- A HR-V utasterének tervezésekor világos, szellős kabin kialakítását tűzték ki célul a szakemberek
- Az egyedi, innovatív Levegő Szétterjedését Segítő Rendszer természetes fuvallattal frissíti a kabint
- Az átgondolt kialakításnak köszönhetően az utastér befogadóképessége a nagyobb méretosztályú modellekével vetekszik
- A belső tér jellemzői és formai megoldásai a magas használati értéket és a kényelmet szolgálják
A modern vásárlók igényeit és értékrendjét szem előtt tartva vágtak neki a vadonatúj HR-V fejlesztésének a Honda mérnökei, így egy roppant vonzó, praktikus modell született, amelynek beltere teljesen új koncepciót testesít meg. Azon túlmenően, hogy a legújabb, legfejlettebb karosszériaszerkezet öleli körbe, egyszerre világos és szellős, nem mellesleg kényelem és helykínálat szempontjából is új mércét állít a kompakt (B-SUV) szabadidő-autók táborában.
Kevesen gondolnák, de az utasok közérzetét leginkább befolyásoló berendezés nem más, mint a hűtő-fűtő-szellőztető rendszer, melynek működése nagyban meghatározza a komfortérzetet. A Levegő Szétterjedését Segítő Rendszer teljesen új megközelítés eredményeként született. L-alakú rostélyai a műszerfal felső sarkaiba kerültek, és lágy, természetes „szellővel” frissítik az utastér levegőjét.
– Fényes, szellős utasteret szerettünk volna, ami tovább fokozza az utasok kényelmét – osztotta meg gondolatait Yoshitomo Ihashi, a HR-V fejlesztésének projektvezetője. – Arra törekedtünk, hogy semmi ne maradjon, ami ronthat a komfortérzeten, ezért a természetből merítettünk ihletet. Szemben a hagyományos szellőzőrostélyokkal, az L-alakúak anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy közvetlenül a bent ülőkre áramlana. Az eredmény légies, kényelmes környezet lett, ahol minden utas jól érezheti magát – tette hozzá.
Maga a szellőzőrostély három állásba forgatható. Az egyikben klasszikus módon, közvetlenül fújja a levegőt, a másikban keringteti, a harmadikban pedig zárva van. Ha a keringtetést választják az utasok, a Levegő Szétterjedését Segítő Rendszer lágy szellőt enged útjára az oldalablakok mentén, ami gyengéden cirógatja az elöl ülők arcát. Innen a légáram a tető felé veszi az irányt, enyhe, simogató légörvényt hozva létre, tehát a levegő nem közvetlenül az utasokra áramlik. Az oldalablakok mentén cirkuláló levegő afféle légfüggönyként is szolgál, azaz nyáron gátolja, hogy a nap felmelegítse az utasteret, télen pedig az utastér lehűlését akadályozza. Ráadásként a hátul utazók saját konzolt kaptak. Ezen részletmegoldások kombinálásával időjárási viszonyoktól függetlenül mindig állandó lehet a kabinhőmérséklet
A HR-V belterét úgy alakították ki, hogy folyamatos lehessen az autó és az utasok közötti interakció, s a jármű tökéletesen illeszkedhessen a tulajdonos életviteléhez. Ez már a beszállás első pillanatában érezhető és egészen addig tart, míg ki nem szállnak az utasok. Az új HR-V különféle részegységei tudatos, felhasználó-központú tervezés gyümölcseként láttak napvilágot!
Minden összetevőt úgy formáltak, hogy a fejlett, biztonságos karosszériaszerkezet hatalmas, légies, csendes teret fogjon közre, ahol az utasok kapcsolatban vannak a külvilággal. Az ablakok például a lehető legtöbb fényt engedik be, az alacsony, sík műszerfal pedig alig korlátozza a vezető látómezejét, így pontosan tudhatja, hogy az autó hol helyezkedik el éppen az úton.
A kezelőszervek elrendezését szintén alaposan átgondolták a Honda mérnökei, így könnyen áttekinthető, ergonomikus környezet öleli körbe a HR-V sofőrjét. A szórakoztatóelektronikai rendszer és a légkondicionáló gombjai, valamint a műszerek egyaránt a lehető legközelebb kerültek a pilóta látómezejéhez, s mivel logikusan felosztva, azonnal felismerhető formában kaptak helyet a műszerfalon, biztonságosan, ösztönösen használhatóak.
Hogy a HR-V minden szempontból megfeleljen a prémium szabadidő-autókkal szemben támasztott feltételeknek, a hibrid hajtáslánc elemei a motortérbe, illetve a karosszéria kihasználatlan zugaiba kerültek, az üzemanyagtartályt pedig az első ülések alá építették be. A fejlesztési folyamatot ezúttal is a márka „Az ember a gép előtt” („Man Maximum, Machine Minimum”, M/M) filozófiája határozta meg, tehát a szerkezeti egységek a lehető legkisebb, míg a vezető és az utasok a lehető legnagyobb teret kapták.
A nagy helykínálat érdekében a hátsó üléseket 30 mm-rel hátrébb építették be, nem mellesleg 2˚-kal megdöntötték az előző HR-V-hez viszonyítva. A szedán modelleknél megszokott üléshelyzetnek köszönhetően 35 mm-rel megnövelhették a lábteret, sőt a válltér a felsőbb kategóriába tartozó szabadidő-autókéval áll egy szinten.
Hogy a HR-V első sorában utazók még nagyobb kényelemben róhassák a kilométereket, vadonatúj, remek tartású ülések mellett döntöttek a Honda munkatársai. A korábbinál kényelmesebb, következő generációs „fotelek” puhaságáról immáron nem rugókészlet, hanem speciális szivacs gondoskodik, ezáltal még kevésbé fárasztóak a hosszú utazások és a városi etapok.
A vadonatúj HR-V e:HEV 2021 második felében debütál az öreg kontinensen, az érdeklődök itt találnak további információt: