különleges formai kialakítás is hozzájárul. Vonalvezetése a kategória legalacsonyabb légellenállását eredményezte, miként a padlólemezt takaró burkolatok is elősegítik a levegő szabályozott áramlását. Oldalról nézve a HR-V igazán karakteres, formavilágában a szabadidő-autók masszív, tekintélyparancsoló kisugárzása találkozik a kupék vonzó, áramvonalas stíluselemeivel.
Az új HR-V beltere kategóriaelső helykínálattal várja az utasokat: Ha a hátsó ülések alaphelyzetben vannak, 453 liter a csomagtartó befogadóképessége, míg döntött támlákkal 1026 liternyi poggyász fér be. Hála az innovatív kocsitestnek, a HR-V helykihasználása és variálhatósága egészen rendkívüli, amiben természetesen a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszernek is komoly szerepe van. Ehhez társul a prémium minőségű kárpitozás, valamint a szofisztikált belső dizájn, ami sportos, egyszersmind otthonos hangulatot kölcsönöz a kabinnak.
A HR-V felszereltségében ott találjuk az új Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszert, valamint számos – radar- és kameratechnikán alapuló - menetbiztonsági eszközt, melyek folyamatosan figyelik a jármű környezetét, és segítik a pilótát, hogy minden helyzetben balesetmentesen érhesse el úti célját.
A további műszaki adatokra és árakra vonatkozó további információkat a nyári bevezetés előtt hozza nyilvánosságra a Honda.
* A Honda saját mérései alapján
Vadonatúj HR-V
üzemanyag-fogyasztásra, károsanyag-kibocsátásra és teljesítményre vonatkozó adatok
Motorizáltság: |
1.6 i-DTEC hatfokozatú manuális váltó |
1.5 i-VTEC hatfokozatú manuális váltó |
1.5 i-VTEC CVT-váltó |
---|---|---|---|
0-100 km/h (másodperc)
Kombinált üzemanyag-fogyasztás (l/100 km)
Kombinált szén-dioxid-kibocsátás (g/km) |
10,1
4,0 (16 colos kerekekkel) 4,1 (17 colos kerekekkel)
104 (16 colos kerekekkel) 108 (17 colos kerekekkel) |
10,3
5,6 (16 colos kerekekkel) 5,7 (17 colos kerekekkel)
130 (16 colos kerekekkel) 134 (17 colos kerekekkel) |
10,9
5,2 (16 colos kerekekkel) 5,4 (17 colos kerekekkel)
120 (16 colos kerekekkel) 125 (17 colos kerekekkel) |