A Civic prototípus újradefiniálja a Honda választékának oszlopos modelljét

2016. március 1.

A 2016-os Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség az ötajtós Honda Civic legújabb nemzedékének tanulmánymodelljét

· A céltudatos és feltűnő formavilág azt jelzi, hogy a 10..generáció minden idők legsportosabb Civic-jeként írja majd be magát a márka történetébe

· Alacsony, széles karosszériájával és hosszú tengelytávjával egyszerre ígér magával ragadó vezetési élményt és kiemelkedően tágas utasteret

· Ez lesz az első európai modell, ami megkapja a Honda vadonatúj 1,0 és 1,5 literes VTEC TURBO motorját, és az 1.6 i-DTEC erőforrás is szerepel majd a választékban, méghozzá továbbfejlesztett változatban.

· Az új ötajtós Civic 2017 elején érkezik az európai márkakereskedésekbe, gyártása a Honda swindoni üzemegységében (HUM), Angliában zajlik majd.

A 2016-os Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség az ötajtós Honda Civic legújabb nemzedékének prototípusát. Az újonc formavilágát előre vetítő tanulmánymodell jelentősen eltér a korábbi Civic modellektől, provokatív stílusa és kiváló menetteljesítményei még magasabb szintre emelik a típust.

Jean-Marc Streng, a Honda Motor Europe autós üzletágának vezetője elmondta: „A Civic választékunk egyik legfőbb modellje Európában, helyi értékesítése és gyártása komoly múltra tekint vissza. Ezért aztán sok európai vásárló számára a Civic egyet jelent a Hondával. A vadonatúj ötajtós Civic folytatja ezt a hagyományt, és reményeink szerint a jövőben is alappillére marad az európai üzletmenetnek. Nagy lelkesedéssel fejlesztjük a következő nemzedéket, s várhatóan 2017 elején kezdjük majd meg piaci bevezetését.” 

Új Civic - feltűnőbb és sportosabb

Összevetve a jelenleg forgalmazott változattal, a vadonatúj ötajtós Civic 30 milliméterrel szélesebb, 20 mm-rel alacsonyabb és 130 mm-rel hosszabb lesz, ugyanakkor nagyobb átmérőjű, szélesebb kerekek és gumik gondoskodnak magabiztos kisugárzásáról. A hosszú tengelytáv, a rövid első és hátsó túlnyúlás, valamint az elnyújtott utastér minden eddiginél dinamikusabb megjelenést kölcsönöz a Honda ikonikus modelljének.

Ezt fejelik meg a hatalmas légbeömlők, amelyek a Honda modelljeinek jellegzetes és agresszív arculatához igazodnak. A fénydiódás (LED-es), nappali menetfénnyel kiegészített első lámpák a hangsúlyos lökhárítótól egészen a kerékjárati ívekig nyúlnak, innen viszi tovább a hatáskeltés stafétáját a markáns, kilincseken átfutó övvonal, ami a C-alakú, szintén fénydiódás hátsó lámpákig szalad végig. Az autó oldalán egy másodlagos, alacsonyabban meghúzott oldalvonal is megfigyelhető. Ez a határozottan emelkedő csík az első kerékjárati ívet köti össze a hátsóval, még inkább sportossá, dinamikusabbá téve az összhatást. Hátul jellegzetes élek és szélterelők határozzák meg a dizájnt, méltó lezárást adva az agresszív vonalvezetésnek.

 

Daisuke Tsutamori, a 10.generációs Civic fejlesztéséért felelős projektvezető elárult néhány részletet a feltűnő dizájn születéséről: „Tudtuk, hogy feltűnő és egyedi karosszériát kell alkotnunk, ami színt visz az európai kompaktok világába, egyszersmind hű a Civic örökségéhez. A végeredmény látványos és sportos, ehhez társulnak az olyan hondás értékek, mint a magával ragadó vezetési élmény, a sokcélúság és a kiemelkedő használati érték."

Az új, turbós erőforrás még dinamikusabb vezetési élményt garantál

A vadonatúj ötajtós Civic motorpalettáján három hajtómű szerepel majd: az 1,0 és 1,5 literes, benzines VTEC TURBO és a továbbfejlesztett 1.6 i-DTEC dízel. A Civic lesz az első európai modell, ami megkapja a vadonatúj benzines motorokat.

Mindegyik hajtómű négyhengeres és a Honda Earth Dreams Technology motorcsalád tajga, közös jellemzőjük a kimagasló teljesítmény és hatékonyság, valamint a gyors reakciókészség.

A kis tehetetlenségű, páratlanul rövid reakcióidejű turbó és a közvetlen befecskendezés a teljesítményre és a forgatónyomatékra egyaránt remek hatással van, így a VTEC TURBO erőforrások jóval hatékonyabbak, mint a hagyományos szívómotorok.

A Civic következő generációjához a Honda népszerű és hatékony 1.6 i-DTEC motorját is kérhetik a vásárlók. Ezt az aggregátot kizárólag Európában forgalmazza a gyártó, s továbbfejlesztett formában kerül majd az új modellbe. A közösnyomócsöves turbódízel erőforrás károsanyag-kibocsátása és üzemanyag-fogyasztása elképesztően alacsony, amiben a kompakt, nagy hatékonyságú turbónak, a kis nyomású EGR-szelepnek (a kipufogógáz visszaforgatásáért felelős), a fokozott áramlású szívócsőnek és a nagy örvénylésű szívócsatornáknak is jelentős szerepe van. További ínyencség a nagy szilárdságú, alacsony súlyú, karcsú főtengely és a nyitott vízterű, nagy nyomású öntési eljárással készülő, alumínium hengertömb – e kettő alkalmazásával minden eddiginél könnyebb, kiemelkedően hosszú élettartamú hajtóművet sikerült alkotnia a Hondának.

A Civic 10. generációja kizárólag Európában készül majd, s innen exportálják a világ minden tájára

A Honda Angliában működő üzemegysége (HUM) a Civic-gyártás globális központjává lép elő. Miként a vállalat illetékesei megerősítették, a Honda 270 millió euró értékben hajt végre fejlesztéseket a swindoni létesítményen, így készülve elő az új modell gyártására, illetve nemzetközi exportjára. Utóbbi az Egyesült Államokat is magában foglalja. A beruházás egy hosszú távú terv része, amivel még hatékonyabbá kívánják tenni a Honda globális működését.

Jason Smith, a HUM igazgatója elmondta: „Azzal, hogy a HUM felel majd az ötajtós Civic gyártásáért, a Honda kétséget kizáróan bebizonyította, hogy a jövőben is komoly szerepet szán az angliai, illetve az európai üzemeknek.

Ez hihetetlenül fontos a HUM számára, s nemcsak a tartós munkahelyek okán, hanem mert ez tulajdonképpen az elmúlt évek kőkemény munkájának eredménye. Mint globális gyáregység, alig várjuk, hogy megkezdődjön az új Civic gyártása és exportja. Nagy büszkeség számunkra, hogy mi láthatjuk el a legjelentősebb piacokat.