- - A rotterdami eseményen láthatja először az európai nagyközönség a Honda üzemanyagcellájának következő nemzedékét, melynek sorozatgyártása 2027-ben veheti kezdetét
- - Az új hidrogéncella minden téren felülmúlja elődjét: a gyártási költség felére esett, az élettartam duplájára nőtt, az energiasűrűséget pedig megháromszorozták a Honda mérnökei
- - Az európai bemutatóra a februári világpremiert követően kerül sor, melynek a Japánban rendezett International Hydrogen & Fuel Cell Expo biztosított helyszínt
A Japánban tartott, nagy sikerű világpremiert követően az öreg kontinensen is közszemlére bocsátották a Honda következő generációs üzemanyagcelláját. Az eseménynek a május 20. és 22. között rendezett World Hydrogen Summit & Exhibition ad otthont Rotterdamban, egyértelműen jelezve, hogy a – tervek szerint 2027-ben sorozatgyártásba kerülő – rendszer fejlesztése a vége felé jár. Az új hidrogéncella minden téren felülmúlja elődjét: a gyártási költség felére esett, az élettartam duplájára nőtt, az energiasűrűséget pedig megháromszorozták a Honda mérnökei.
A világ legnagyobb motorgyártójaként számon tartott Honda az első vállalatok közé tartozott, amelyek felismerték a hidrogénben rejlő rendkívüli lehetőségeket. A cég elkötelezettségéről árulkodik, hogy már a nyolcvanas évek közepén megkezdte a hidrogénnel, illetve az üzemanyagcellával hajtott járművekkel kapcsolatos kutatásokat. A gyártó a felhasználás négy módját vette alapul: üzemanyagcellás járművek (FCEV-k), kereskedelmi szállítóeszközök, telepített hidrogénerőművek és építőipari gépek.
Mindemellett a Honda folytatja az új együttműködési lehetőségek felkutatását, hogy még több területen tegye kiaknázhatóvá a hidrogénben rejlő potenciált. Európában például a Hypermotive és az e-power® céggel dolgozik közösen, méghozzá olyan hajózási és építőipari célokra szánt termékeken, amelyek a jelenlegi üzemanyagcellára épülnek. A Honda elkötelezett amellett, hogy 2050-re a vállalat termékei, illetve tevékenységei világszerte karbonsemlegesek legyenek, és ne gyakoroljanak negatív hatást a környezetre.
A Honda új üzemanyagcelláját a World Hydrogen Summit & Exhibition 5. pavilonjában, a B100-as kiállítási területen csodálhatják meg az érdeklődők.
A Honda következő generációs üzemanyagcella-moduljának főbb műszaki adatai
Csúcsteljesítmény (nettó) |
150 kW |
Leadott feszültség |
450-850 V |
Maximális hatékonyság (nettó) |
59,8 % |
Hűtőközeg típusa |
Honda Genuine FC hűtőközeg |
Hidrogéngáz összetétele |
Megfelel az ISO 14687 szabványnak |
Alacsony feszültségű tápellátás |
24 V, egyenáram |
Méretek (hossz x szélesség x magasság) |
730 x 580 x 700 mm |
Térfogat és energiasűrűség |
300 liter, 0,5 kW/liter |
Tömeg és energiasűrűség |
250 kg, 0,60 kW/kg |
Üzemi hőmérséklet |
-30-tól +60 Celsius-fokig |
Tárolás hőmérséklet-tartománya |
-40-tól +60 Celsius-fokig |
Maximális tengerszint feletti magasság |
3500 m |
IP-besorolás |
IP67-tel egyenértékű |
CAN kommunikációs szabvány |
ISO11898 |
Kommunikációs protokoll |
SAE J1939 / Honda nagy sebességű CAN (választható) |
Kompatibilis kommunikációs sebesség |
500 kbps |
Tudjon meg többet a Honda globális hidrogénstratégiájáról a https://global.honda/en/hydrogen honlapon!