Close
Egy épület mellett parkoló Honda-e
Egy épület mellett parkoló Honda-e

EGY ELEKTROMOS AUTÓ AKKUMULÁTORA

Sokan talán a közlekedés nagyszerű jövőjéből közénk látogató guruló laborként tekintenek a modern elektromos autókra, amelyek minden centiméterén valamilyen újszerű technológia kápráztatja el a vezetőt. Ugyanakkor az elektromos autók több szempontból rendkívül egyszerűek: az akkumulátoros technológiájuk például kevésbé bonyolult, mint a benzines vagy a dízelmotoros társaiké.

A MÉRET A LÉNYEG

Mekkora az elektromos autók akkumulátora?

A különböző kivitelű elektromos autókhoz más-más méretű akkumulátor jár. Az akkumulátor gyakran a padlólemezek alá kerül, és elfoglalja az ülések alatti teljes területet. Egyes akkumulátorok téglalap alakúak, mások felülről nézve inkább egy „T” betűre hasonlítanak. És minél nagyobbak, annál nehezebbek.

Az új Honda e akkumulátora az autó padlólemezének középső része alatt helyezkedik el, az általa meghajtott elektromotor pedig a csomagtér alatt kapott helyet.

 

Egy elektromos autó akkumulátorának méretét bemutató első háromnegyedes nézet

MI HAJTJA A MOTORT?

Hogyan működik az elektromos autók akkumulátora?

A modern elektromos autókba általában lítiumion-akkumulátor kerül. Az akkumulátorcellában a pozitív töltésű lítium-ionokat folyékony elektrolit juttatja el az anódtól a leválasztón át a katódig. Az ionok mozgása során elektromos áram keletkezik. Az autó ezzel az elektromos árammal táplálja a kettő vagy akár mind a négy kerék meghajtására szolgáló motort vagy motorokat.

Egy elektromos autó akkumulátorának méretét bemutató felülről készített háromnegyedes nézet

TELJESEN FELTÖLTVE:

Az akkumulátor karbantartása

Az elektromos autókban rejlő legnagyobb potenciál az, hogy bármikor és bárhol tölthetők, ahol leparkol velük. Így a vezetőnek nem kell kitérőt tennie csak azért, hogy felkeressen egy töltőállomást. Ehhez a normál hálózat szolgáltatja az áramot. Ez azt jelenti, hogy a művelet fenntarthatósági mutatója az energiaszolgáltatótól függően változhat. Az akkumulátor otthoni töltésére az úgynevezett fali egység lehet a legalkalmasabb megoldás. A fali egység általában 6,6 kW teljesítmény leadására képes, azaz a Honda e 35,5 kWh-s akkumulátorát 4,1 óra alatt képes az alacsony töltöttségre figyelmeztető jelzés megjelenésétől 100%-ra feltölteni A nyilvános helyeken elérhető 50 kW-s villámtöltők ezzel szemben akár 31 perc* alatt is képesek 80%-ra tölteni a Honda e akkumulátorát.

*A töltési időt az alacsony töltöttségre vonatkozó figyelmeztetéstől számítjuk.

Háromnegyedes, elülső felvétel egy garázsban töltődő Honda e autóról

A BELSŐ ÉRTÉKEK

A Honda e akkumulátora

A teljesen új tervezés eredményeként létrejött Honda e az első Honda, amelyet a Honda saját, kifejezetten elektromos járművekhez kidolgozott platformjának alapjain alkottunk meg. E stílusos elektromos autót egy vízhűtéses, 35,5 kWh-s lítiumion-akkumulátor hajtja, amelyet egy Type 2-es váltakozó-áramú kapcsolattal vagy CCS2 egyenáramú villámtöltővel lehet tölteni.

A Honda e egy töltéssel akár 220 km-t is képes megtenni, a villámtöltési funkcióval pedig az akkumulátor mindössze 31 perc alatt feltölthető 80%-ra. Szerettük volna, hogy a Honda e minél dinamikusabb vezetési élményt nyújtson, ezért az akkumulátor az alváz alsó részére került, így ez a kompakt autó tökéletes 50:50-es arányú súlyeloszlást és előnyös tömegközéppontot kapott.

Hátsó háromnegyedes nézet egy stúdióban álló Honda e autóról