A HONDA TÖRTÉNETÉNEK HŐSEI
Az autók, amelyek azzá tették a vállalatot, ami.
„Semmi nem ad tisztább képet vállalatunk működéséről, mint termékválasztékunk.” – Soichiro Honda
Az 1960-as évek
Tudta, hogy első autónk, a T360 egy tehergépkocsi volt? A második modellünk, az S500 azonban komoly izgalmakat rejtett magában: ez a kis, kétüléses roadster, hihetetlenül magas, 9500-as fordulatszám elérésére is képes volt,
és csúcssebessége megközelítette a 130 km/h-t – az S360 koncepció közúti változataként született. Olyan technikai csemegék tették naggyá, mint a független felfüggesztés vagy a dupla tengelyes vezérlési rendszer.
Eleinte kicsik voltunk, de amint megjelentek első autóink, beindult a szekér: a T360-ból több mint 100 000 példányt adtunk el. Folytatásként jött a legendás
N360, a típus, ami az igazi áttörést jelentette vállalatunknak. Hihetetlen kisugárzás jellemezte, maga volt a csoda, nem is meglepő, hogy kikövezte az utat a hetvenes évek csillagának, a Civicnek.
Az 1970-es évek
Felforgattuk a hetvenes éveket... A Honda hatalmasat villantott a hetvenes években. Bevezettük minden idők legsikeresebb Hondáját, a Civicet. Ez a mérnöki remekmű az egész világot lázba hozta,
beleértve az Egyesült Államokat is, ahol alig bírtuk kapacitással, annyi volt a megrendelés. Persze nem volt nehéz tarolni, a sok benzinfaló dinoszaurusz őskövületnek tűnt a Civic mellett...
50 évvel később már a 24 milliomodik eladott Civicnél tartunk, és ma is évi 700 ezren döntenek e típus mellett. A hetvenes évek sikerei egyértelműen jelezték, hogy egy
nagyobb Hondára is volna kereslet, ezért megalkottuk az Accordot és 2+2 üléses, elegáns kupéváltozatát, a Prelude-öt. Az újoncok szintén nagyot ütöttek, és tulajdonképpen ez még csak a kezdet.
Az 1980-as évek
Nagy haj, nagy arc és nagy fordulatszám – a nyolcvanas években is zajlott ám az élet! A semmihez nem fogható Honda CRX 1.6i-16 apró, de annál fontosabb szenzáció volt – ebben mutatkozott be a VTEC
motorvezérlési rendszer. Ma már a modern klasszikusok közé soroljuk. Közben persze folyamatosan fejlesztettünk. A Honda Civic Shuttle a világ egyik első egyterűjeként, pontosabban a személyszállítás mestereként írta be magát a köztudatba.
Luxusmodellünk Legend néven gördült a színpadra, és játszi könnyedséggel csavarta el a vásárlók fejét. Az Egyesült Államokban nemcsak új típust, hanem új márkát vezettünk be – a Legend már Acura logóval került a szalonokba. Ez volt az első japán prémiummárka.
Ráadásként terveztünk egy Hondát kifejezetten az európai családoknak, amit Concertóként árusítottunk, és rendkívüli népszerűségre tett szert.
Az 1990-es évek
Éveken át álmodoztunk róla, hogy milyen jó lenne építeni egy nagy teljesítményű szupersportkocsit. Az új évtizedben az álom valóssággá, pontosabban Honda NSX-szé vált. Az Ayrton Senna segítségével tervezett modell olyan jól sikerült, hogy a riválisok többségének azonnal tervezőasztalhoz kellett ülnie.
A Type R születése: A teljesítményorientált modelleket tömörítő Type R család az 1990-es évek elején jelent meg választékunkban. Az R a racing, azaz a versenyzés szóra utal, s nem más az üzenete, mint hogy a Civic Type R és az Accord Type R is egy utcai versenyautó. A különleges duóhoz 1999-ben egy még különlegesebb szerkezet társult: a Honda S2000.
A vállalat 50. születésnapjára alkotott roadster az egykori S500 értékeit mentette át a jelenkorba.
Az ezredforduló
A forradalmi Honda kisautók históriája egészen a hatvanas évekig nyúlik vissza. 2002-ben bebizonyítottuk, hogy az újító szellem továbbra is bennünk él és még mindig csodákra képes.
A Jazz voltaképpen egy alsó-középkategóriás modell egy családi autó helykínálatával. Kimagasló szállítókapacitását többek között annak köszönheti, hogy üzemanyagtartályát az első ülések alá helyeztük, s rengeteg hely szabadult fel a hátsó sorban.
Ide raktuk be az osztott, szabadon „hajtogatható” Mágikus Ülésrendszert, amivel mindig az adott helyzethez igazítható a belsőtér kialakítása. Autó még soha nem volt ennyire praktikus...
Azoknak a vezetőknek, akiknek fontos a nagy beltér, de nem kívánnak lemondani a teljesítményről, a Honda Streamet szántuk. Koncepciójában a sportkupék és az egyterűek legnemesebb vonásai fonódnak össze.
2010 óta: Újjászületett úttörőknek és a való világ hőseinek
Nálunk az SUV-forradalom már ideje korán elkezdődött. Talán egy kissé túl korán... Az 1999-ben bevezetett HR-V-t szerették a vásárlók, de kellett tíz év, mire a piac megérett a modellváltásra.