Fókuszban a HR-V: A szakemberek kedvenc tulajdonságai

A vadonatúj Honda HR-V számos érdekes tulajdonsággal rendelkezik, de vajon melyek a vásárlók kedvencei? Hogy kiderüljön, három szakértőt is megkerestünk.

Kojiro Okabe-t, az új Honda HR-V tervezéséért és fejlesztéséért felelős projektvezetőt.

John Kingstont, a Honda Motor Europe vállalati kommunikációért felelős vezérigazgatóját.

Jonny Smith-t, autós újságírót és TV-s bemondót, a The Late Brake Show YouTube-csatorna házigazdáját, a Smith and Sniff podcast egyik házigazdáját, ahol partnere a volt Top Gear és Grand Tour szerkesztő, Richard Porter.

Nézzük meg, hogy nekik mi tetszik a legjobban a vadonatúj HR-V-n!

Háromnegyedes közelkép hátulról a Honda HR-V-ről

1. e:HEV hajtáslánc

A Honda azon törekvése részeként, hogy 2022-ig valamennyi főmodell elektromos hajtással is képes legyen haladni, az új generációs HR-V-ből csak hibrid változat érhető el.

A HR-V a Honda e:HEV rendszerét használja, amely egy 1,5 literes i-VTEC benzinmotort és két villanymotort foglal magában. Az autó elektromos módban indul, de amikor a sofőr jobban szeretne gyorsulni, vagy amikor nagy sebességgel közlekedik, magától beindul a benzinmotor.

A Honda HR-V Mágikus Ülésrendszere oldalnézetből

2. Mágikus Ülésrendszer

A Honda egyedi Mágikus Ülésrendszere rendkívül népszerű a HR-V korábbi generációinak tulajdonosai körében, mivel sokoldalúságuknak köszönhetően a belső tér is számtalan módon használható.

„Teljesen lehajthatók, így sík rakodófelületet kapunk hátul” – magyarázza John Kingston a Hondától. „Ráadásul az ülőlapok a moziszékekhez hasonlóan felhajthatók, így az ülések igen sokféleképp kombinálhatók, ha nagy dolgokat kell szállítani.”

Ez remek megoldás olyan esetekben, amikor célszerűbb állítva szállítani a dolgokat – például a cserepes növények esetében. A hátsó ülések 60/40 arányban osztottak, így pontosan beállítható, hogy mennyi hely legyen az utasok, és mennyi a rakomány számára.

3. Nagy és tágas

Az új HR-V belső tere rengeteg helyet kínál mind az utasok, mind pedig a csomagok számára. „Beszállás után tágas, nyitott, letisztult utastér várja. A megjelenés igen rendezett” – mondta Jonny Smith.

„Az utastér hátsó része is ugyanilyen tágas. A padló szinte teljesen lapos. Ez az autó több helyet kínál, mint az előző modell – hatalmas a fejtér, nagyobb a lábtér és az egészet átjárja a nyitottság és a tágasság érzése.”

A csomagtartónál is hasonló a helyzet: „Hatalmas a csomagtér” – mondta Smith. „Nagyon, nagyon hasznos – jó a formája.”

4. L-alakú szellőzőnyílások

„Azokat a dolgokat szeretem, amik megkönnyítik az életem, és az egyik ilyen a szellőztetőrendszer” – mondta John Kingston a Hondától. Az új szellőzőrendszer részeként a szokásos légbeömlőket L-alakú szellőzőnyílások egészítik ki a műszerfal két oldalán.

„Ezek ahelyett, hogy egyenesen az ember arcába fújnák a levegőt, az utastérre irányítják a légáramlatot, így kellemes, nyugodt klímát biztosítva. Ez egy igazán jó tulajdonság.”

5. Középen elhelyezett üzemanyagtartály

„Ez egy kicsit unalmasnak hangzik, nem igaz?” – mondta John Kingston a Hondától. Kiderült, hogy az üzemanyagtartály az autó közepére helyezésével javítható a helykihasználás, és ennek köszönhetően nagyobb lábtér jut az utasoknak, annak ellenére, hogy maga az autó gyakorlatilag ugyanakkora, mint az elődmodell.

„Innovatív és igazán okos megoldás” – mondta Kingston. „A rendszer csodákra képes, mind az utastérben, mind pedig hátul, a csomagtérben.”

A Honda HR-V oldalról

6. Egyenes övvonal

Az új HR-V oldalán egy "ránc" fut végig szinte egyenes vonalban a fényszórótól a hátsó lámpákig. Ez letisztult és magabiztos megjelenést kölcsönöz az autónak. Ez a megoldás a hátsó ajtóknál is megfelelő méretű ablakokat biztosít, szemben azokkal az autókkal, ahol az övvonal hátrafelé emelkedik.

„Manapság sok autónál a hátsó ajtó övvonala felfelé ívelt, így kevesebb hely jut az ablakoknak” – mondta Jonny Smith. „A kisgyerekek nem látnak ki rendesen az ablakon – ezt a saját gyerekeimen vettem észre –, ezért út közben rosszul lesznek. Apróság, de hosszabb utakon nem elhanyagolható dolog.”

7. Életstílusához igazodva

A HR-V az élet teljes megéléséről szól – magyarázza Kojiro Okabe projektvezető.

„Hisszük, hogy az emberek a valós tapasztalatokból, találkozásokból és felfedezésekből nyerhetnek igazán energiát és örömöt – így könnyebben átvészelhetjük ezeket a nehéz időket.” – mondta Okabe. „Olyan autót szerettünk volna alkotni, amely hasznos partnerként segíti az embereket ezeknek a céloknak a megvalósításában.”

„A teljesen megújult hibrid HR-V-t úgy terveztük, hogy megfeleljen a modern vásárlók értékeinek és igényeinek, és hatással legyen az autótulajdonosok új generációjára. Ezen vásárlók elvárják, hogy a termékek innovatívak legyenek és legyen céljuk.

„A Honda legújabb technológiáit és dizájnját felhasználva egy olyan autót alkottunk, amely mindenben segíti és jobbá teszi a vásárlók mindennapjait a kínált tágasság, a csatlakoztathatósági lehetőségek, a megbízhatóság és a sokoldalúság révén.”