Továbbfejlesztett dízel erőforrással bővül a Honda Civic motorpalettája

2017. augusztus 21.

  • Az 1.6 literes i-DTEC hajtómű 2018 márciusától elérhető
  • A fejlesztések eredményeként még tartósabb dugattyúkat alkalmaztak, illetve jelentősen csökkentették a hengerek súrlódási tényezőjét
  • Az 1.6 i-DTEC teljesítménye 120 lóerő, míg legnagyobb forgatónyomatéka kereken 300 Nm

A teljesítmény és a gazdaságos üzemeltetés tökéletes egyensúlya – így jellemezték a Honda mérnökei az átfogó, részletekbe menő fejlesztéseken átesett, 120 lóerős 1,6 i-DTEC erőforrást, mely Európában 2018 márciusától elérhető a Honda Civic modellekhez.

A Honda mérnökei számos ponton módosítottak a kipufogórendszeren és a hajtóművön, hogy a motor jobb eredményt érjen el a környezetvédelmi vizsgálatokon. Munkájuk gyümölcseként az új Honda Civic 1,6 i-DTEC fogyasztása mindössze 3,7 l/100 km*, míg károsanyag-kibocsátása csupán 99 g/km volt a legfrissebb, szigorított NEDC-teszt* szerint.

Ez részben annak köszönhető, hogy a hengerek többlépcsős hónolásával jelentősen csökkentették a mozgó alkatrészek súrlódását, ezen túlmenően pedig kovácsolt acéldugattyúkat alkalmaztak, melyek a hűtési veszteség csökkentésében játszanak fontos szerepet. 

Az 1597 köbcentis hajtóműben ugyanaz a Bosch üzemanyag-befecskendező rendszer dolgozik, mint elődjében, kiegészítve a többlépcsős turbófeltöltővel, kipufogógázvisszavezető-rendszerrel (EGR), valamint nagy örvénylésű, illetve áramlású szívócsatornákkal. A tisztán alumíniumból készült motorblokk, valamint a nagy szilárdságú, mégis könnyű főtengely révén az erőforrás súlyát sikerült a minimumra csökkenteniük, emellett a hajtómű belső merevítő bordáival hatékonyan kiszűrték a zavaró rezgéseket, illetve a működés közben jelentkező zajokat.

Elsők között hajtottak végre RDE-tesztet a Honda új erőforrásán, azaz valós körülmények között, forgalomban ellenőrizték az 1,6 i-DTEC NOx-kibocsátását. A Civic továbbfejlesztett NOx-átalakítója (NSC) révén gyorsabban és hatékonyabban zajlik a káros nitrogén-dioxid semlegesítése, amit az alkatrész anyagsűrűségének növelésével, valamint ezüstbevonatú részecskeszűrő alkalmazásával érték el a szakemberek. A megoldás további előnye, hogy az NSC-nek köszönhetően a kipufogórendszer várható élettartama is növekszik.

Kereken négyezres percenkénti főtengelyfordulatnál elérhető, 120 lóerős teljesítményével, valamint a már 2000-nél rendelkezésre álló, 300 Nm-es forgatónyomatékkal az 1,6 i-DTEC 10,5 másodperc alatt gyorsítja a Civicet nulláról 100 km/órás sebességre.

Az angliai Swindonban készülő, tizedik generációs Civicek négy- és ötajtós változataihoz egyaránt elérhető lesz az új erőforrás.

2018 nyarától – a kétkerékhajtású autókban először alkalmazott, - kilencfokozatú, automatikus erőátvitel is választható a Honda Civic modellekhez.

RDE-teszt

A Real Driving Emission (RDE), azaz a valós körülmények között végzett fogyasztás- és károsanyag-kibocsátás-teszt során a járművek forgalomban, menet közben mérhető károsanyag-kibocsátását ellenőrzik, például a használat közben mért NOx-értéket. Ez a teszt párhuzamosan fut a jelenlegi NEDC, illetve a 2017 őszétől alkalmazott WLTP mellett, és arra szolgál, hogy szavatolja az Európa útjain közlekedő autók alacsony károsanyag-kibocsátását.

A módszer lényege, hogy közúton, az autóban elhelyezett mobil mérőműszer, a PEMS (Hordozható kibocsátásmérő rendszer) használatával állapítják meg a valós értékeket, beleértve a NOx-, valamint a részecskeszám-kibocsátást. A 2017 szeptembere után megjelent, dízel erőforrással felszerelt autók felső NOx-határértéke 168 mg/km, valamint és 9 x 1011 részecske/km.

*A Honda saját mérései, melyek alapjául az Európai Közösség 692/2008 rendelete által szabályozott, valamint az EU 2017/1153 előírásai szerint tovább szigorított NEDC-teszt szolgált.