Az idei első negyedév értékesítési adatai alapján a Honda CR-V a legnépszerűbb szabadidő-autó a világon

2014. augusztus 5.
CRV
CRV

Újfent bebizonyosodott,

...hogy a Honda CR-V a világ egyik legkelendőbb szabadidő-autója, az idei első negyedév értékesítési adatai alapján ugyanis a japán SUV-ból fogyott a legtöbb saját kategóriájában. A járműipari adatok begyűjtésére és elemzésére szakosodott Focus2Move kiadványa szerint 2014 első három hónapjában 165 017 új Honda CR-V-t adtak el világszerte, míg tavaly ugyanebben az időszakban 161 837 példány talált gazdára.

A legnagyobb darabszámban eladott autók ötvenes listáján jelenleg a 11. helyen áll a CR-V, maga mögé utasítva a Toyota RAV4-et, a Volkswagen Tiguant és a Nissan Qashqait.

Bizakodásra ad okot, hogy a modell iránti érdeklődés májusban sem lankadt: az utolsó tavaszi hónapban 63 241 CR-V kelt el. Ezzel az összesített listán az előkelő nyolcadik helyre lépett a közkedvelt Honda, így a világ legnépszerűbb kisautójánál, a Ford Fiestánál is keresettebbnek bizonyult. Eddig az idén 286 685 Honda CR-V fogyott, kétségtelen tehát, hogy a modell műszaki és esztétikai szempontból is telitalálat. Sikerét egyedülállóan praktikus és sokcélú kialakításának köszönheti, amellett persze, hogy kiemelkedően gyors, takarékos, illetve biztonságos a típus.

CRV

Az európai eladásokat jelentősen fokozza,

...hogy immáron - alacsony üzemanyag-fogyasztású és károsanyag-kibocsátású - 1.6 i-DTEC dízelmotorral, valamint elsőkerékhajtással is megrendelhető a modell, igazodva ezzel az öreg kontinens lakóinak elvárásaihoz. Jelenleg a kompakt szabadidő-autók több mint negyedét fronthajtással rendelik Európában.

A swindoni gyáregységben készülő CR-V 1.6 i-DTEC teljesítmény és takarékosság terén egyaránt kiváló értékekre lehet büszke, 120 lóerős teljesítménye és 300 Nm-es forgatónyomatéka ellenére kombinált üzemanyag-fogyasztása mindössze 4,5 l/100 km, s szén-dioxid-kibocsátása is csupán 119 g/km. Az alacsony súlyú összetevők és a kétkerekes hajtáslánc révén az CR-V 1.6 i-DTEC 116 kilóval könnyebb, mint a 2.2 i-DTEC kivitel, ezáltal még fürgébb és fordulékonyabb, mint – a vásárlók által kifejezetten dinamikusnak talált – nagytestvér. Fontos kiemelnünk, hogy a lendületes, modern formavilág elképesztően tágas, remekül variálható belsőteret rejt, a csomagtartó befogadóképessége akár 1648 literig is bővíthető.