Két új modellel bővíti a Civic Type R-választékot a Honda

Jön a Sport Line és a Limited Edition

2020. február 20.

  • Az új Civic Type R Limited Edition minden idők leginkább kihegyezett Type R modellje
  • Az európai piacon mindössze 100 darab Limited Edition modellt értékesít a márka
  • Az új Civic Type R Sport Line esetében kevésbé feltűnő karosszéria alatt bújik meg a kimagasló teljesítményű hajtáslánc
  • A 2020-as Civic Type R modellek felfrissített formavilággal és tovább fejlesztett műszaki tartalommal kerülnek a szalonokba
  • Bemutatkozik a Honda új, LogR névre keresztelt rendszere, ami folyamatosan figyeli a pilóta teljesítményét és hozzájárul vezetési tudásának fejlesztéséhez

Két új modellváltozattal bővül 2020-ban a Civic Type R család. A Limited Edition és Sport Line néven bemutatkozó újoncok a Type R GT műszaki alapjaira épülnek, de megjelenésüket és teljesítményüket illetően is mást stílust képviselnek, így még szélesebb rétegek számára lehet ideális a Honda többszörös díjnyertes hot hatch-e.

A számos kis tömegű alkatrészekből felépülő Civic Type R Limited Edition minden idők legpuritánabb, egyszersmind legextrémebb Civic Type R-átirata, amit egyszerűbb beltér, fokozott menetdinamika és jellegzetesebb megjelenés különböztet meg társaitól.

Igazán vonzó a Sport Line kivitel is, hiszen afféle lopakodóként csempészi át a Civic Type R brutális teljesítményét a közutakra. Alacsony hátsó légterelője, 19”-os felnigarnitúrája és fekete utastere csak a szakavatott szemeknek árulja el, hogy mi rejlik a motorháztető alatt.

Honda Civic Type R GT

A Honda Civic Type R család tagjai egytől egyig modellfrissítésen esnek át, beleértve a Type R GT-t is. Kifinomultabb lett az első lökhárító, átrajzolták a minden elemükben LED, nappali menetfénnyel kiegészített fényszórókat is. Emellett, az orr-rész közepére helyezett légbeömlő méretét növelték és a vékonyabb rácsozással látták el, ami 13%-kal nagyobb légbeáramlást biztosít a hűtőnek. A hűtőradiátort is áttervezték, így extrém terhelésnél is az ideális tartományban maradhat az erőforrás hőmérséklete.

Hogy még közvetlenebb és precízebben irányítható legyen a Civic Type R, a 2020-as modellváltozatok továbbfejlesztett felfüggesztéssel gördülnek le a futószalagról. Az Adaptív Lengéscsillapító Rendszer vezérlőprogramja rövidebb idő alatt dolgozza fel az útviszonyokról árulkodó adatokat, ami gyorsabb lengéscsillapító-reakciókat, egyszersmind könnyebb kezelhetőséget és jobb menetkomfortot jelent a gyakorlatban.  

Nem maradt régi a fékrendszer sem, ugyanis kétrészes, úszóágyazású tárcsákra váltottak a japán szakemberek és újfajta fékbetétek mellett döntöttek. A módosítások eredményekén gyorsult a hőleadás és még hosszabban terhelhető a rendszer a fékhatás gyengülése nélkül, tehát rövidebb köridőkre és még átütőbb vezetési élményre számíthatnak a tulajdonosok a versenypályákon.

A belsőtérben a használhatóságot kívánták fokozni a Honda tervezői, ezért hagyományos gombot kapott a hifi és a klíma, így még könnyebben kezelhető az autó menet közben. Ugyancsak újdonság az Aktív Hangszabályozás (Active Sound Control, ASC), melynek beállításai menetüzemmódonként (Comfort, Sport és +R) eltérőek. Ez a rendszer a hifi hangszóróira épül és két feladata van: egyrész jellegzetesebb hangzást adni az autónak sportos, agresszív vezetésnél (Sport és +R), másrészt csendesebbé tenni az utasteret, mikor a Comfort program aktív és gyorsít a pilóta.

 

Bemutatkozik a Honda LogR

A Hondák történetében először adatrögzítő berendezéssel szerelik fel a Type R modelleket. A Honda LogR névre keresztelt eszköz a fedélzeti számítógép és a szenzorok adatait adja át a dedikált okostelefon-alkalmazásnak, lehetővé téve, hogy a pilóta nyomon kövesse menet közben nyújtott teljesítményét. Ez pályán és közúton egyaránt segít fejleszteni a sofőr vezetői tudását, különösképp, hogy olyan algoritmust futtat, ami a vezetési stílust hivatott hatékonyabbá és kifinomultabbá tenni.

A Honda LogR három fő funkcióval rendelkezik: Performance Monitor (Teljesítménymonitor - jármű), Log Mode (Köridő Napló) és Auto Score Mode. (Vezetőértékelési index).   Performance Monitor esetén az audiorendszer kijelzője (Display Audio) afféle másodlagos műszeregységként működik és folyamatosan mutatja a mért értékeket, míg Log Mode-ba kapcsolva a köridőket rögzíti a rendszer, ezzel segítve a vezető fejlődését. Az Auto Score program játékos formában igyekszik kifinomultabbá tenni a pilóta vezetési stílusát – folyamatosan figyeli a fékezéseket, a gázadásokat, a kormánymozdulatokat és az egyenesfutást, s ezek függvényében pontozza a sofőr teljesítményét.

Menet közben minden információ az audiorendszer képernyőjén jelenik meg, de a Log Mode-ban és az Auto Score üzemmódban rögzített részletes adatok (pl. korábbi körök, járműinformációk) a telefonon is kielemezhetők, sőt a Google Térképet is használó szoftverrel a választott ívek is megtekinthetők.

Honda Civic Type R Limited Edition

Az új, kifejezetten pályahasználatra tervezett Civic Type R Limited Edition fejlesztésekor arra törekedtek a Honda szakemberei, hogy minden idők leggyorsabb elsőkerék-hajtású hot hatch modellje lásson napvilágot. Az újonnan alkalmazott, kis tömegű alkatrészek sokasága és az egyszerűbbé tett utasér révén páratlanul extrém autó született, melynek középpontjában maga a pilóta áll.

Ebből a kivitelből csupán 100 darabot értékesít a márka Európában. Igazodván a pályahasználathoz, a Limited Edition 20”-os, kovácsolt BBS könnyűfém felniken, illetve Michelin Cup 2 abroncsokon gördül. Hogy a futóműrendszer tökéletesen passzoljon az új kerékgarnitúrához, egyszersmind a lehető legharmonikusabb legyen, a lengéscsillapítókat és a kormányművet egyaránt optimalizálták a japán vállalat munkatársai.

Az extrovertált kivitelhez feltűnő szín dukál, ezért a Civic Type R Limited Edition csak a látványos „Sunlight Yellow” színben rendelhető. További jellegzetessége, hogy sötét króm bevonatú CIVIC embléma díszeleg a csomagtérajtón, a tető, a két külső tükör és a motorháztetőn kialakított légbeömlő pedig fényes fekete festést kap, ezzel is utalva a Honda motorsportörökségére, valamint a Civic Type R Limited Edition egyedülálló képességeire a teljesítményorientált hot hatch-ek mezőnyében.

Pályaorientált autóról lévén szó, az infotainment rendszert és a légkondicionálót – tömegcsökkentési okokból – kiszerelték, a központi érintőképernyő helyére pedig egyszerű műanyag burkolat került. Eltávolították a tető, a hátsó ajtó, az első lökhárító és a műszerfal zajcsillapító betéteit is, így a Limited Edition 47 kg-mal könnyebb, mint a GT felszereltségű Civic Type R. 

Miként az alap-Type R, úgy a Limited Edition is az alapfelszereltség részeként kapja meg az ultramodern menetbiztonsági és vezetést segítő eszközöket magában foglaló Honda SENSING csomagot, amiben Ütközés Erejét Mérséklő Fékrendszer, Ráfutásos Ütközésre Figyelmeztető Rendszer, Útelhagyás Esélyét Mérsékelő Rendszer, Sávelhagyásra Figyelmeztető Rendszer, Sávtartó Asszisztens és Adaptív Sebességrögzítő is szerepel.

Honda Civic Type R Sport Line

A Civic Type R-választék újabb ikonikus taggal bővül 2020-ban, érkezik ugyanis a Type R Sport Line, ami éppoly erős, sportos és villámgyors, mint a maga a Civic Type R, de kevésbé feltűnő formavilág és kifinomultabb menetkomfort jellemzi.

Hátsó légterelő szárnya például jóval alacsonyabb, mint az alap-Type R-é, így egyszerűbb, letisztultabb a sziluett, ámde a sportos összhatás megmarad. Szintén a Civic Type R Sport Line sajátja a karosszéria alsó felén végigszaladó szürke díszcsík.

Type R Sport Line kényelmesebb és kifinomultabb vezetési élményt nyújt extrém testvéreinél, amiben nagy szerepet játszanak az új, 19”-os, sötétszürke könnyűfém felnikre húzott, puhább oldalfalú Michelin Pilot Sports 4S abroncsok. A kedvezőbb NVH-érték (ti. zaj, vibráció és nyersség) érdekében az első csomagtartóba és az ötödik ajtóba további zajszigetelő elemeket helyeztek, az utastéren pedig jó pár ponton finomítottak, hogy még otthonosabb legyen a hangulat, ámde megmaradjon a sportos jelleg.