...a vadonatúj HR-V és Jazz
- Maximális pontszámot ért el az Euro NCAP töréstesztjén az új HR-V és Jazz
- Az új Jazz egyike azon két alsó-középkategóriás modellnek, amelyeknek a szigorított, 2015-ös szabályzat alapján is sikerült ötcsillagos minősítést szereznie
- Az Aktív Városi Fékrendszer (CTBA) mindkét modellnél az alapfelszereltség része
- A Honda jelenlegi modellválasztékának minden tagja ötcsillagos Euro NCAP minősítésre lehet büszke
Ötcsillagos, azaz a lehető legjobb minősítést szerezte meg az új HR-V és Jazz a független, töréstesztekre szakosodott szervezet, az Euro NCAP vizsgálatán.
Tekintve, hogy a próbákra már a 2015-ös, szigorított szabályok keretein belül került sor, kijelenthető, hogy a Honda minden idők legbiztonságosabb autóit dobta piacra.
Ezt bizonyítja, hogy az alsó-középkategóriás négykerekűek közül idén csupán kettőnek sikerült öt csillagot kiharcolnia, s ezek közül az egyik az új Jazz. A Jazz és a HR-V nyújtotta kiemelkedő menetbiztonságban jelentős szerepe van a fejlett kiegészítőknek, így a szériafelszereltségként kínált Aktív Városi Fékrendszernek is. A lézertechnikára épülő Aktív Városi Fékrendszer radarokkal figyeli a jármű előtti területet, és automatikusan működésbe hozza a fékeket, ha úgy érzékeli, hogy kis sebességű ütközés veszélye áll fenn.
A közepesen és magasan felszerelt modellváltozatoknál a Fejlett Vezetéstámogató Rendszer benne foglaltatik a vételárban, s az alábbi menetbiztonsági eszközökkel óvja a bent ülőket: Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Közúti Jelzőtábla Felismerő Rendszer, Intelligens Sebességhatároló, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Automatikus Távolsági Fényszóró.
A vadonatúj Jazz és HR-V igencsak nívós társasághoz csatlakozott, tekintve, hogy a Honda jelenleg forgalmazott modelljei mind ötcsillagos Euro NCAP minősítést kaptak, beleértve a Swindonban készülő Civic-et és CR-V-t is.
Az Euro NCAP minden szempontból megvizsgálja a járművek nyújtotta menetbiztonságot, és egyetlen pontértékelésben összegzi az adott modell képességeit, hogy megkönnyítse a vásárlók döntését. A labor szakemberei az utas-, gyermek- és gyalogosvédelmet éppúgy ellenőrzik, mint a menetbiztonsági eszközök meglétét és hatékonyságát.
Euro NCAP (2012)
A Euro NCAP a legnépszerűbb európai modellek biztonsági jellemzőit vizsgálja, valós adatokkal és független véleménnyel segítve az autóvásárlóknak a választásban.
A szervezetet 1997-ben alapította hét európai kormány és az Európai Bizottság, valamint számos autós, illetve vásárlói tömörülés az Európai Unió országaiból. Létrejöttét követően hamar a járműipar meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát, még biztonságosabb autók gyártására késztetve a márkákat.
Az Euro NCAP vizsgálata átfogó képet ad a járművek nyújtotta menetbiztonságról, és egyetlen, könnyen értelmezhető pontszámban összegzi az adott modell képességeit. A jelenlegi értékelési rendszert 2015 januárjában vezették be. A tesztek adatait súlyozzák, s az az alábbi területeket vizsgálják: felnőttbiztonság (40%), gyermekbiztonság (20%), gyalogosbiztonság (20%), többi közlekedő biztonsága és menetbiztonsági kiegészítők (20%).
További információért, kérjük, keresse fel a http://www.euroncap.com/en# honlapot.