Cégalapítónk, Soichiro Honda mindig a jövőről álmodott. És általában meg is alkotta. Az álom akkor kezdődött, mikor Soichiro először látott autót. Annak szentelte életét, hogy álma valóra váljon.
Soichiro Honda szerette saját kezével megalkotni, amit elképzelt. – Akkor érzem a legjobban magam, ha villáskulcs van a kezemben – mondogatta.
Soichiro Honda az alkatrészgyártáson keresztül tanulta ki a járműkészítés csínját-bínját. Vállalkozása gyorsan fejlődött, de a második világháború közbeszólt, s újra kellett kezdenie az építkezést. Ezúttal nagyot álmodott. Megalkotta a Honda első saját fejlesztésű, házon belül gyártott járművét, a Type A-t.
Mozgatásáról átalakított generátorhajtó-motor gondoskodott, ami korábban egy katonai rádió áramellátását biztosította. Azonnali siker lett. Miután elfogytak a hadsereg leselejtezett aggregátorjai, Soichiro megtervezte saját erőforrását. 1948-ben megszületett a Honda Motor Co. Társaság Az álom valósággá vált.
A hatvanas évekre a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártójává nőtte ki magát a Honda, a vásárlók pedig egyre többet akartak. Válaszul Soichiro 1962-ben előrukkolt egy gyönyörű sportkocsi-prototípussal, ami egy évvel később, S500 néven került sorozatgyártásba.
Két éven belül új üzemegységre volt szükségünk, hogy ki tudjuk elégíteni a megrendeléseket. Soichiro vágyai testet öltöttek, a hatvanas évek pedig táncba vitték az új jövevényeket.
Az American Honda Motor Co. Társaság eredetileg azért jött létre, hogy a Honda Super Cubot értékesítse. Aztán gyorsan kiderült, hogy az Egyesült Államok sokkal inkább az autók, mintsem a motorkerékpárok országa.
1959-ben – Los Angeles-i központtal – megindult a Hondák tengeren túli értékesítése, a japán újonc tehát exportőrré lépett elő. Az amerikai Honda szinte letarolta a piacot, amiben nagy szerepe volt az 1960-as évek híres reklámkampányának is, melyen – szabad fordításban – az alábbi felirat volt olvasható: „A legkedvesebb emberek Hondával járnak.” (Ez az igazság...)
1962-ben a Honda illetékesei bejelentették, hogy a belgiumi Aalstban megépítik a vállalat első Japánon kívüli üzemegységét. A gyár egy éven belül készen állt a termelésre, és maga Soichiro Honda nyitotta meg kapuit. A Honda Motor Co. Ltd. mindössze 15 éves volt, de már nemzetközi szinten működött.
Emlékezetes reklámszlogenünk jelentősen megdobta az ikonikus Honda Super Cub eladásait.
A Honda Civic egy páratlanul takarékos jármű volt, ami fenekestül forgatta fel az amerikai autópiacot. Mivel könnyedén teljesítette az érkezése előtt bevezetett levegőtisztasági törvényt, rendkívül erős konkurenciát jelentett a benzinfaló helyi gyártású modelleknek.
A nyolcvanas évekre világszerte ismerté vált a Honda. Ezáltal új lehetőségek nyíltak cégünk számára, megépíthettük például egyedülálló szupersportkocsinkat, ami új mércét teremtett kategóriájában. – Szupersportkocsit építeni minden fejlesztőmérnök álma – árulta el Shigeru Uehara, az NSX-projekt vezetője.
A New Sportscar-eXperimental néven emlegetett fejlesztési folyamat eredményeként látott napvilágot a legendás NSX, amelynek kidolgozásában a világbajnok autóversenyző, Ayrton Senna is jelentős szerepet vállat. Mikor a modell 1989-ben elsőként a nagyközönség elé gurult, mindenkit elkápráztatott, a riválisok tervezői pedig jó pár éjszakán át forgolódtak álmatlanul.
Az összetéveszthetetlen NSX: minden szempontból szupersportkocsi.
Erősség és könnyedség – Az F-16-os vadászrepülő inspirálta NSX a világ első sorozatgyártású autója volt, ami teljesen alumínium, félig monocoque karosszériát kapott.