A ranglétra legfelső fokán – Castrol Honda Civic WTCC 2014
Tavaly a Honda versenyzői 20 alkalommal állhattak dobogóra a túraautó-világbajnokságon, így nem meglepő, hogy a márka a 2014-es szezonban is rajthoz állítja autóit a versenysorozatban. Az idei évben induló Castrol Honda WTCC Civic szintén Genfben mutatkozik be, a volánt pedig továbbra is Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro tekergeti majd. Rajtuk kívül a Zengő Motorsport versenyzője, Michelisz Norbert is 2014-es Civic WTCC-vel indul, akárcsak Proteam Racing színeiben nevező Mehdi Bennani.
RA271 - a Honda első Formula 1 autója
A Genfi Autószalon egy kis történelmi áttekintésre is lehetőséget ad, a Honda ugyanis bemutatja a legendás RA271-es versenyautót, amivel a márka először diadalmaskodott a Formula 1-ben. Az ikon 1964-ben, a Nürburgringen nyerte meg a Német GP-t, olyan műszaki megoldásokat felvonultatva, melyek korszakalkotónak számítottak a maguk idejében. Ilyen volt például a monocoque karosszéria, ami az RA270F típuskódú elődmodelltől eltérően alumíniumból készült, de említhetnénk a futóművet is, melynek fejlesztésében repülőmérnökök is szerepet vállaltak. A szakemberek célja az volt, hogy tökéletes súlyelosztást és úttartást érjenek el, ezt szolgálta a V12-es erőforrás keresztirányú elhelyezése is.
A Honda illetékesei eredetileg aranyszínűre szerették volna festeni a modellt, hogy folytassák az RA270F prototípusnál megkezdett hagyományt, de mivel a FIA Dél-Afrikának tartotta fent ezt a színt, végül elefántcsont fehérbe öltözött az autó, s a Japán zászlóra utalva a felkelő nap motívumát helyezték el az autó orr-részén.
RA168E - rekorder motor a Hondától
A Honda motorsportsikereiben oroszlán szerepe volt a híres, RA168E típuskódú, turbófeltöltős erőforrásnak, ami azt követően került rivaldafénybe, hogy 1988-ban a Williamsről a McLarenre váltott a Honda hivatalos motorbeszállítóként.
Ez volt az utolsó szezon a turbós motorok számára, a feltételrendszer pedig hatalmas kihívást jelentett, már csak azért is, mert az üzemanyagtartály befogadóképességét 150 literre, a turbónyomást pedig 2,5 Barra csökkentették. Persze a Honda mérnökei nem hátráltak meg, ahelyett hogy szívómotorra váltottak volna, jelentősen mérsékelték az üzemanyag-fogyasztást és a motor súlyát (146 kg), ugyanakkor megemelték a teljesítményt.
A munka gyümölcseként az RA168E nyolc új rekordot állított fel az 1988-as szezonban, 16-ból 15 versenyt megnyert, megszerezte a márkának a versenyzők és a konstruktőrök kupáját, s a legtöbb dobogós helyet is ezzel a motorral vívták ki.