- Az új, elsőkerék-hajtású, sorozatgyártású Civic Type R 2 perc 31,32 másodpercre alatt ért körbe az ikonikus silverstone-i aszfaltcsíkon
- A BTCC-legenda Matt Neal közúti használatra is alkalmas, sorozatgyártású Honda Civic Type R-rel futotta a körrekordot
- A harmadik „Type R Challenge 2018” rekord újabb bizonyítéka a Civic Type R kategóriaelső mivoltának
- Ez a „Type R Challenge – 2018” harmadik felvonása volt, az új Civic Type R már a franciaországi Magny-Cours-ban és a belgiumi Spa-Francorchamps pályán is megdöntötte a körrekordot
Harmadik állomásához érkezett a világszerte nagy érdeklődéssel figyelt Type R Challenge - 2018 rendezvénysorozat, melynek részeként már a Magny-Cours GP és a Spa-Francorchamps pályán is megdöntötte az elsőkerék-hajtású, sorozatgyártású autók körrekordját a Civic Type R.
A Honda nagy teljesítményű modellje ezúttal a Silverstone Circuit kanyarjait gyűrte le kategóriájának legjobbjaként, a kör végén mindössze 2 perc 31,32 másodpercet mutatott a stopper. Érdekesség, hogy a pályacsúcsot a Civic Type R előző generációja tartotta, ami szintén a Honda egyedülálló motorsportban szerzett tapasztalatáról árulkodik.
A Type R volánjánál a Brit Túraautó-bajnokság háromszoros győztese, Matt Neal ült, aki jelenleg a Halfords Yuasa Racing csapat pilótájaként, egy Honda Civic Type R-rel gyűjti a pontokat a BTCC 2018-as futamain.
Az 5,89 km-es Silverstone Circuit a világ egyik legizgalmasabb pályája, villámgyors egyenesei és technikás kanyarkombinációi folyamatos összpontosítást követelnek meg a pilótáktól. A rendkívüli tempó abszolút fekszik a 2.0 VTEC TURBO motorral felszerelt Civic Type R-nek, nagy végsebessége az egyenesekben, lenyűgöző gyorsulása pedig a kanyarokból kijövet segítette Nealt a rekorddöntésben.
A kategóriaelső köridő eléréséhez a fejlett aerodinamikai kialakítás is hozzájárult, tudniillik a Civic Type R a leszorítóerő/felhajtóerő arányt illetően is kategória legjobbja. További különlegessége, hogy ha a pilóta aktiválja a +R üzemmódot, az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlése feszesebbre állítja a futóművet, tehát még nagyobb tempóval vehetők be a kanyarok.
A rekorddöntés kapcsán Matt Neal elmondta: „Főként a nagy sebességű íveken tudtam kihasználni a Type R előnyeit, az új futómű és a fejlett aerodinamika csomag ugyanis megdöbbentően stabillá teszi az autót. Ennek köszönhető, hogy hihetetlen magabiztossággal vehetők be az olyan kanyarok, mint a Copse vagy a Hangar egyenest záró Stowe. Persze az – elődjéhez mérten minden porcikájában megújult – Type R sikerében más is közrejátszott, a kezelhetőséget és az úttartást például ultramodern, többlengőkaros hátsó felfüggesztés fokozza, és sokat nyom a latban az alacsony súlypont, a közvetlen, precíz visszajelzéseket nyújtó kormánymű és az erőforrás kiszámítható teljesítményleadása is. Ez a modell minden szempontból nagy előrelépés.”
A Type R Challenge ezzel természetesen nem ér véget, az év hátralévő része további híres pályákat és versenypilótákat tartogat. A sztárcsapat legnevesebb tagja egyértelműen a korábbi F1-világbajnok Jenson Button (Egyesült Királyság), aki jelenleg a japán Super GT szériában versenyez egy NSX GT-vel, mellette sorakozik fel a WTCR-ben induló Tiago Monteiro (Portugália).
A Silverstone Circuit pályán elért eredmény az új Honda Civic Type R negyedik átütő sikere, 2017 áprilisában például 7 perc 43,8 másodperces csúcsot futott – a fronthajtású szériaautók mezőnyében – a Nürburgring Nordschleifén, majd Esteban Guerrieri WTCR-pilóta 2 perc 01,51 másodperc alatt autózott körbe a franciaországi Magny-Cours-on. Ezt fejelte meg a Spa-Francorchamps-i siker Belgiumban, ahol 2 perc 53,72 másodperces idővel ugrott az elsőkerék-hajtású modellek ranglistájának élére a Civic Type R.
Az új Civic Type R a Honda nagy teljesítményű ferdehátúinak hagyományát viszi tovább, ennek megfelelően a kategória legdinamikusabban gyorsuló, legnagyobb végsebességű szereplője. A szokás szerint piros H-val jelölt Type R modellt a minden ízében megújult, tizedik generációs Civic fejlesztési programjának részeként dolgozták ki a mérnökök, ez volt a Honda történetének legátfogóbb ilyen jellegű projektre. A vállalat szakemberei azt a célt tűzték ki, hogy a modell közúton és versenypályán is maga mögé utasítsa a kategória többi szereplőjét. Alapját kis tömegű, rendkívül merev, alacsony súlypontú karosszéria adja, ehhez kapcsolódik a kifinomult, dupla függőcsapszeges első felfüggesztés, ami minimalizálja a hajtási befolyást, és nagy sebességnél, valamint csúszáshatáron vett kanyarokban is stabillá teszi az autót.