- - Az elektrifikációs célok elérésének módja:
A Honda továbbra is úgy gondolja, hogy az elektromos járművek jelentik a leghatékonyabb megoldást azon területeken, ahol olyan kis méretű mobilitási termékekre van szükség, mint a motorkerékpár vagy a személygépkocsi. Ennek megfelelően továbbra is az a Honda egyik legfőbb célja, hogy 2040-ben már kizárólag elektromos, illetve üzemanyagcellával felszerelt járművek alkossák kínálatát. A Hondának már arra az időszakra kell készülnie, mikorra az elektromos járművek teljesen elterjednek. Addigra – a közép- és hosszú távú szempontokat figyelembe véve – erős EV-márkát és biztos EV-khez kapcsolódó üzleti alapokat kell teremtenie.
- - Beszerzésre és termelésre vonatkozó strukturális reformok:
A függőlegesen integrált, elektromos járművekhez kapcsolódó értéklánc középpontjában az akkumulátorok állnak majd, így 2030-ra a jelenlegihez viszonyítva 20%-kal csökkenhet az akkumulátorok beszerzési ára az észak-amerikai piacon.
A Honda olyan versenyképes üzleti stratégiát dolgozott ki, amellyel a tervek szerint 35%-kal lesz csökkenthető a teljes gyártási költség. A Hondának máris kedvező kilátásai vannak arra vonatkozóan, hogy bebiztosítsa az évente gyártani szándékozott kb. 2 millió elektromos járműhöz szükséges akkumulátormennyiséget.
- - Az EV-választék stratégiája:
A Honda globális EV-kínálatának legfőbb modellcsaládja a Honda 0 Series lesz. Ennek részeként hét nemzetközi piacon értékesített típus érkezik majd 2030-ig, méghozzá a kicsitől az egészen a nagy méretosztályig. Az elektrifikációban fontos szerepet játszik a Honda Mobile Power Pack e: (MPP) akkumulátorcsomag. Ilyen energiaforrás kerül majd egyebek mellett a Honda új mikromobilitási eszközeibe, melyek 2026 végéig mutatkoznak be a japán piacon, lehetővé téve az MPP-ben rejlő lehetőségek hatékonyabb kiaknázását.
- - Pénzügyi stratégia:
A Honda nagyjából 10 billió jent készül befektetni az előttünk álló 10 évben, azaz nagyjából 2030-ig, mikorra az elektromos járművek széleskörű elterjedése várható. A jelentős beruházások során a Honda arra törekszik majd, hogy a vállalat tovább növekedhessen a jövőben, a részvénytulajdonosok pedig nagyobb nyereségre tehessenek szert.
A Honda Motor Co., Ltd. elnök-vezérigazgatója, Toshihiro Mibe a 2024. május 16-án Tokióban sajtótájékoztatót tartott a Honda üzleti terveinek kapcsán, különös tekintettel a személygépjárművek elektrifikációjára.
Az alábbiakban előadását összegeztük: