A 2024. évi CES®-en ünnepli világpremierjét a Honda 0 Series modellcsalád

Melynek két új, nemzetközi piacra gyártott, tisztán elektromos üzemű tagját mutatja be a márka. Ezeken már az új H-embléma tündököl, amit kizárólag a Honda következő generációs elektromos járművei kapnak meg.

2024. január 12.

  • - A Honda 0 Series modellcsaládot 2026-ban vezeti be a nemzetközi piacra a japán vállalat. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik
  • - A 2024-es CES-en a Honda 0 Series modellcsalád két tagja, a Saloon és a Space-Hub mutatkozik be, méghozzá tanulmányautó formájában
  • - Ugyancsak világújdonság az átrajzolt H-embléma, ami a Honda következő generációs elektromos autók iránti elkötelezettségét szimbolizálja
  • - A Honda 0 Series család tervezésénél teljesen új, megközelítés érvényesült, ami a karcsú, a könnyű és a bölcs hívószót állította középpontba, melyek az alábbi öt értéket hordozzák:

1)    Művészi formavilág, ami pozitív rezgéseket kelt

2)    AD és ADAS rendszer, melynek köszönhetően teljes biztonságban és lelki nyugalomban autózhatnak az utasok

3)    Optimális „tér” az embereknek, amit az IoT (Internet of Things) és a többi mobilkommunikációs eszköz tesz lehetővé

4)    Egyedülálló vezetési élmény – a felhasználó egynek érezheti magát a járművel

5)    Kimagasló teljesítmény és elektromos hatékonyság

Az Egyesült Államokban, egészen pontosan a Las Vegas-i CES® 2024-en mutatta be az új, globális piacra szánt Honda 0 Series elektromos modellcsalád első tagjainak prototípusát a Honda. A Saloon és a Space-Hub nemzetközi értékesítése várhatóan 2026-ban kezdődik, s már az új H-emblémával kerülnek a kereskedésekbe. Az átrajzolt márkajelzést kizárólag a Honda következő generációs elektromos autói kaphatják meg.

 

A Honda 0 Series modellcsalád honlapja:

https://0.honda/en/

A Honda üzleti stratégiáját a márka jelmondata határozza meg: Az álmok ereje – Így hozzuk mozgásba Önt. Ezt az üzenetet közvetíti a Honda kiállítási területe is, valamint a cég mobilitási termékei és szolgáltatásai, melyekkel az emberek „átlépik a tér és az idő korlátait, s kiterjeszthetik képességeiket, illetve lehetőségeiket”. Az újdonságokkal a Honda nagyban hozzájárulhat ahhoz, hogy az emberek megvalósíthassák saját álmaikat és maguk is olyan hajtóerővé váljanak, ami előreviszi a társadalmat.

A vállalat arra törekszik, hogy 2050-re a teljes gyártásfolyamat karbonsemleges legyen, csakúgy, mint a termékválaszték.  Ez a Honda elektromos átállásának végét jelenti majd a személygépjárműveket illetően, a cég ugyanis azt a célt jelölte meg, hogy 2040-ben már kizárólag EV-ket és FCEV-ket[1] értékesít majd globális szinten.

A Honda 0 Series néven érkező EV-modellcsalád jól mutatja, hogy a Honda – globális jelmondatával és elektrifikációs törekvéseivel összhangban – jelentős átalakuláson megy keresztül. Az elnevezés a Honda elektromos autó fejlesztése iránti elkötelezettségéről árulkodik, s arra utal, hogy a legendás cég, mint autógyártó visszatér a „kiindulási ponthoz”, és nulláról kezdi elektromos autóinak kidolgozását. Természetesen azzal együtt, hogy felhasználja egyedülállóan gazdag gyártói tapasztalatát, így nemcsak az M/M gondolkodásmód[1] érvényesül, hanem a klasszikus Honda-értékek is megmaradnak. Ez azt jelenti, hogy továbbra is élmény lesz vezetni a márka járműveit, melyek szabadabbá és élvezetessé teszik a mobilitást.

A Honda 0 Series modellcsaládot a japán vállalat 2026-ban vezeti be a nemzetközi piacra. Az új típusok értékesítése Észak-Amerikában kezdődik, ezt követi Japán, Ázsia, Európa, Afrika, a Közel-Kelet és Dél-Amerika.

 

Az új H-emblémáról

A jelenleg használt H-embléma hosszú múltra tekint vissza, hiszen 1981-ben, a korábbi márkajelzést átdolgozva vezette be a Honda. Kihangsúlyozva az új elektromos Honda autók fejlesztésének fontosságát, a márka döntéshozói úgy határoztak, hogy új H-emblémát rajzolnak.

Ez nemcsak az autók ultramodern mivoltáról tanúskodik, hanem azt is mutatja, hogy a Honda eltökélt az átalakulást illetően és az új kihívásokra reagálva önmagán, illetve eredetén túlmutató termékeket fejleszt. Az új dizájn széttárt karokat szimbolizál, és azt hivatott kifejezni, hogy a Honda eltökélt a mobilitásban rejlő lehetőségek kibővítése iránt, elektromos járművei pedig készen állnak a felhasználói igények kielégítésére. Ez az új H-embléma kerül majd a következő generációs Honda elektromos járműveire, beleértve a Honda 0 Series modellcsalád tagjait is.

1) EV – elektromos jármű, FCEV – hidrogén/üzemanyagcellás jármű

2) A Honda járműveinek tervezését meghatározó „Man Maximum, Machine Minimum” azaz „Az ember a gép előtt” filozófia lényege, hogy a szerkezeti egységek a lehető legkisebb, az emberek pedig a lehető legnagyobb helyet kapják, tehát maximális a belsőtér hatékonysága.