Takahiro Hachigo elnök-vezérigazgató beszédének összefoglalója
„A Honda erőssége a rendkívül széles termékpaletta, beleértve a motorkerékpárokat, személyautókat, munka- és repülőgépeket, melyek révén 28 millió vásárlóval állunk kapcsolatban szerte a világon. Kiterjedt viszonteladói hálózatunk és termékeink testesítik meg határokon, országokon átívelő vezérelvünket: hozzájárulni ahhoz, hogy az emberek örömmel fedezzék fel az életben rejlő új lehetőségeket. Ennek szellemében a Honda tovább bővíti széles választékát, a világ minden táján fellelhető új motorkerékpárok, személygépkocsik és egyéb termékek formájában.
Ezen túlmenően a Honda mérnökei több olyan termékcsaládon dolgoznak, mellyel kiválthatók a hagyományos, benzinnel és gázolajjal működő közlekedési eszközök. Ez komoly előrelépés, hiszen egyben azt jelenti, hogy a jelenleginél hatékonyabb, környezetbarát és üzemanyag-takarékos járművek születnek. Napjainkban is egyre több hibridhajtású személyautó elérhető, de ez csak a kezdet - a jövőben további plug-in hibrid rendszerű, valamint tisztán elektromos hajtású modellek jelennek meg kínálatunkban. Járműveink új nemzedéke is ugyanabban a szellemben születik, mint elődei, azaz hozzájárul az emberek jobb életminőségéhez, megőrizve kimagasló vezetési élményt. Célunk nem változott - újabb és újabb kihívásokat győzünk le, hogy továbbra is vásárlóinkat szolgáljuk.”
A kiállítás kulcsmodelljei - személyautók
Honda Sports EV Concept
A társaság standján először látható a Honda Sports EV Concept, melynél az elektromos hajtás kiemelkedő teljesítménye társul a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségekhez. Mindez a vezetés tiszta élményét nyújtja, s a sofőr úgy érezheti magát a kompakt karosszériában, mintha eggyé válna az autóval.
Honda Urban EV Concept
A vadonatúj fejlesztésű EV platformra épült Honda Urban EV prototípuson fellelhetők a következő évek elektromos hajtású Hondáinak formajegyei, illetve legfontosabb műszaki megoldásai. A most bemutatott koncepción alapuló, megvásárolható négykerekű előbb Európában jelenik meg, majd 2020-tól a japán vevők számára is elérhetővé válik.
Honda NeuV
A Honda NeuV prototípusban felfedezhetők a jövő közlekedési eszközeinek legérdekesebb fejlesztései, úgymint az automatizált vezetéssegítő rendszerek és a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek. A NeuV több egyszerű autónál, ugyanis a sofőr arckifejezése és hanghordozása alapján elemzi, mennyire gondterhelt a vezető és ennek megfelelően nyújt segítséget a biztonságos célba éréshez. Emellett folyamatosan elemzi tulajdonosa szokásait, s ehhez igazodva mindig a számára legmegfelelőbb javaslatokat teszi, megvalósítva a jármű és sofőr közötti párbeszédet, hogy könnyebbé, pihentetőbbé váljon a vezetés.
Honda CR-V
A rendkívül népszerű, 160 országban kapható Honda CR-V szabadidő-autó vadonatúj változatában - a SPORT HYBRID i-MMD rendszernek köszönhetően - két különálló erőforrás dolgozik. A most bemutatott, hibrid CR-V elérhető elsőkerékhajtású, illetve négykerékhajtású kivitelben is. Az új CR-V család tagjai - beleértve a három üléssorral felszerelt variánst - 2018-tól kaphatók majd Japánban.
Clarity PHEV
A Clarity alapjait is adó Honda Sport Hybrid i-MMD hajtáslánc akkumulátorainak teljesítménye jelentősen nőtt, ezáltal a tisztán elektromos üzemben megtehető távolság immáron meghaladja a 100 kilométert. Az újgenerációs hibridek táborába tartozó Clarity PHEV egy alacsony felépítésű, öt felnőttnek kényelmes szállítására alkalmas, hatalmas csomagtérrel büszkélkedő jármű, melynek megjelenése 2018 nyarán várható.
Honda RoboCas Concept
A Honda RoboCas koncepció egy kisméretű, rendhagyó formájú személyi közlekedési eszköz, az emberek merész ötleteinek, álmainak megtestesülése. Egyik legfontosabb erénye a rugalmasság, erre utal az is, hogy hajtáslánca könnyedén társítható a különböző felépítményekkel.
Motorkerékpárok
Honda Riding Assist-e
A Honda Riding Assist-e kísérleti motorkerékpárban robotikai kutatásainak eredményeit felvonultatja a cég, élen a kifinomult egyensúlyozó-képességgel. A mérnökök célja az volt, hogy olyan kétkerekűt készítsenek, mellyel az elesés kockázata a minimálisra csökkenthető, ezáltal még élvezetesebbé, egyszersmind biztonságosabbá válhat a motorozás.
Neo Sports Café Concept
A gyorsasági motorok vezetési élménye és a csupaszmotorok szépsége egyesül a most leleplezett Neo Sports Café Concept prototípusban, ami nem nélkülözi napjaink modern kétkerekűinek legfejlettebb segédleteit sem.
PCX Electric
A PCX Electric egy nagy teljesítményű, tisztán elektromos hajtású robogó, a Honda saját, önálló fejlesztése. Energiaellátásáról könnyedén kivehető Honda Mobile Power Pack akkumulátorcsomag gondoskodik, s jövőre már Ázsia-szerte kapható lesz, beleértve Japánt is.
PCX Hybrid
A Honda vadonatúj fejlesztése egy kisméretű, kompakt, kimondottan motorkerékpárokhoz tervezett, hibrid rendszer. Legfontosabb elemei között megtalálható a szénkefe nélküli, generátorként is működő önindítómotor (ACG), továbbá a nagy teljesítményű akkumulátor. Ezek révén egy rendkívül nyomatékos és fürge robogó született a PCX Hybrid személyében, ami már 2018-ban elérhető lesz a Honda ázsiai kereskedéseiben.
Gold Wing Tour /Gold Wing
A Honda leleplezte a luxustúrázók egyik ikonját, a márka zászlóvivőjét, a kívül-belül teljesen megújult Gold Winget. Jellemzői a hétfokozatú, dupla kuplungos DCT-erőátvitel, a rendhagyó, két lengőkarra épülő első felfüggesztés, illetve a teljesen átdolgozott, hathengeres, hosszában beépített erőforrás. Japánban várhatóan 2018 áprilisában indul a Gold Wing árusítása, mégpedig a helyi, vadonatúj „Honda Dream” értékesítési csatornán keresztü
Super Cub 110 - a százmilliós darabszám elérésnek emléket állító, jubileumi modell
A Super Cub 110 már kiforrott hajtásláncának köszönhetően is rendkívül kivételes típusnak számít, különlegességét azonban tovább fokozza, hogy a Honda kimondottan a Tokiói Motorkiállításra készítette a speciális kiadást. A közkedvelt ingázómotor legújabb változatával kettős jubileumot ünnepel a gyár: hatvan éve indult hódító útjára a Super Cub széria és kereken egymillió darabot gyártottak belőle ez idő alatt.
Super Cub C125
Elődje, a Super Cub C100 megjelenését örökölte a most leleplezett C125, azonban a műszaki tartalmat illetően messze túlmutat felmenőin. Egyebek mellett kulcsnélküli indítás és elektromos ülésnyitó mechanizmus teszi gondtalanná a mindennapokat a C125 nyergében, nem beszélve az élményteli motorozáshoz elengedhetetlen teljesítményről.
Cross Cub 110
A napjainkban oly népszerű crossoverek stílusjegyeit viseli a városi környezetben és laza terepen egyaránt otthonosan mozgó Cross Cub 110. A sommásan csak „rekreációs célokra”, kikapcsolódásra ajánlott motorral a Super Cub család eddig rejtett erényeire próbálnak rávilágítani. A hangsúlyos lábpajzs és a széles abroncsok arra utalnak, hogy a Cross Cubbal bátran meghódíthatók a városon túli, vadregényes ösvények is.
Monkey 125
Egyhengeres, fekvő helyzetű, 125 köbcentis erőforrást építettek a jellegzetes formájú Honda Monkey legújabb változatába. Továbbra is egyedülálló, ultrarövid és magas sziluett jellemző a típusra, vagyis az összetéveszthetetlen megjelenés garantált, s a bájos Monkey vonzerejét tovább fokozza a formás LED-lámpa, valamint a modern, digitális műszeregység.
A Honda újdonságai a TOKYO CONNECTED LAB 2017 kiállításon
Honda Ie-Mobi Concept (Kiejtve: ee-a mo-bee - Az „Ie” egy japán szó, jelentése: otthon):
A Honda Ie-Mobi Concept egy különleges, elektromos hajtású közlekedési eszköz, mely összeköti tulajdonosa otthonát a járművével. Sajátossága, hogy a mozgatására szolgáló akkumulátorcsomag hordozható, így a kocsiból kivéve a házban is használható, és vice versa. Emellett az Ie-Mobi ideiglenes szállásként is funkcionál, 4,95 m2-es alapterülete egy kisebb szoba méretének felel meg.
Honda Fure-Mobi Concept (Kiejtve: foo-ray mo-bee - A „Fure” a japán „Furei” szóból ered, jelentése: érintés, kölcsönhatás):
A Honda Fure-Mobi Conceptet az emberek közötti kapcsolatok ihlették. Alapvetően egyszemélyes közlekedési eszköz benyomását kelti, mivel mérete megegyezik egy hagyományos kerekesszékkel, mégis két fő szállítására alkalmas, legyen szó járdáról vagy épületen belüli folyosókról, helyiségekről. Annak reményében fejlesztették ki a modellt, hogy lehetővé teszi az emberek közös helyváltoztatását és nagyobb kedvvel fedezik majd fel környezetüket.
Honda Chair-Mobi Concept
A Honda Chair-Mobi Concept gyakorlatilag egy motorral és kerekekkel felszerelt, bel- és kültéri közlekedésre egyaránt alkalmas, székre emlékeztető közlekedési eszköz. Vitathatatlan előnye, hogy rendkívül kisméretű, szinte egy helyben megfordul, tehát a legszűkebb helyiségekben, folyosókon is jól boldogul. Az ülőfelület helyzete szabadon módosítható, attól függően, hogy tulajdonosa vízszintes talajon vagy meredek lejtőn, illetve emelkedőn halad vele. A Honda mérnökei legfontosabb célként azt tűzték ki, hogy a gyaloglás szabadságához hasonló élményt nyújtsanak, s a Chair-Mobi Concepttel sikeresen megvalósították ezt - az eszköz rendkívül könnyen alkalmazkodik a változatos körülményekhez, így szinte bármilyen környezetben használható.
Honda Ai-Miimo Concept
A Honda Ai-Miimo a jól ismert Honda Miimo, az elektromos hajtású, önjáró fűnyíró továbbfejlesztett változata. A mesterséges intelligencia megjelenése nyomán olyan új funkciókkal rendelkezik, mint például a kommunikációs képesség, ezáltal még hatékonyabban segíthet a mindennapi életben. Nem egyszerűen „termék”, messze túlmutat azon, sokkal inkább a család része. A kedvtelésből tartott kisállatokhoz hasonlítható „lény”, aki boldog, mosollyal teli pillanatokkal ajándékozza meg tulajdonosait.