Hamarosan érkezik az új Civic Tourer

2013. november 11.

Megnyerő külső, hatalmas belső

Az új Civic Tourer fejlesztésénél és formatervezésénél az európai vásárlók elvárásai érvényesültek, izgalmas és kreatív feladat elé állítva a Honda európai K+F központját. Hála a mérnökök lelkiismeretes és aprólékos munkájának, a Civic Tourer dinamikus, szofisztikált vonalai egy rendkívül praktikus járművet takarnak, amit egyedülálló variálhatóság és hatalmas csomagtér tesz ellenállhatatlanná. Utóbbi a kategória legnagyobbja, hiszen már alaphelyzetben, felhajtott hátsó üléstámlákkal és kihúzott csomagtérrolóval is 624 liternyi poggyászt képes elnyelni.

Funkció és forma egysége: kompromisszummentes dizájn és belsőtér

- Rendkívül büszke vagyok a Civic Tourer dinamikus formájára, valamint sportos arányaira. Az ember nem gondolná, hogy egy ennyire funkcionális és sokoldalú autót ilyen ízléses köntösbe lehet csomagolni. Ha valóban magas használati értékű kompaktot szeretnénk tervezni, az elsődleges feladat a hatalmas belsőtér kialakítása, csakhogy ez általában negatívan befolyásolja a formatervet. A rugalmasan alakítható padlólemez szerencsére kellő szabadságot biztosított elképzeléseink megvalósításához, így a végeredmény egy már-már sportautós vonalvezetésű jármű lett. Véleményem szerint a Civic Tourer legnagyobb erénye, hogy a funkcionalitás, a sokoldalúság és a dinamizmus tökéletes egységet alkot benne – mondja Adrian Killham, a Civic Tourer fejlesztéséért felelős mérnökgárda vezetője.

A kifinomult külső dizájn minden részlete sportosságot sugall. A Civic Tourer egyedi stílusának meghatározó eleme az A-oszloptól a D-ig futó markáns övvonal, ami olyan érzetet kelt, mintha a tető lebegne a karosszéria alsó része felett.

Prémium minőségérzet és karakteres megjelenés – ez volt a fejlesztőcsapat célja e különleges formai megoldás kidolgozásakor. A csomagtér melletti oldalablakok meghosszabbított üvegfelülete a D-oszlopokat is fedi, a hátsó ajtók kerete pedig 17 milliméterrel magasabban húzódik, mint az ötajtós Civic esetében, hogy ez a jellegzetes és elegáns dizájnelem megfelelően érvényesüljön.

- Már első ránézésre egyértelmű, hogy a Civic Tourer más, mint a többi kombi. Az utóbbi időben bemutatott modellek mintha egy kaptafára készültek volna, a Civic Tourer azonban teljesen eltérő filozófiát képvisel – teszi hozzá Adrian Killham.

A sportos, részleteiben is gondosan kidolgozott külső egy rendkívül sokoldalú és praktikus autót takar.

Az üzemanyagtartály a Civic Tourerben ugyanúgy központi helyre került, mint az ötajtós testvérmodellben. A tankot az első ülések alá építették be, ami a páratlanul tágas belsőtér kialakítása mellett a Honda-féle mágikus ülések (Magic Seats) alkalmazását is lehetővé tette.

A Civic Tourer csomagtere nemcsak a C szegmensben (alsó-középkategória), hanem a D-ben (középkategória) is kategóriaelsőnek számít, a hatalmas puttonyban két hegyi kerékpár vagy három nagyméretű bőrönd fér el úgy, hogy a csomagtérroló még elhúzható felettük.


• 624 literes* csomagtér (az ablakok vonaláig mérve, hátsó ülések alaphelyzetben)

• 1668 literes* csomagtér (a tető vonaláig mérve, ledöntött hátsó ülésekkel)

Ha nincs szükség a csomagtérrolóra, egy kimondottan erre a célra kialakított üregben tárolhatjuk a kiegészítőt.

A csomagtartó alatt egy extra tárolórekesz található, melynek használatával magasabb tárgyak is szállíthatók a Civic Tourerben. A könnyű bepakolás érdekében a csomagokat 137 milliméterrel alacsonyabb rakodóperemen kell átemelni, mint az ötajtós Civic-nél.

A Honda egyedülállóan praktikus varázsülései (Magic Seats) tovább növelik az új modell használati értékét, hiszen nem csak számtalan konfigurációba rendezhetők, hanem egyetlen mozdulattal előre is dönthetők. Az ötajtós változaténál magasabb csomagtérpadlónak köszönhetően az ülések ledöntésével teljesen sík rakodófelületet kapunk. A hátsó ülőlapok szintén felhajthatók, így még több helyhez juthatunk magas tárgyak szállításakor. Az osztottan, 60/40 arányban dönthető hátsó ülések lehetővé teszik nagyobb tárgyak és utasok együttes szállítását, valamint a csomagtartó oldalirányú elérését is, ha az ötödik ajtó valamilyen okból nem használható.


Vezetési élmény: fejlett és hatékony műszaki alapok

A Civic Tourerhez kínált, manuális erőátvitellel felszerelt 1.6 i-DTEC erőforrás a Honda Earth Dreams motorcsaládjának első Európában is forgalmazott tagja, nem mellesleg kategóriájának legkönnyebb hajtóműve. A 300 Nm-es forgatónyomatékú dízelmotor a CR-V-hez és az ötajtós Civic-hez is megrendelhető, széndioxid-kibocsátása a Civic Tourerben csupán 99 g/km.

Az Earth Dreams Technology motorcsalád fejlesztésénél a takarékosság és teljesítmény egyensúlyára törekedtek a mérnökök, s bátran kijelenthetjük, hogy elérték céljukat. A Civic Tourert élmény vezetni, ugyanakkor rendkívül gazdaságos, így üzemeltetése nem ró jelentős költségeket a tulajdonosra.

Az 1.6 i-DTEC hajtómű alumínium hengerfeje nyitott vízterű, szintén alumíniumból készülő blokkhoz kapcsolódik, így a kategória legkönnyebb dízelmotorját tisztelhetjük benne. A Honda szakemberei a végsőkig optimalizálták az alkatrészeket, így az 1.6 i-DTEC belső súrlódása a benzines motorokéval áll azonos szinten. Ennek előnyei nem csak a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás terén érhetők tetten, hanem a menetteljesítményre vonatkozólag is – a Civic Tourert élmény vezetni.

Az 1.6 i-DTEC tervezésénél az európai igényeket vették figyelembe a mérnökök, s gyártása is az öreg kontinensen, a Honda angliai üzemegységében zajlik majd, csak úgy, mint a Civic Toureré. A dízel hajtómű mellett a benzines, 148 g/km széndioxid-kibocsátású 1.8 i-VTEC erőforrás is elérhető lesz a modellhez, amit manuális és automatikus erőátvitellel egyaránt megrendelhetnek a vásárlók.

Adaptív Lengéscsillapító Rendszer (Adaptive Damper System, ADS)

Innovatív újdonság a Hondától a Civic Tourer Adaptív Lengéscsillapító Rendszere (ADS), ami most elsőként jut szerephez szériagyártású modellben. Az eszköz Comfort, Normal és Dynamic üzemmódban egyaránt javítja a jármű úttartását, egyszersmind a kiváló menetkényelemhez is hozzájárul a különféle terhelési és közlekedési szituációkban. Az ADS-nek köszönhetően a Civic Tourer kényelmesen siklik az autópályákon, ugyanakkor agilis és közvetlen, ha arra van szükség.

- Reményeink szerint egyre több vásárlónk ismerheti meg ennek a fejlett műszaki megoldásnak az előnyeit – mondja Adrian Killham projektvezető.

Biztonság

Akárcsak a többi Honda modellnél, a Civic Tourer fejlesztésénél is komoly szempont volt a teljes körű menetbiztonság, így az Fejlett Vezetőtámogató Rendszer (Advanced Driver Assist Systems) ehhez a típushoz is elérhető.

A „Biztonságot mindenkinek” vezérelv mentén haladva a Honda mérnökei létrehoztak egy szenzoralapú menetbiztonsági rendszert, ami kamerákkal és kis hatótávolságú lézerradarokkal figyeli a jármű környezetét. Ez a fejlett eszköz a Civic Tourerben és az ötajtós Civic-ben egyaránt megtalálható, így a vezető, az utasok és a gyalogosok is biztonságban érezhetik magukat, csak úgy, mint a többi közlekedő.


A hazai márkakereskedésekben 2014 márciusától találkozhat az új modellel.