A varázslat a részletekben rejlik: ember a gép előtt

Fedezze fel, hogy a Honda "Ember a gép előtt" tervezési elve hogyan használja ki a helyet elektrifikált modelljeinkben

Egy átlagos ember évente 4526 km-t vezet, így nyugodtan kijelenthető, hogy rengeteg időt töltünk az autónk belsejében – aminek minősége nagyban meghatározza a vezetési élményt.

A Honda emberközeli tervezési filozófiájának (man maximum, machine minimum, M/M) lényege, hogy az autók belsejét a lehető legjobban a vezető és az utasok igényeihez kell igazítani, minimálisra csökkententve a mechanikus alkatrészek által elfoglalt teret. Ez az emberközpontú filozófia azt jelenti, hogy a Honda tulajdonosai biztosak lehetnek abban, hogy olyan térben töltik majd az idejüket, amelyet az ő igényeik szerint terveztek.

Az M/M elv gyakorlati megvalósulására tökéletes példát jelentenek a Honda villamosított modelljei. Legyen szó a CR-V e:HEV vagy a Jazz e:HEV modellről, minden autónkban olyan egyedi kialakítási megoldásokat vezettünk be, amelyek a vezető és az utasok igényeit szolgálják, így mindannyian kényelmes, rugalmasan alakítható környezetben utazhatnak, és közben tarthatják a kapcsolatot a külvilággal.

A jármű belseje

Kényelmes

Vége annak az időnek, amikor a hátul ülők az első két ülés után vágyakoztak. A Honda dizájnerei és mérnökei mindent megtettek az utasélmény növeléséért a villamosított autók kínálatában – és ennek érdekében megnövelték a jármű belsejében rendelkezésre álló teret. 

Vegyük például a Honda e modellt – bár kompakt formavilágú, a középkonzol kiemeléséhez hasonló okos dizájnötletekkel hátul is sikerült maximálisra növelni benne a teret. A Civic e:HEV tervezése közben pedig a Honda olyan merész döntést hozott, hogy egy alvásra is alkalmas, kényelmes belső teret alakított ki. Ennek során születtek meg a test vonalait követő ülések és a rengeteg lábtér az autó minden utasa számára – azaz ezentúl senki sem ébred fel úgy egy kisebb szendergés után, hogy fáj a háta.  

Magic Seats ülésrendszer használat közben

Alakítható

Mindannyiunkkal elfordult már, hogy a szükségesnél eggyel több bőrönddel indultunk útnak, vagy egy szokatlanul nagy bútordarab beszerzése után akartunk hazaindulni. A Honda szerencsére felkészült ezekre a helyzetekre. Az először 2001-ben bemutatott, legendás hírű Honda Magic Seats ülések a villamosított modellek nagy részében megtalálhatók.

A moziszékekhez hasonlóan, a Magic Seats ülések ülőlapjai felhajthatóak, hogy több hely legyen alattuk – az ilyesmi jól jön, ha egy kerékpárt vagy egy szobanövényt kell állítva a kocsiba helyezni. A többi csomag pedig elfér a csomagtartóban. A Magic Seats ülések külön-külön is állíthatók, így hátul magas tárgyakat és és utasokat is szállíthat egyszerre – mindez a nagyfokú alakíthatóság jegyében.

Közelkép a hangszórókról

Csatlakoztatható

Ha egy jármű belső teréről beszélünk, nemcsak az a fontos, hogy mekkora a hely, hanem az is, hogy miként használható. A mindennapokban hozzászoktunk ahhoz, hogy minden karnyújtásnyira van, a Honda pedig ügyesen beépített technológiával biztosítja az általunk megszokott, sőt elvárt kényelmet és konnektivitást. A HR-V e:HEV modellben például sosem veszítheti el a figyelmét: a navigáció vezérlésétől a belső hőmérséklet szabályozásáig minden a keze ügyében van.

Jól tudjuk, hogy a tér fogalma nem korlátozódik csupán a lábtérre vagy a csomagtartó kapacitására. A Civic e:HEV dizájnerei éppen ezért együttműködésre kérték fel a Bose vállalatot, hogy olyan hangrendszert hozzanak létre, amely alkalmazkodik a jármű különleges utastéri akusztikájához. Így máris egészen más élmény útközben zenét hallgatni!

A tér optimális kihasználása mindannyiunk számára kihívást jelent, ugyanakkor az egyik legnagyszerűbb élmény, ha sikerül egyedivé varázsolnunk a minket körülvevő helyeket. A Honda minden elektrifikált járműve az M/M filozófia szellemében készült: tágas belsőjük teret enged a mindennapi álmok valóra váltásának.

Moment 3 Micro tartalom – Autó egy idilli és meglepő helyszínen