Három Red Dot dizájndíjat nyert a Honda

Közöttük a "Legjobbak legjobbját" illetőt, amit a Honda e érdemelt ki.

2020. március 30.

  • A „Red Dot: A legjobbak legjobbja – 2020” címet azok a termékek érdemelhetik ki, amelyeket valóban korszakalkotó dizájn jellemez. Az autók kategóriájában a Honda e diadalmaskodott – ez alighanem a legnagyobb elismerés a szakmában
  • Az okostermékek mezőnyében ugyancsak a Honda e vívta ki a „Red Dot 2020” címet
  • Az i-re a CBR1000RR-R Fireblade SP tette fel a pontot. A Honda gyorsasági motorkerékpárja a magas minőségű tervezésért kapott elismerést a „Red Dot 2020” zsűrijétől
  • A nagy presztízsű, nemzetközi versenyen a terméktervezés, a márkaépítés és a kommunikáció legjobbjait értékelik

Rendkívüli elismerésben részesült a Honda e, a kompakt elektromos autó ugyanis elhódította a legjobbak legjobbjának járó „Red Dot: Best of the Best 2020” díjat. A nemzetközi elismerést több termékkategóriában is átadják, a Honda jövőbe mutató négykerekűje az autók mezőnyében vitte el a pálmát.

Szintúgy a legendás japán vállalat diadalmaskodott az okostermékek versenyében, a Honda e itt is maga mögé utasította a versenytársakat. Még egy díjjal büszkélkedhet az ázsiai cégóriás, hiszen a döntőbizottság választása a különleges, kiváló terméktervezésért járó kategóriában a CBR1000RR-R Fireblade SP-re esett. A kitüntetések újabb bizonyságai a Honda szép, kimagasló használati értékű tárgyak iránti elkötelezettségének.

A minden évben átadott Red Dot kitüntetéseket terméktervezéshez, márkaépítéshez és kommunikációhoz kapcsolódó munkák nyerhetik el, amelyeket aztán kiállítanak a Red Dot Design Museumban. A tárlatnak stílszerűen az esseni Design Zentrum Nordrhein-Westfalen ad otthont, méltó környezetet teremtve a lélegzetelállító alkotásoknak. A nemzetközi zsűri negyven szakembert tömörít magába, akik tesztelik és értékelik a benevezett tárgyakat, majd összegzik és megvitatják tapasztalataikat.

A Honda e kapcsán Makoto Iwaki, a márka kreatív igazgatója elmondta: „Ezek a nagy presztízsű elismerések rámutatnak, hogy milyen tehetséges, nagy képzelőerőjű mérnököket tudhat a Honda munkatársai sorában. Úgy gondolom, hogy különleges, kortárs stílusával a Honda e kétséget kizáróan megérdemelte a Legjobbak legjobbjának járó kitüntetést.”

A tisztán elektromos üzemű, kifejezetten modern városi környezethez fejlesztett Honda e az első modell, amit az elektromos átállás jegyében vezetett be a vállalat. A jellegzetes első és a LED hátsó lámpáktól kezdve, a töltő középre helyezett csatlakozóaljzatán át, a letisztult vonalvezetésig minden egyes apró részlet a kifinomultság és az aerodinamikai hatékonyság érdekében született, ezért is mondhatjuk, hogy a Honda e már az urbánus közlekedési eszközök következő nemzedékét képviseli. A céltudatos formatervezési filozófia hívta életre a hagyományos visszapillantó-tükrök helyett alkalmazott Oldalsó Kameratükör Rendszert is, miként a lámpák közötti első és hátsó fekete panelek egyedi, konkáv profiljának rajzolásakor e gondolkodásmód vezette a tervezők ceruzáját.

A tisztán elektromos üzemű Honda e elődje a 2017-es Frankfurti Autószalonon tűnt fel elsőként, ekkor mutatták be az Urban EV Concept névre keresztelt tanulmánymodellt. Lélegzetelállító vonalai a 2018-as Car Design Award zsűrijének tagjait is megbabonázták, így az Év tanulmányautójának választották az újoncot. Ezt követően az e Prototype koncepcióautó vonta magára a figyelmet. Először a világpremierjének otthont adó 2019-es Genfi Autószalonon, majd a Milánói Divathéten, ahol a Honda experience – Casa Connessa Tortona ékköveként tekinthette meg a nagyközönség. A Honda elsőként vett részt a divatvilág legnagyobb rendezvényén, ahol nemcsak járműveivel, hanem kiállítási területével is lenyűgözte a látogatókat.

A 2020-as CBR1000RR-R Fireblade SP az 1992-ben életre hívott Fireblade család legújabb, legmodernebb tagja. Akárcsak felmenői, ez a modell is, új mércét állított a közúti használatra is alkalmas, literes gyorsasági motorkerékpárok szegmenségben, ugyanakkor páratlan teljesítményével és radikális megjelenésével minden eddiginél nagyobb előrelépést jelent a kategóriában. Tervezésekor a „Versenyre született” jelmondat határozta meg a mérnökök munkáját.

Ennek jegyében vetették papírra a minimalista stílusban fogant orr-részt, az agresszív, meredeken ívelő oldalidomokat és a megnövelt méretű alsó elemeket. Szintén ez a filozófia érvényesült a légbeömlők és légterelők formázásánál is, ami nem kisebb eredményt hozott, mint a kategória legkedvezőbb légellenállási együtthatóját: 0,270 cW-t. Az aerodinamikai hatékonyságot fokozó szárnyak a Honda MotoGP-versenygépéről érkeztek, s azon túlmenően, hogy még látványosabbá teszik a formavilágot, a leszorítóerőre és az úttartásra is kedvező hatással vannak. Ez rendkívül fontos, ugyanis a minden idők legerősebb soros, négyhengeres, feltöltő nélküli Honda-erőforrása bújik meg a kis tömegű alumíniumvázban.

Az új Fireblade megalkotásában oroszlánszerepe volt a Honda digitális szimulációkért, agyagmodellekért és vázlatrajzokért felelős szakembereinek, akik teljesen új irányból közelítették meg a rájuk bízott feladatot. Munkájuk során folyamatos, mondhatni, azonnali visszajelzéseket kaptak, így a lehető legrövidebb idő alatt a lehető legnagyobb eredményt érték el. A tesztekben a Honda házon belüli motorsport-szakértői, a Honda Racing Corporation (HRC) tagjai is részt vettek, erre utal a CBR1000RR-R Fireblade SP piros-fehér-kék színekből összeállított fényezése is.

Satoshi Kawawa, a Honda motorkerékpár-üzletágának vezetője elmondta: „A CBR1000RR-R Fireblade SP arra született, hogy minden kategóriában versenyeket nyerjen, beleértve a kisebb viadalokat és a nemzetközi futamokat is. Ezt a célt szem előtt tartva határoztuk meg a formavilágot és a stílust – a legapróbb részleteket is a kimagasló sebesség és teljesítmény, valamint az aerodinamikai hatékonyság jegyében dolgoztuk ki. Óriási megtiszteltetés, hogy ilyen nagy presztízsű díjjal ismerték el munkánkat.”

A Honda termékei számos alkalommal nyűgözték már le a Red Dot döntőbizottságát, a Legjobbak legjobbja lett például a Honda S2000 (2001) és a Civic (2006), valamint Red Dot díjat kapott az európai Accord Tourer (2008) és az Insight (2009) is.

A Red Dot dizájndíj létrehozóit „Az elismerésre méltó dizájn és kreativitás keresése” jelmondat motiválta, s arra törekszenek, hogy felkutassák, egyszersmind kitüntessék a legjobb formatervezőket, ügynökségeket és vállalatokat szerte a bolygón. A nemzetközi zsűri negyven profi szakembert tömörít, az évente esedékes díjátadó pedig az egyik legjobban várt esemény a dizájn és a divat világában.