A Honda a 2020. évi Bécsi Autókiállításon

2020. január 13.

  • Bemutatkozik a Honda e és a Civic Sport Line
  • Közép-európai bemutatójára készül az e:Technology
  • Marc Márquez által tesztelt CBR1000RR-R is megtekinthető lesz a Honda standján
  • A motorsport kedvelői pedig a Red Bull Racing F1 versenyautójában, az RB15-ben gyönyörködhetnek

2020. január 16-19. között kerül megrendezésre a 2020. évi Bécsi Autókiállítás, a Messecentrum területén, ahol a nagyközönség, többek között, találkozhat a Honda első elektromos, városi autójával a Honda e-vel valamint a vadonatúj Civic Sport Line-nal.

2017-ben jelentette be a Honda az Electric Vision névre keresztelt termékfejlesztési stratégiát, melynek része volt, hogy 2025-re minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes lesz elektromos üzemmódban (is) közlekedni. A japán gyártó elkötelezettségéről tanúskodik, hogy a fenti határidőt tavaly októberben 3 évvel korábbra hozta, így a tervek szerint az álom 2022-re valósággá válik. Ennek első lépése volt 2019-ben a Honda e leleplezése, majd az új hibrid Jazz bemutatója. Az új „e: Technology” márkanév a csoport összes villamosított termékét azonos globális néven ötvözi.

A Honda városi elektromos autójának nagy teljesítményű villanymotorja 136 vagy 154 lóerőt* ad le, s forgatónyomatéka is lenyűgöző, nem kevesebb, mint 315 Nm. A 35,5 kWh-s akkumulátorcsomag a kategória egyik legkisebbje, így a mindennapos ingázásra tervezett Honda e kifejezetten kis tömeggel büszkélkedhet. A hatótávolsága elérheti a 220 km-t, ami bőven elég a hétköznapokra, és hihetetlenül rövid idő alatt menetkésszé tehető – a villámtöltővel 30 perc alatt 80%-ra tölthető az akkumulátorcsomag. A vezetési élmény közvetlen, sportos és szórakoztató, amiért a hátsó kerekeket meghajtó erős villanymotor a felelős. A menetteljesítményről sokat elárul, hogy állórajtnál sem szükségeltetik több, mint 8 másodperc a 100 km/h-s tempó eléréséhez.

Hogy az új Honda Civic Sport Line 1.0 VTEC TURBO minden szempontból elsőrangú legyen, az utasteret új, kellemesebb tapintású felületek ölelik körbe, melyek szofisztikált, prémium benyomást keltenek. Mindemellett a Civic továbbra is kategóriaelső a variálhatóságot illetően, s az ergonómiára sem lehet panasz, tudniillik a leggazdagabban felszerelt átiratot elektromosan állítható vezetőüléssel varázsolták még kényelmesebbé.

Az ösztönösen kezelhető, mobilkommunikációra is képes szórakoztatóelektronikai és információs rendszer Apple CarPlay®, valamint Android Auto kapcsolat kiépítésére is alkalmas, s feltétlenül említést érdemel, hogy – a vásárlói visszajelzésekre reagálva – hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben.

A hatfokozatú kézi és CVT-váltóval rendelhető Civic motorjai továbbra is roppant hatékonyak és erősek. Az 1,0 literes VTEC Turbo egység 126 LE-vel és 200 Nm-rel járul hozzá a gyors és élvezetes autózásokhoz, CO2-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása mégis megdöbbentően alacsony: 107 - 110 g/km[1], illetve 4,7 - 4,8 l/100 km.

 

[1] NEDC szabvány alapján, vegyes üzemben mért érték

A motorkerékpár rajongói sem maradhatnak új, bemutatkozó modell nélkül a Honda standján, így CBR1000RR-R Fireblade először kerül kiállításra Közép-Európában. A „Versenyzésre született” mottó alatt a Honda új Fireblade fejezetet nyit, 1000 cm3-s, soros, négyhengeres erőforrása teljesen új, és számos olyan műszaki megoldást sorakoztat fel, amelyet a  a HRC MotoGP-programjának keretein belül fejlesztett Csúcsteljesítménye 160 kW, azaz 217,6 LE 14 500 f./percnél, míg – 12 500 f./percnél jelentkező – legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm.

Természetesen az új kívül-belül átalakult CRF1100L Africa Twin Adventure Sports nem hiányozhat. Elődeit messze túlszárnyalva, kényelmes, nagy hatótávú, a legváltozatosabb terepeken is helytálló kalandmotorként folytatja pályafutását, méghozzá 5 kg-mal kisebb tömeggel, és nagyobb, nyomatékosabb, erősebb, Euro 5-ös erőforrással. Olyan kifinomult vezetéssegítő rendszerek könnyítik meg az irányítását, mint a hattengelyes inerciaérzékelőhöz társított kipörgésgátló, a kanyar-ABS vagy az első és hátsó kerék elemelkedését meggátoló elektronika, nem beszélve a dőlésérzékelővel ellátott DCT erőátvitelről. Szintén fontos újítás, hogy a Showa vadonatúj EERA(Electronically Equipped Ride Adjustment) felfüggesztése is elérhető a típushoz, sőt impozáns felszereltségébe beletartozik az Apple CarPlay® alkalmazással és Bluetooth®-kapcsolattal megspékelt, színes, 6,5”-os, érintőképernyős műszeregység, a dupla LED-fényszóró, a nappali menetfény (DRL), a sebességrögzítő, a fűthető markolat, a 12V-os aljzat és a LED-es Kanyarvilágítás (Cornering Lights).

A Honda Austriát megtalálják a C pavilon C0205 standján.

További információ a kiállítás hivatalos honlapján érhető el: https://www.viennaautoshow.at