- A Honda fejlett könnyűjetje új sebességi rekordot állított fel a Miami-Panama útvonalon
- Az első negyedévben a HondaJetből fogyott a legtöbb a sugárhajtású kisrepülők kategóriájában
- Új, megosztott tulajdonosi program az Egyesült Királyságban és Európában
- Délkelet-Ázsiában is megkezdődött a HondaJet forgalmazása
Az amerikai légügyi hatóság (National Aeronautical Association) által elismert eredményt 2017. április 19-én érte el a Honda ultramodern légijárműve, mikor is 3 óra 7 perc alatt repült át a Miami Nemzetközi Repülőtérről a panamai Pacifico Airport légkikötőbe.
A gép 14:40-kor szállt fel Floridában, és átlagosnak mondható, nagyjából 35 csomós ellenszélben repült az út során. Gyors érkezéséhez nagyban hozzájárult, hogy a kategória legnagyobb repülési magasságára lehet büszke, ezúttal kb. 13 ezer méternyire haladt a földfelszíntől, fügét mutatva a kedvezőtlen időjárásnak és az alsóbb légrétegekre jellemző nagy légiforgalomnak. Végül 17:47-kor landolt a közép-amerikai országban, egyaránt lenyűgözve az utasokat és a repülőszakma képviselőit.
Az első negyedévben a HondaJetből fogyott a legtöbb a sugárhajtású kisrepülők kategóriájában, összesen 15 példányt adtak át. A keresletnövekedéssel párhuzamosan az észak-karolinai üzemegység kapacitását is fokozza a Honda.
Nemrégiben például jelentős megrendelés érkezett a FlyHondától, ami nem csoda, ugyanis a Man-szigeti székhelyű cég megosztott tulajdonlást is lehetővé tesz európai és angliai ügyfelei számára. A kezdeményezéshez két másik HondaJeteket üzemeltető vállalkozás is csatlakozott, nevezetesen a strasbourgi EATIS repülőakadémia és a geestlandi Privateways repülőtársaság.
Szintén fontos mozzanat a HondaJet történetében, hogy az Európai Üzleti Repülési Kongresszuson és Kiállításon (EBACE) a Honda hivatalosan is bejelentette, hogy megkezdi a modell délkelet-ázsiai értékesítését. A forgalmazásban, a karbantartási munkálatok elvégzésében és az ügyfélkezelésben a régió vezető légközlekedési cége, a Thai Aerospace Services (TAS) segíti a Hondát, így tulajdonképpen itt is borítékolható a siker.
– Tekintve, hogy a 2017-es Ázsiai Üzleti Repülési Kongresszuson és Kiállításon is hatalmas érdeklődés övezte a HondaJetet, úgy határoztuk, hogy ebben a térségben is megkezdjük a típus árusítását – osztotta meg gondolatait a Honda Aircraft Company elnök-vezérigazgatója, Michimasa Fujino. – Ez egy rendkívül erős és dinamikusan fejlődő piac, így komoly lehetőségeket tartogat a HondaJet számára – fűzte hozzá.
Szintén az EBACE-n tudhatta meg a nagyközönség, hogy a Buenos Aires-i Hangar Uno közreműködésével hamarosan létrejön a HondaJet Argentina, ami Argentína mellett Uruguayban és Paraguayban felel majd az értékesítésért, a szervizért és az ügyféltámogatásért.
Saját szegmenségben a HondaJet a leggyorsabb, legnagyobb repülési magasságra képes és leghalkabb repülőgép, miként gazdaságosság terén is élen jár. Tervezésekor megannyi technikai innovációt alkalmaztak a Honda mérnökei, ilyen például az egyedülálló, szárny felett elhelyezett hajtómű (OTWEM - Over-The-Wing Engine Mount), ami a légellenállás csökkentésével drámaian növeli a teljesítményt, egyúttal mérsékeli az üzemanyag-fogyasztást. A HondaJet a márka legelső kereskedelmi célra szánt repülőgépe, feladata, hogy a Hondákra jellemző átlagon felüli teljesítményt, hatékonyságot, minőséget és kedvező ár/érték arányt a légiutasok számára is elérhetővé tegye.