- Szorosabb együttműködést alakít ki a Honda Motor Europe és az SNAM, hogy hatékonyabb formában dolgozhassák fel a hibridek és a tisztán elektromos üzemű járművek elhasználódott akkumulátorait Európában
- Az SNAM annak lehetőségeit kutatja, hogy miként kaphatnak – megújuló források energiatárolójaként vagy nyersanyagforrásként – második életet az életciklusuk végére ért, hidrometallurgiai eljárásokkal feldolgozott telepek
- Az európai Honda-márkakereskedések erre a célra fejlesztett webes felületen jelezhetik igényüket, ha igényt tartanak az akkumulátorok begyűjtésére
Szorosabb együttműködést alakít ki a Honda Motor Europe és az SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux) vállalat, hogy meghosszabbítsák az elhasználódott akkumulátorok élettartamát. A teljes Európára kiterjedő megállapodás értelmében az SNAM gyűjti be és dolgozza fel a hibrid és a tisztán elektromos üzemű Hondák telepeit, hogy megújuló energiaforrásból származó áramot tárolhassanak bennük, vagy, amennyiben ez már technikailag nem megoldható, alkatrészenként forgassák vissza őket.
A Honda és az SNAM 2013 óta dolgozik együtt azon, hogy biztosítsa az elhasználódott akkumulátorok nyomon követését, valamint uniós szabványoknak megfelelő kezelését. A szorosabb együttműködés keretein belül az SNAM munkatársai összegyűjtik a lítium-ion és a nikkel-metál-hidrid (NiMH) telepeket 22 európai ország Honda-márkakereskedőitől, illetve kijelölt hulladékkezelőitől (Authorised Treatment Facilities, ATF), és az is a francia cégre hárul, hogy eldöntse, újra felhasználás vagy visszaforgatás vár-e az adott energiatárolóra.
Tom Gardner, a Honda Motor Europe alelnöke elmondta: „Ahogy a Honda hibrid és tisztán elektromos üzemű autói iránt nő a kereslet, úgy nő az igény az akkumulátorok környezetbarát kezelésre is. A piacon fellehető fejlesztések lehetővé teszik, hogy ezek a telepek energiatárolóként vagy elemeikre bontva, új akkumulátorok nyersanyagforrásaként második életet kezdjenek.”
Összhangban a Honda törekvéseivel, az akkumulátorok begyűjtése biztonságos, alacsony károsanyag-kibocsátású járművekkel történik, az SNAM pedig minden telep esetében ellenőrzi, hogy használható lesz-e újfent energiatárolóként. Ha igen, felújítják, és ismét alkalmassá teszik magáncélú vagy ipari alkalmazásra.
Amennyiben a cellák megsérültek, az egység nem kezdhet ilyen formán új életet, alternatív megoldásként – különleges, vízalapú hidrometallurgiai eljárásokkal – alkotóelemeire bontják (pl. kobaltra, lítiumra). Ennek a megoldásnak köszönhetően új akkumulátorok, színpigmentek és vakolóanyag-adalékok készülhetnek az elhasználódott telepekből, sőt a bennük fellelhető réz, műanyag és egyéb fém újra piacra dobható és felhasználható.
A márkakereskedők az SNAM erre a célra fejlesztett webes felületén adhatnak számot készleteikről, egyszersmind begyűjtési igényüket is itt jelezhetik. A kijelölt, központi gyűjtőpontokról 15 munkanapon belül elszállítják a leselejtezett akkumulátorokat, így a kereskedőknek nem szükséges a tárolással bajlódniuk. A megállapodás kizárólag hibrid és elektromos üzemű autók hajtásért felelős telepeire vonatkozik, belső égésű motorok indítóakkumulátoraira nem.
Az SNAM támogatja a Honda környezettudatos tevékenységét, így a jövőben is garantált a használt akkumulátorok hatékony, természetbarát feldolgozása.