Tágasabb, modernebb és kifinomultabb lett, s variálhatóság terén is előrelépett
- A harmadik generációs Jazz a Honda világszerte alkalmazott B-kategóriás padlólemezére épül
- Az új 1.3 i-VTEC benzines erőforrás az Earth Dreams Technology motorcsalád tagja
- Még tágasabb belsőtér és fokozott variálhatóság a Mágikus Ülésrendszernek® köszönhetően
- Feltűnő, friss formavilág, megújult utastér
- Új Honda Connect információs rendszer
- Fejlett Vezetéstámogató Rendszer a nagyobb menetbiztonság érdekében
A Jazz harmadik generációja 2015 nyarán érkezik az európai márkakereskedésekbe, megújult, szofisztikált formatervvel és páratlanul tágas, sokoldalú utastérrel folytatva pályafutását. Innovatív felépítése révén nem csak hangulatosabb és kifinomultabb lett, mint elődje, hanem biztonságosabb is, s olyan remek tulajdonságok jellemzik, mint az alacsony üzemanyag-fogyasztás, a kiemelkedő vezetési élmény vagy a fejlett szórakoztatóelektronikai és információs rendszer.
Az új Jazz karosszériája megőrizte a klasszikus modell sziluettjét, de sokkal feltűnőbb, kortárs stílus határozza meg, amiben a markáns vonalaknak és a jellegzetes orr-résznek is jelentős szerepe van. A belsőtér helykínálata tovább bővült az új B-kategóriás padlólemeznek köszönhetően, melyet alsó-középkategóriás autóihoz világszerte alkalmaz a márka. A Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszer ® a szegmens legjobbjává teszi az új Jazzt, hiszen amellett, hogy – az utasok számának, illetve a csomagok mennyiségének megfelelően - számtalan módon variálható, helykihasználás terén is a maximumot hozza ki a népszerű Jazzből.
A belsőtér árasztotta különleges hangulat többek között az elsőrangú, kellemes tapintású anyagoknak, az átgondolt kialakításnak és a Honda Connect szórakoztatóelektronikai és információs rendszernek köszönhető. Utóbbi a - középkonzolon elhelyezett - héthüvelykes érintőképernyővel vezérelhető, s többek között a világháló böngészésére, valamint valósidejű hírek, forgalmi információk, időjárás-előrejelzések megjelenítésére, valamint internetes rádiók lejátszására is alkalmas.
A 2015-ös Jazzt új 1,3 literes i-VTEC Otto-motor hajtja. Ez az erőforrás a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tagja, így hatékony, erős és környezetbarát. Menetkomfort szempontjából szintén a legmagasabb színvonalat képviseli a modell, új, merevebb, mégis könnyebb karosszériája és áttervezett futóműve remek csillapítást, valamint egyedülálló vezetési élményt garantál.
A kamerára és közepes hatótávolságú radarra épülő Fejlett Vezetéstámogató Rendszer (Advanced Driver Assist System – ADAS) számos új elemmel bővült a 2015-ös évre, még biztonságosabbá téve a Honda legfrissebb modelljeit.
Figyelemre méltó helykínálat és variálhatóság
A Jazz alapjait a Honda világszerte alkalmazott B-kategóriás padlólemeze adja, erre épül a vadonatúj HR-V is. Különleges megoldásainkat köszönhetően rendkívül hatékony helykihasználást tesz lehetővé, ezt bizonyítja a megújult belsőtér is. Az első utasülés alatt elhelyezett alacsony profilú tank révén a hátsó ülések alatti hely felszabadul, és így a padlólemez lehetőséget nyújt a Mágikus Ülésrendszer ® alkalmazására.
A Jazz 95 milliméterrel hosszabb lett, a tengelytáv 30mm-rel nőtt, utastere így az első és hátsó fej-, váll-, valamint lábtér tekintetében is a kategória legnagyobbja, sőt a szegmens legtágasabb csomagterét is ez a modell tudhatja magáénak. A poggyászokat alapesetben 354 liternyi hely (VDA szabvány szerint) várja, ez a hátsó ülések padlósíkba hajtásával 884 literre bővíthető. A Mágikus Ülésrendszer® támlái 60/40 arányban oszthatók, a konstrukció pedig számtalan módon variálható, így a variálhatóságot illetően is páratlan a Jazz.
Utility, azaz haszonjármű üzemmódban a támlák egészen előre dőlnek, így hatalmas, síkpadlós raktér várja a tulajdonos poggyászait. Tall állásban a hátsó ülőlapok függőleges pozícióba kerülnek, így a második sorban padlótól plafonig, illetve első támlától hátsó támláig kihasználható a hely. Long beállításnál az első utasülés és a jobb hátsó ülés támlája egyaránt előre dől, így hosszú tárgyak is gond nélkül behelyezhetők.
A szélesre tárható csomagtérajtó és az alacsony rakodóperem jelentősen megkönnyíti a bepakolást, s négy rakományrögzítő-fül segíti a tárgyak biztonságos szállítását.
Az erős, hatékony motorhoz áttervezett, újrahangolt futómű társul. Ez még kifinomultabbá teszi a vezetési élményt
Hála az új B-kategóriás padlólemeznek, az új Jazz könnyebb, mint elődje, és a kocsitest merevsége is javult.
A hosszabb tengelytáv és az átdolgozott, könnyebb futóműelemek jelentősen stabilabbá tették a modellt, a bólintás és a karosszériadőlés például számottevően csökkent. A MacPherson rendszerű első, és a H alakú torziós rúdra épülő hátsó felfüggesztések mozgását négy új lengéscsillapító tartja kordában, melyek fokozzák a menetkomfortot, egyszersmind kiszűrik az útegyenetlenségek keltette rezgéseket. Ráadásként az elektronikus szervokormány is modernebbé vált, ezáltal még precízebb visszajelzéseket kap a vezető.
Az új futómű-geometria stabilabb útfekvést és könnyebb kezelhetőséget biztosít, ugyanakkor még pontosabbá, természetesebbé és agilisabbá teszi a Jazz viselkedését.
Az új futómű hatékonyan nyeli az úthibák keltette zörejeket és rezgéseket – a kemény behatások egyszerűen nem jutnak ez az utasokig. Ez a hangokra is vonatkozik, hiszen sem a motor járása, sem a szél és az abroncsok keltette zaj nem zavaró az utastérben. Az orr-rész tervezésénél nagy hangsúlyt fektettek a mérnökök arra, hogy minél kevesebb zajkeltő formai elem maradjon, miként a padlólemez – légellenállást csökkentő - alsó borítása is hozzájárul a kellemetlen hangok kiszűréséhez.
Mindezek hatására az új, dinamikusabb Jazz még szofisztikáltabbnak hallatszik és érződik, a vezető pedig még magabiztosabban irányíthatja az autót.
Az új Jazz kiemelkedően hatékony és közvetlen erőforrással kezdi meg pályafutását, az 1.3 i-VTEC benzines hajtómű a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád egyik legfejlettebb tagja. Képességeiről sokat elárul, hogy hatezres percenkénti főtengelyfordulatnál leadott csúcsteljesítménye 102 lóerő. A korábbi ötfokozatú erőátvitel helyett ehhez a motorhoz már hatfokozatú váltó jár alapfelszereltségként, mi több, a vásárlók folyamatosan változó áttételű félautomatikus váltóval (CVT) is megrendelhetik. .
Szembetűnő, friss formavilág és kifinomult, szofisztikált kabin fejlett információs rendszerrel
Vadonatúj külsejével a Jazz is tökéletesen igazodik a Honda új, felfrissített, 2015-ös arculatához.
Jellegzetes orr-részén az ún. „hullámzó szárny” stílus köszön vissza, csak úgy, mint a többi 2015-ös Honda lámpáin és hűtőrácsán. A kocsitestet hangsúlyos X-alak határozza meg, ami a fényszórók alsó vonalától, a motorháztetőn, a tetőn és a hátsó légterelőn át, egészen a hátsó lökhárító szoknyájáig fut végig. Ez magabiztos, stabil megjelenéssel ruházza fel a modellt, és természetesen az egyedi megjelenéshez is hozzájárul.
Fontos esztétikai szerepe van az első kerékjáratoktól induló, jellegzetesen ívelő övvonalnak, ugyanis még lendületesebb, céltudatosabb összhatást kölcsönöz az új Jazznek. Hátul az ötödik ajtóra szerelt légterelő és a szinte teljesen függőleges szélvédő dominál, de a sokszögletű, kombinált lámpatestek is közrejátszanak a feltűnő, szemet gyönyörködtető dizájnban.
A hosszan hátranyúló, hatalmas szélvédőnek köszönhetően az utastér rendkívül tágasnak, szellősnek és világosnak hat, s az átláthatóság is kiváló, amiben a külső tükrök előtt kialakított, méretes oldalablakoknak is komoly szerepe van.
Kiemelkedő minőségű anyagokból készül a műszerfal fekete, kellemes tapintású burkolata és az ajtók borítása is, és egyértelműen a prémium színvonalat hozzák az üléskárpitok, valamint a polírozott krómbetétek is.
A kormánykeréken elhelyezett gombokkal könnyen és biztonságosan barangolhat a pilóta a középkonzolon elhelyezett információs rendszer menüjében, legyen szó az alapfelszereltségként kínált, ötcolos kijelzőről vagy a Honda Connect héthüvelykes érintőképernyőjéről.
A Honda Connect kezelése épp úgy történik, mint egy okostelefon esetében, azaz tapintással, nagyítással, simítással irányítható a készülék. Az Android-alapú berendezés egyebek mellett a világháló böngészésére, valamint valósidejű hírek, forgalmi információk, időjárás-jelentések, internetes rádiók lejátszására is alkalmas, sőt a közösségi oldalak is elérhetők általa. Gyárilag telepített szoftverei mellé további alkalmazások is letölthetők a Honda App Centre-ből, ezáltal a vezető igényeire szabhatja az integrált Garmin navigációs rendszerrel is bővíthető berendezést.
A Honda Connect érintőképernyője minden fontos információt megjelenít a járművel kapcsolatban, beleértve az utazás hosszát és időtartamát, valamint az átlagos üzemanyag-fogyasztást.
Ráadásként a rendszer képes MirrorLink, WiFi, Bluetooth, HDMI és USB kapcsolatot kiépíteni okostelefonokkal és egyéb multimédia-eszközökkel.
Átfogó menetbiztonsági rendszer fejlett összetevőkkel
Akárcsak minden Európában eladott új Honda modell, a Jazz is aktív és passzív menetbiztonsági eszközök teljes garmadáját sorakoztatja fel az utasok védelmének érdekében.
A Fejlett Vezetéstámogató Rendszer (Advanced Driver Assist System – ADAS) feláras extraként vásárolható meg a belépőmodellhez, míg a magasabb szinteken alapáron jár a Jazzhez. Ennek részeként többek között Intelligens Adaptív Sebességrögzítő, Frontális Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer és Automatikus fényszóró garantálja a biztonságot.
A Honda által fejlesztett Aktív Városi Fékrendszert minden Jazz-változathoz szériafelszereltségként kínálja a gyártó.
A passzív biztonság legfőbb eleme a Honda fejlett kompatibilitású karosszériaszerkezete (Advanced Compatibility Engineering™ - ACE™), ez különlegesen nagy biztonságot nyújt a bent ülők számára. A kocsitest struktúrája elosztja, illetve elvezeti az utastér irányából az ütközések során keletkező energiát, jelentősen csökkentve a kabinra jutó terhelést, valamint az utasok sérülésének kockázatát egy esetleges frontális karambol során. Az ACE™ az alá- és ráfutásos balesetekben is hatékonyan védelmezi az utazókat, a Jazz tehát akkor is biztonságos, ha kisebb vagy nagyobb méretű járművel ütközik.