A Honda világa

A jövő Hondái

Elölről készült közelkép egy Honda tanulmányautóról a Tokiói Motor Show-n.
Elölről készült közelkép egy Honda tanulmányautóról a Tokiói Motor Show-n.
Háromnegyedes felvétel egy Honda tanulmányautó elejéről.
Háromnegyedes felvétel egy Honda tanulmányautó elejéről.

Az izgalom és az élvezet, amit terveink megosztása jelent, jól mutatja, hogy milyenek is vagyunk valójában: szeretjük, ha haladnak a dolgok. Mert cégalapítónk, Soichiro gyakorta mondogatta: „Mindenkinek megvan a joga, hogy őrült álmai legyenek.”

Görgetés

Honda-márkalogó.

A kisebb ökológiai lábnyomnak van a legnagyobb jelentősége.

Miként használhatjuk a technikát környezetünk megóvására?

Kék eget gyermekeinknek!

Nemzetközi környezetvédelmi reklámkampányunk jelmondata: „Kék eget gyermekeinknek!” Ezt a mondatot hajtogatták mérnökeink is, mikor a hetvenes években kidolgozták a madárétkű CVCC erőforrást. A különleges hajtómű remekül példázta, mit lehet elérni eredeti, innovatív gondolkozással, ami ma is jellemzi vállalatunkat.

Szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó terveink

Nagy célokat tűztünk ki magunk elé.

Természetesen a környezetvédelmet illetően is ambiciózus terveink vannak. A 2020-as Honda-választék autói átlagban 30 százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak majd ki, mint 2001-es modellpalettánk szereplői. Nagy emissziócsökkentést tervezünk egyéb területeken is, így még tisztábbak lehetnek városaink és egészségesebbek gyermekeink.

Harc az emisszió ellen

2050-ig még jobb eredményeket szeretnénk elérni. Arra törekszünk, hogy autóink szén-dioxid-kibocsátása csupán fele legyen a 2001-es értékeknek. Ez a célkitűzés minden használatban lévő Hondára vonatkozik, nem csak az újonnan eladott modellekre, tehát a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Honda autóknak 80-90 százalékkal kell kevesebb szén-dioxidot kibocsátania, mint 2001-ben. Ennek előnyei alighanem mindenki számára egyértelműek.

Közelkép egy Honda műszeregységről.

Az informatív műszeregység segít a vezetőnek, hogy a lehető leghatékonyabban vezethessen. Ha a háttérvilágítás zöld, az autó is zöld... Átvitt értelemben persze.

Egy Honda erőforrás képe.

Egyre hatékonyabb belső égésű motorjaink segítenek tisztábbá tenni légkörünket, amíg megjelennek a holnap technikai megoldásai.

Még tisztább jövőkép

A H ereje.

A Honda Clarity minden szempontból komoly technikai áttörés. Teljesen egyedülálló, hidrogénhajtású, üzemanyagcellás hajtáslánca a 2006-ban leleplezett tanulmánymodellben mutatkozott be. Ezt követte a korlátozott példányszámban értékesített, FCX Clarity névre keresztelt, sorozatgyártású változat, ami a világ első kereskedelmi forgalomban megvásárolható üzemanyagcellás személyautójaként írta be magát a történelembe.

A második nemzedék

A Clarity FCV legújabb változata már elérhető néhány európai országban, s még hatékonyabb formában segíti a természet megóvását, valamint az elektromos mobilitás elterjedését. Minden, amit a Clarity kapcsán tanultunk, megjelenik majd következő generációs modelljeinkben és hosszú távú stratégiánk szerves része.

Elölről készített, háromnegyedes felvétel egy hajóról leguruló Honda Clarity FCV-ről.

Megérkezik Európába a Honda legfejlettebb nullemissziós járműve, az első generációs Clarity FCV.

A Honda gyártási ciklusa

A gyártási folyamat tökéletesítése.

A Honda mérnökei az autó minden egyes életszakaszát figyelembe véve értékelik ki egy modell teljesítményét környezetvédelmi szempontból. Mi úgy hívjuk, hogy Honda Lifecycle Assessment, azaz LCA. Ez lehetőséget ad, hogy minimálisra csökkentsük a környezeti hatást a gyártás és az üzemeltetés során.

Közös erőfeszítések

Már a fejlesztés legelső szakaszában kezdetét veszi, és az a célja, hogy mérsékelje a termelés környezeti hatását. Ezt elvárjuk beszállítóinktól is, és a Honda-márkakereskedőket is segítjük, hogy még környezetkímélőbb lehessen működésük.

Újrafelhasznált tartalom

A járművek akkor terhelik leginkább környezetüket, amikor éppen használatban vannak. Ez adja a teljes szén-dioxid-kibocsátás nagyjából harmadát. Miért annyira fontos a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése? Az EU „End of life” néven ismert szabályozása előírja, hogy az autók legalább 90 százalékának visszaforgathatónak kell lennie.

Bizalomépítés

A Honda Akadémiát azért hoztuk létre, hogy megértsük vásárlóinkat és még magasabb színvonalon szolgálhassuk ki őket.

Kép a Honda Akadémiáról.
Honda-technikus dolgozik egy autón a gyárban.

A Honda munkatársai igyekszenek olyan műszaki megoldásokat kidolgozni, amelyekkel minimálisra csökkenthető az emberiség ökológiai lábnyoma.