Megújult formavilág, modernebb technika és egy új sportmodell teszi még vonzóbbá a Civic-választékot

2014. szeptember 24.
Civic

• Új, sportosabb formavilággal és átdolgozott, stílusosabb belsőtérrel folytatja pályafutását a Honda Civic és a Civic Tourer

• Bemutatkozik az új Civic Sport, ami már a hamarosan érkező Type R formajegyeit viseli magán

• Vadonatúj szórakoztatóelektronikai és információs rendszert kap a teljes modellválaszték

• Új, veszély esetén - kis sebességnél - automatikusan működésbe lépő fékrendszert kap a teljes Civic-paletta

• A Civic (477 liter) és a Civic Tourer (624 liter) egyaránt kategóriaelső a csomagtartó befogadóképességét illetően

A 2014-es Párizsi Autószalon (Mondial de l’Automobile) közeledtével egyre több érdekes információ lát napvilágot, közöttük a 2015-ös Honda Civic-re, valamint az új Civic Sportra vonatkozóan is.

A Civic és a Civic Tourer új, sportosabb orr-résszel kerül a szalonokba jövőre, vonzerejét integrált nappali menetfénnyel kiegészített fényszóró, és átrajzolt, letisztultabb első lökhárító fokozza. Emellett az ötajtós változat új hátsó lökhárítót, küszöbszoknyákat és feketére fényezett hátsó légterelőt kap, hátsó lámpáját pedig fénydiódák teszik láthatóbbá, és persze szebbé.

Akárcsak a karosszéria, a belsőtér is a Civic prémium mivoltát bizonyítja, különösképpen, hogy 2015-ben új ajtó- és üléskárpit, díszöltéssel varrt fejtámla, krómozott belső kilincs és metálfeketére fényezett középkonzol varázsolja még igényesebbé a kabint.

Az esztétikai változtatások hatására a Civic még stílusosabbá vált, és a belsőtér befogadóképessége még mindig a kategória legjobbja. A Civic csomagtartójába 477 liternyi poggyász rakodható alaphelyzetben, míg a Civic Tourerbe 624 liternyi csomag fér anélkül, hogy a lehajtanánk a hátsó üléseket, vagy magasabbra pakolnánk a csomagtérroló vonalánál.

Szintén a 2015-ös év hozadéka a Honda Connect névre keresztelt szórakoztatóelektronikai és információs rendszer, amely gyorsan, biztonságosan és kényelmesen kezelhető, s olyan szolgáltatásokat nyújt, mint az AM/FM, DAB és internetkapcsolatra képes rádió, valamint a Bluetooth, a netböngésző, a műholdas navigáció* és a tolatókamera.

Maga a rendszer Android 4.0.4 alapú, s éppúgy működik, mint egy okostelefon, azaz hétcolos kijelzőjének érintésével vezérelhető.

Új Civic Sport modellváltozat

Az európai Civic-választék jövőre újabb taggal bővül, a Civic Sporttal. Ez a 17 colos alumínium felnikkel és színre fújt hátsó légterelővel kínált modell az ötajtós Civic alapjaira épül, mozgatásáról pedig 1,6 literes, 120 lóerős dízelmotor illetve az 1,8 literes, 142 lóerős benzines egység gondoskodik. Feltűnő mivoltában nagy szerepe van a hamarosan érkező Civic Type R-től csent stíluselemeknek, így a - mélyre eresztett hűtőráccsal jellegzetesebbé tett - sportos első lökhárítónak és az utastérben alkalmazott fekete tetőkárpitnak is.

Jövőre már a Civic-paletta minden szereplőjénél alapfelszereltség lesz a Honda által fejlesztett Aktív Városi Fékrendszer (angolul City- Brake Active - CTBA). Ez a radartechnológián alapuló menetbiztonsági berendezés folyamatosan figyeli a jármű előtti területet, és automatikusan fékez, ha veszélyhelyzet érzékel. Az Aktív Városi Fékrendszert úgy tervezték, hogy csak 30 km/órás sebesség alatt működjön.

További információkat a 2014. október 2-án, csütörtökön, 16:45-kor esedékes sajtótájékoztatón hoz nyilvánosságra a Honda, a Mondial de l’Automobile hármas pavilonjában.

*A műholdas navigáció opcionális tartozék