Close

Szójegyzék

Tanuljon meg a Honda nyelvén beszélni

Bluetooth

A Bluetooth vezeték nélküli kommunikációs szabvány, amellyel Bluetooth-kompatibilis gépjárművekhez csatlakoztathatja mobiltelefonját vagy egyéb Bluetooth-funkcióval felszerelt eszközét. Ennek segítségével mindkét keze szabad marad, és a vezetésre tud összpontosítani.

Magashangsugárzók

Kisebb méretű, kiegészítő hangszórók, amelyek a fedélzeti szórakoztató rendszer tökéletesen tiszta hangzását biztosítják. Ezeket a hangsugárzókat az utastér első részében helyezik el magasabb felszereltségi szinteken – csökkentik a torzítást, és tökéletessé alakítják a magas hangokat.

ABS (blokkolásgátló fékrendszer)

Blokkolásgátló fékrendszerünk (ABS) megakadályozza, hogy a kerekek blokkoljanak vészfékezés esetén, így kormányzással ki tudja kerülni az akadályt. Az időjárástól függetlenül ura lesz gépjárművének.

ACC (adaptív sebességtartó)

Az Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) alkalmazkodik az Ön előtt haladó autó sebességéhez, és ezzel folyamatosan állandó követési távolságot tart, stresszmentessé téve az autópályán történő vezetést.
A hűtőrács belsejére felszerelt radar folyamatosan méri és a gáz és a fék vezérlése révén szabályozza az Ön előtt haladó gépkocsitól való távolságot. Az ACC akkor aktív, ha a vezető bekapcsolja.

Nyaksérülést mérséklő első ülések

Ráfutásos ütközés esetén az ülések óvják a fejet, a nyakat és a gerincet az esetleges sérüléstől.

Hátulról történő ütközésnél az utas teste az ülés háttámlájának nyomódik. Ez a nyomás mechanikailag áthelyeződik deréktájékról, amely felfelé és előre nyomja a fejtámlát; ez csökkenti a távolságot a fej és a fejtámla között, így mérsékli az ostorcsapás jellegű nyaksérülés súlyosságát.

Aktív biztonság

Aktív biztonsági technológiánk a baleset előtti másodperc töredéke alatt végre tudja hajtani az összes változtatást. A rendszerhez tartozik a blokkolásgátló fékrendszer, az elektronikus fékerőelosztó rendszer, a Fejlett vezetést segítő rendszer, valamint a menetstabilizátor. Mindegyik funkció az Ön biztonságát szolgálja azáltal, hogy megpróbálja megakadályozni a balesetet.

Fejlett vezetést segítő rendszer

A Fejlett vezetést segítő rendszer egy átfogó kifejezés, amely az adaptív sebességtartó , a sávtartó asszisztens rendszer és az ütközésmegelőző fékrendszer egységét jelenti.

ACE (Fejlett kompatibilitású karosszériaszerkezet)

Arra tervezték, hogy megóvja az utasokat frontális ütközésnél – lyan vázszerkezet, amelyet speciálisan a becsapódás erejének csökkentésére terveztek. 

Az innovatív vázszerkezet különleges konstrukciójának köszönhetően hatékonyan nyeli el az ütközési energiát, és eltéríti az utascella irányából a becsapódásnál fellépő erőket. A fejlett kompatibilitású karosszériaszerkezet (ACE) további előnye, hogy a balesetben érintett másik gépjárműben keletkező kárt is minimalizálja. 

Aerodinamika

Élvezze az egyenletesebb, halkabb utazást, miközben még üzemanyagot is megtakarít. Járműveinket úgy tervezzük, hogy a kocsitest minél áramvonalasabb legyen, hiszen ezáltal minimálisra csökkenthető a légellenállási együttható (Cd). Ez egy technikai folyamat, de minél alacsonyabb az értéke, annál kisebb a légellenállás – így Ön a legsimábban haladhat előre.

Vészfékasszisztens

Észleli, ha vészfékezést hajt végre, és automatikusan növeli a fékezés erejét. Ez az erős fékezés csökkenti a féktávolságot.

Ütközés erejét mérséklő fékrendszer

Az ütközés erejét mérséklő fékrendszerünk a várható ütközésekre hívja fel a figyelmet, vagy ha már túl késő figyelmeztetni, automatikusan működésbe hozza a fékeket.

A rácsok mögé szerelt radar „szemként” működik, folyamatosan pásztáz, és értékeli a visszatérő jeleket. A rendszer észleli az akadályt, és kiszámítja a távolságát és a közeledési sebességét.

Ha ez a sebesség meghaladja a határértéket, a rendszer azonnal értesíti erről a vezetőt a műszerfalon felvillanó fénnyel és hangjelzéssel. Ha a vezető nem csökkenti a sebességet, a rendszer automatikusan meghúzza a biztonsági övét, és finoman fékezni kezd. Ha a vezető még ekkor sem reagál, és fennáll a frontális ütközés veszélye, mindkét első biztonsági öv megfeszül, és a rendszer erős fékezést végez.

A rendszer csökkenti a becsapódás sebességét, valamint a gépjármű lehetséges károsodását is minimalizálja, mindemellett jelentős figyelmet fordít Önre és utasaira is.

 

Közös gyűjtőcső

A közös gyűjtőcsővel felszerelt dízelmotorok gyors és rendkívül pontos üzemanyag-befecskendezést tesznek lehetővé az égéstérbe. Ennek eredményeként az üzemanyag finomabb párává alakul, és sokkal hatékonyabban ég. 

Emiatt a motor csendesebben és gazdaságosabban üzemel, miáltal a károsanyag-kibocsátása is csökken.

CVT (fokozatmentes automata váltó)

A folyamatosan változó áttételezés (CVT) okos megoldás az automata sebességváltón. A szinte végtelen számú áttétel közötti észrevétlen váltással gördülékenységet, hatékonyságot és jobb üzemanyag-takarékosságot kínál.

Váltózár

A tolvajok akár kívülről, akár belülről, az ablak betörésével próbálják meg ellopni autóját, nem férhetnek hozzá, mivel a váltózárat csak Ön és távirányítója vezérelheti.

Kettős keresztlengőkaros felfüggesztés

Ez a felfüggesztés biztosítja a precíz kerékmozgást, valamint csökkenti a karosszéria billenését fékezéskor és kanyarodáskor. Ez azt jelenti, hogy gépjárművének kiszámítható, megbízható irányításával élmény lesz a vezetés.

EBD (elektronikus fékerőelosztás)

A blokkolásgátló fékrendszerrel (ABS) együtt működik, hogy pontosan a megfelelő helyre irányítsa a megálláshoz szükséges erőket. A fékezés hatékonyságának maximalizálása érdekében a rendszer az első és a hátsó kerekre külön állítja be a fékezési erőt.

ECU (elektronikus vezérlőegység)

Ez a számítógép ellenőrzi a motort, valamint szabályozza a teljesítményleadását.

ETCS (elektronikus fojtószelep vezérlőrendszere)

A „tisztán elektronikus irányításként” is ismert rendszer elektronikus érzékelőket használ a fojtószelep helyzetének érzékeléséhez, valamint a motorvezérlő rendszert is irányítja. Ennek eredménye az, hogy a rendszer mechanikai kapcsolat nélkül azonnali választ ad, amikor s vezető megérinti a gázpedált.

EPS (elektromos szervokormány)

Az elektromos szervokormány (EPS) hidraulika helyett egy elektromotort használ a kormányzás rásegítéséhez, és inkább akkumulátorról működik, mint a motorról – segítségével alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás érhető el.

Ergonómia

Az ergonómia az optimális emberi környezet megtervezéséhez használt alkalmazott tudomány. A Hondánál az ergonómiát használva biztosítjuk azt, hogy autója maximális biztonságot és kényelmet nyújtson Önnek.

Autójának vezérlőelemeit és műszereit az Önnek leginkább kézre eső helyen találja – könnyű és egyszerű kezelhetőséget garantálva. A legapróbb részletekre is figyelünk – a kormányra felszerelt vezérlőelemektől a kényelmesre tervezett, de mégis éberen tartó vezetőoldali ülésekig.

Üzemanyag-fogyasztás

Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás adatai jól érzékeltetik a gépjármű hatékonyságát.

A Gépjármű Műszaki Engedélyezési és Minősítő Hivatal (Vehicle Certification Agency – VCA) biztosítja, hogy minden gépjárműgyártó ugyanolyan módszerrel mérje az üzemanyag-fogyasztást – és mivel ugyanazt az ipari szabványtesztet alkalmazzák, Ön is könnyen és magabiztosan összehasonlíthatja a modelleket.

Fokozatkapcsolás-vezérlés

Ez az automata sebességváltóban használt intelligens, beépített rendszer a vezetési stílusnak és az útviszonyoknak megfelelő, optimális sebességfokozatot állít be. Ez különösen hasznos emelkedős/lejtős területeken és kanyarokban.

HID (xenon fényszóró)

A HID fényszórók izzók helyett xenongázt tartalmaznak, amelyet elektromos szikra gyújt be, és igazi fehér fénnyel világítja be az utat Ön előtt. Ezek az erősebb fényszórók jobb látási viszonyokat tesznek lehetővé.

Hegymeneti elindulást segítő rendszer

Segítség a bonyolultabb hegymeneti elindulásnál – ez a rendszer egy másodpercre álló helyzetben tartja gépjárművét, amíg a fékről a gázpedálra vált.

Hibrid

Hibrid gépjárműveinket úgy tervezték, hogy benzines és elektromos hajtást is alkalmazzanak az alacsonyabb károsanyag-kibocsátás, valamint a gazdaságosabb működés érdekében.

ICE (fedélzeti szórakoztató rendszer vagy belső égésű motor)

A szövegkörnyezettől függően ez a mozaikszó vonatkozhat gépjárművének sztereó rendszerére vagy motorjára (általában az előbbire vonatkozik).

i-CTDi (intelligens közös gyűjtőcsöves turbódízel-befecskendezés)

Olyan, a Honda néhány modelljében megtalálható dízelmotortípus, amely közös nyomócsöves befecskendezést használ.

i-DSi (intelligens kettős szekvenciális gyújtásrendszer)

Gyújtógyertyái időzítésének köszönhetően a motor gazdaságosabban működik, és csökken a károsanyag-kibocsátása.

i-DTEC

Az intelligens, újgenerációs i-DTEC motorok a legújabb közös gyűjtőcsöves rendszer és a változtatható turbótöltés együttes használatával egyenletesebb, gördülékenyebb, halkabb, mégis erőteljes utazást biztosítanak.

IMA (integrált segédhajtómű)

A benzinmotor és az elektromotor kombinációja – az integrált segédhajtómű (IMA) a hibrid technológia erejét használja a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és az üzemanyag-takarékosság növeléséhez.

i-SHIFT (intelligens váltó)

Az automata váltóval ellentétben az i-SHIFT váltóban nincs nyomatékátalakító. Ehelyett a manuális 1.4-esből ismert tengelykapcsolóval rendelkezik, és a kormánykerékre szerelt sebességváltó füllel vagy a szekvenciális sebességváltó karral használható.

ISOFix (Nemzetközi Szabványügyi Szervezet által jóváhagyott rögzítés)

Biztonságban tudhatja gyermekeit – a Nemzetközi Szabványügyi Szervezet által jóváhagyott rögzítés (ISOFix) biztosítja, hogy minden gyermekülés biztonságosan a gépjármű vázához legyen rögzítve.

i-VTEC

Az elektronikusan működtetett változó szelepvezérlés- és emelés (VTEC) és a változó szelepidőzítés (VTC) révén ez az intelligens benzinmotor növeli a teljesítményt és az üzemanyag-takarékosságot, valamint csökkenti a károsanyag-kibocsátást.

Sávtartó asszisztens rendszer

A sávtartó asszisztens rendszer segít a sávon belül tartani gépjárművét az autópályán vagy egyéb olyan úton, ahol az út szélét burkolatfestés jelöli.

A szélvédő mögé szerelt kamera feldolgozza a gépjármű előtt látható útról készült képeket, majd kiszámítja a sávtartáshoz szükséges kormányzási nyomatékot. Folyamatos sípoló hang figyelmezteti a vezetőt, ha nagyon közel megy a sávjelzéshez.

 

LSD (részlegesen önzáró differenciálmű)

Nagyobb teljesítményű gépjárművekre felszerelt részlegesen önzáró differenciálmű (LSD) javítja a kerekek tapadását nagyobb igénybevételnél is.

Varázsülések (Magic Seats)

Egy pillanat alatt...vagy legalábbis az ülés alatti fül meghúzásával. A hátsó ülések lehajtásával tökéletesen egyenes rakodófelület érhető el. Ha még egy kis helyre van szüksége – az ülőlap felhajtható, így extra csomagtér nyerhető az első ülések mögött.

Egy mozdulattal dönthető ülésmechanizmus

Egyszerű és nagyszerű – az egy mozdulattal dönthető ülésmechanizmus azt jelenti, hogy minimális erőfeszítésre van szüksége az ülések mozgatásához. Egyszerűen csak oldja ki a hátsó ülést, és a fejtámasz automatikusan ledől, az üléspárna előrebillen, a háttámla pedig egy szintbe került a padlóval.

Passzív biztonság

Ez a kifejezés a gépjárműveink azon funkcióit foglalja magában, amelyek a vezető beavatkozása nélkül a segítik a balesetek túlélését, és csökkentik a sérülési kockázatot. Ilyenek például a légzsák (=aktív biztonság), a gyűrődési zónák, az oldalirányú ütközéskor védő merevítések és a biztonsági visszahúzó egységgel (ELR) felszerelt biztonsági övek (=aktív biztonság).

Minden olyan felszerelés passzív biztonsági elemnek számít, amely passzívan az Ön biztonságát szolgálja. Ha mozog, akkor az aktív biztonság része.

RDS (rádió adatszolgáltató rendszer)

Ez a technológia az Ön gépjárműve fedélzeti szórakoztató rendszerének részét képezi. Alapvetően a rádióhullámokon keresztül érkező adatokat - például zeneszámcímeket - fogadja és jeleníti meg.

Valós idejű négykerékhajtás (4x4)

Intelligens négykerék-hajtású rendszer, amely automatikusan a legjobban tapadó kereket hajtja meg, amikor arra a leginkább szüksége van. Nagyon hasznos kigyorsításnál és csúszós úton való vezetés esetében.

SRS (Kiegészítő utasvédelmi rendszer)

Kiegészítő utasvédelmi rendszernek (SRS) nevezzük például a légzsákokat. Ide sorolhatók a biztonsági övek működését kiegészítő funkciók is, amelyek ütközés esetén az utasok testhelyzetét hatékonyabban megtartják.

SS (szekvenciális váltó)

A szekvenciális váltó (SS) segítségével manuális váltási módot is választhat automata sebességváltója vezérléséhez.

Nyomaték

Tágabb értelemben a nyomaték kifejezés csavaróerőt vagy forgóerőt jelent. A gépjárműveknél az alacsony motorfordulatnál ébredő nyomaték azért fontos, mert így a motor az alacsonyabb fordulatszámról is megerőltetés nélkül képes gyorsulni.

Utánfutó-stabilizáló elektronika

Az utánfutó-stabilizáló elektronika a menetstabilizátorral együttműködve biztosítja a legmagasabb szintű biztonságot utánfutó vontatásakor.
A rendszer érzékelők segítségével, a motorteljesítmény módosítása és a megfelelő kerekek precíz fékezése révén képes stabilan tartani mind a gépjárművet, mind az utánfutót.

Változó geometriájú turbófeltöltő

Tapasztalja meg a változó geometriájú turbófeltöltővel „izmosított” i-DTEC motor azonnali, egyenletes gyorsulását. A turbófeltöltő a motor kipufogógáza által meghajtott szerkezet, amely túlnyomással levegőt présel a hengerekbe. Ez növeli a levegő oxigénsűrűségét, ami javítva az égést, és növeli a teljesítményt. A változó geometriájú turbófeltöltő automatikusan, szükség szerint változtatja a nyomást.

VIN (alvázszám)

Az alvázszám (VIN) egyedi szám, amely a gépjármű azonosítására szolgál. Akár gépjárműve útlevelének is nevezhetnénk.

VSA (Menetstabilizátor)

Ez a rendszer érzékeli, ha a gépjármű a kanyarodáskor veszít a tapadásából, és segít az úton maradni. 

Az intelligens rendszer figyeli a sebességet, a fojtószelepek helyzetét, a kormányzási szöget, az egyes kerekek sebességét, az oldalgyorsulást és a farolás mértékét az alul- vagy túlkormányozottság meghatározásához. Ha ilyet érzékel, a VSA az ABS rendszeren keresztül működésbe hozza a fékeket az egyes kerekeken, hogy stabilan tartsa a gépjárművet – különösen hasznos kedvezőtlen vezetési körülmények között, vagy ha a jármű a megfelelő sebességnél gyorsabban érkezik egy kanyarba.

VTC (változó szelepvezérlés)

A változó szelepvezérlés (VTC) olyan mechanizmus, amely úgy növeli a gépjármű nyomatékát és teljesítményét, hogy a főtengely és a motor fordulatszáma, valamint a terhelés függvényében elforgatja a vezérműtengelyt, vagyis a szelepek korábban vagy később nyílnak és záródnak. Okos megoldás – a motor alacsonyabb fordulatszámon is nagyobb nyomatékleadására képes.

VTEC (változó szelepvezérlés és -emelés elektronikus vezérléssel)

Nagyobb teljesítmény, amikor a leginkább szükség van rá – a változó szelepvezérlés és -emelés elektronikus vezérléssel (VTEC) állítja a szelepeket, hogy a motor a legjobb teljesítményt nyújtsa. A VTEC rendszernek köszönhetően a normál benzines motorok károsanyag-kibocsátása csökken, üzemanyag-takarékossága pedig javul.