A Honda világa

Honda – Az álmok ereje

Cégalapítónk, Soichiro Honda mindig a jövőről álmodott. És általában meg is alkotta. Az álom akkor kezdődött, mikor Soichiro először látott autót. Annak szentelte életét, hogy álma valóra váljon.

Görgetés

Honda-logó

Az álmok megvalósulhatnak

Soichiro Honda szerette saját kezével megalkotni, amit elképzelt. – Akkor érzem a legjobban magam, ha villáskulcs van a kezemben – mondogatta.

Kétkeréken szép az élet

A legelső Honda termék.

Soichiro Honda az alkatrészgyártáson keresztül tanulta ki a járműkészítés csínját-bínját. Vállalkozása gyorsan fejlődött, de a második világháború közbeszólt, s újra kellett kezdenie az építkezést. Ezúttal nagyot álmodott. Megalkotta a Honda első saját fejlesztésű, házon belül gyártott járművét, a Type A-t.

Kerékpáralapokon

Mozgatásáról átalakított generátorhajtó-motor gondoskodott, ami korábban egy katonai rádió áramellátását biztosította. Azonnali siker lett. Miután elfogytak a hadsereg leselejtezett aggregátorjai, Soichiro megtervezte saját erőforrását. 1948-ben megszületett a Honda Motor Co. Társaság Az álom valósággá vált.

Átalakított generátorhajtó-motorral felszerelt Honda Type A oldalnézetből.

Egységben az erő

Az első Honda autó.

A hatvanas évekre a világ legnagyobb motorkerékpár-gyártójává nőtte ki magát a Honda, a vásárlók pedig egyre többet akartak. Válaszul Soichiro 1962-ben előrukkolt egy gyönyörű sportkocsi-prototípussal, ami egy évvel később, S500 néven került sorozatgyártásba.

Örökké mozgásban

Két éven belül új üzemegységre volt szükségünk, hogy ki tudjuk elégíteni a megrendeléseket. Soichiro vágyai testet öltöttek, a hatvanas évek pedig táncba vitték az új jövevényeket.

Háromnegyedes felvétel a Honda S800 elejéről.

Az amerikai álom

Honda-gyártás és -eladás világszerte.

Történelmi felvétel a Honda Motor Co. társaságról Los Angelesben.

Az American Honda Motor Co. Társaság eredetileg azért jött létre, hogy a Honda Super Cubot értékesítse. Aztán gyorsan kiderült, hogy az Egyesült Államok sokkal inkább az autók, mintsem a motorkerékpárok országa.

1959-ben – Los Angeles-i központtal – megindult a Hondák tengeren túli értékesítése, a japán újonc tehát exportőrré lépett elő. Az amerikai Honda szinte letarolta a piacot, amiben nagy szerepe volt az 1960-as évek híres reklámkampányának is, melyen – szabad fordításban – az alábbi felirat volt olvasható: „A legkedvesebb emberek Hondával járnak.” (Ez az igazság...)

Költözés Európába

1962-ben a Honda illetékesei bejelentették, hogy a belgiumi Aalstban megépítik a vállalat első Japánon kívüli üzemegységét. A gyár egy éven belül készen állt a termelésre, és maga Soichiro Honda nyitotta meg kapuit. A Honda Motor Co. Ltd. mindössze 15 éves volt, de már nemzetközi szinten működött.

 

A Honda Super Cub reklámszlogenje.

Emlékezetes reklámszlogenünk jelentősen megdobta az ikonikus Honda Super Cub eladásait.

Honda Civicből készített amerikai zászló.

A Honda Civic egy páratlanul takarékos jármű volt, ami fenekestül forgatta fel az amerikai autópiacot. Mivel könnyedén teljesítette az érkezése előtt bevezetett levegőtisztasági törvényt, rendkívül erős konkurenciát jelentett a benzinfaló helyi gyártású modelleknek.

Az álmok alapanyagai

NSX: a Honda szupersportkocsija.

A nyolcvanas évekre világszerte ismerté vált a Honda. Ezáltal új lehetőségek nyíltak cégünk számára, megépíthettük például egyedülálló szupersportkocsinkat, ami új mércét teremtett kategóriájában. – Szupersportkocsit építeni minden fejlesztőmérnök álma – árulta el Shigeru Uehara, az NSX-projekt vezetője.

Versenyzői gének

A New Sportscar-eXperimental néven emlegetett fejlesztési folyamat eredményeként látott napvilágot a legendás NSX, amelynek kidolgozásában a világbajnok autóversenyző, Ayrton Senna is jelentős szerepet vállat. Mikor a modell 1989-ben elsőként a nagyközönség elé gurult, mindenkit elkápráztatott, a riválisok tervezői pedig jó pár éjszakán át forgolódtak álmatlanul.

Háromnegyedes stúdiófelvétel a Honda NSX-ről.

Az összetéveszthetetlen NSX: minden szempontból szupersportkocsi.

A Honda NSX elölről, háromnegyedes nézetben, naplementében.

Erősség és könnyedség – Az F-16-os vadászrepülő inspirálta NSX a világ első sorozatgyártású autója volt, ami teljesen alumínium, félig monocoque karosszériát kapott.