Teljesítményre tervezve

2015. február 11.

EGYEDÜLÁLLÓAN ÁRAMVONALAS A VADONATÚJ HONDA CIVIC TYPE R

  • A kétliteres, közvetlen befecskendezéses VTEC TURBO erőforrásnak és az alacsony légellenállásnak köszönhetően a kategória leggyorsabb modellje. Végsebessége eléri a 270 km/órát*.

  • A különleges légbeömlők, küszöbszoknyák és szpoilerek fokozzák a leszorítóerőt, valamint minimálisra csökkentik a légellenállást.

  • A Championship White színben pompázó Honda Civic Type R világpremierjének a 2015-ös Genfi Autószalon ad otthont.

A 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatkozó vadonatúj Honda Civic Type R karosszériája számos hasznos, egyszersmind szemet gyönyörködtető formai megoldást vonultat fel, melyek szélcsatornában, számítógépen és versenypályán végzett tesztek eredményeként láttak napvilágot. Alkalmazásukkal jelentősen javult az egyenesfutás nagy sebességnél, és a leszorítóerő is jelentősen növekedett.

A páratlanul áramvonalas kocsitesthez hasonlóképpen fejlett, ultramodern motor társul, elképesztő teljesítménnyel felruházva a Civic Type R-t. A kétliteres, közvetlen befecskendezésű VTEC TURBO erőforrás a leggyorsabb fronthajtású autóvá teszi a modellt, végsebessége eléri a 270 km/órát.

A rendkívüli tempó speciális technikai megoldásokkal vált elérhetővé, ilyen például a teljesen sík borítás a kocsi alján, ami a hátsó diffúzorral együttműködve úgy szabályozza a levegő áramlását, hogy optimális legyen a leszorítóerő, és a Civic Type R szinte hozzá tapadjon az úthoz. Ezt segíti elő a különleges megjelenésű hátsó szárny is, melyet úgy formáltak a Honda mérnökei, hogy még több leszorítóerő hasson a modell hátuljára.

A levegő szabályozott áramlásában, valamint a megingathatatlan nagy sebességű egyenesfutásban a lökhárítóknak és a küszöbszoknyáknak is komoly szerepe van. Formai kialakításuk csökkenti a légellenállást és a felhajtóerőt, sőt az első lökhárító a kerekek körüli turbulenciát is jelentősen mérsékeli.

Hogy a Type R-ben lakozó elképesztő erőt gond nélkül kordában tarthassa a vezető, a Brembo nagy teljesítményű első fékrendszert tervezett külön ehhez a modellváltozathoz. Ennek részeként 350 milliméter átmérőjű, négydugattyús féknyergekkel társított, furatokkal ellátott tárcsák dolgoznak az első kerekeknél, méghozzá vadonatúj, 19 colos, könnyűfém felnik mögött megbújva. Ezek az egyedi kerekek kifejezetten a Civic Type R-hez készülnek, igazodva a jármű stílusához, valamint a kerékjárati ívek és a fékek méretéhez.

A Honda mérnökei nagy hangsúlyt fektettek a motor hőháztartásának szabályozására is, és olyan külső módosításokat hajtottak végre a karosszérián, amelyek segítenek a levegőcserében. Nagyobb lett például az első lökhárító alsó és felső légbeömlője, továbbá nyílásokat alakítottak ki az első sárvédőkön, hogy menetszél a lehető leghatékonyabban hűtse a nagy teljesítményű erőforrást.

A Civic Type R Championship White, azaz „bajnokfehér” színben mutatkozik be a Genfi Autószalonon, ez az árnyalat a korábbi generációknál is igen sikeresnek bizonyult.

A Honda standját a Genfi Autószalon (március 3-tól 15-ig) négyes pavilonjában, a 4250-es kiállítói területen találhatják az érdeklődők.



* A Honda belső mérései alapján, melyek a homológizációhoz készültek.