A Honda világa

A Honda történetének hősei

Civic, a mi büszkeségünk… már a hetvenes évek óta. Tíz generációval később még mindig rendkívül népszerű, naponta megközelítőleg 2000 példányt adunk el.

Görgetés

Honda-márkalogó.

Az autók, amelyek azzá tették a vállalatot, ami.

„Semmi nem ad tisztább képet vállalatunk működéséről, mint termékválasztékunk.” – Soichiro Honda

Négy keréken

Az 1960-as évek.

Tudta, hogy első autónk, a T360 egy tehergépkocsi volt? Az S500 névre keresztelt második ellenben egy igazi élvhajhász. Kétüléses, roadster karosszériáját 9500-as percenkénti főtengelyfordulatra is képes motor mozgatta, s akár 129 km/órával is hasíthatott. Tulajdonképpen ez a modell volt az S360 tanulmányautó sorozatgyártású változata, s olyan technikai csemegék tették naggyá, mint a független felfüggesztés vagy a dupla tengelyes vezérlési rendszer.

A Honda-hatás

Eleinte kicsik voltunk, de amint megjelentek első autóink, beindult a szekér: a T360-ból több mint 100 000 példányt adtunk el. Folytatásként jött a legendás N360, a típus, ami az igazi áttörést jelentette vállalatunknak. Hihetetlen kisugárzás jellemezte, maga volt a csoda, nem is meglepő, hogy kikövezte az utat a hetvenes évek csillagának, a Civicnek.

A T360

A hatvanas években mutattuk be első kocsinkat, ami valójában egy teherautó volt. Jól átgondolt, nagy használati értékű modellként ismerhették meg a vásárlók, ezt bizonyítja, hogy több mint 100 ezer példányt adtunk el belőle.

Háromnegyedes, elölről készült felvétel egy hatvanas években készült Honda teherautóról.
Háromnegyedes felvétel a Honda S500 elejéről.

A csodaszép Honda S500 sportkocsi egy lényegre törő ember álma volt, és azonnal felhelyezett minket az autógyártók világtérképére.

Az erő hármasa

Az 1970-es évek.

Háromnegyedes, elölről készült felvétel az ős-Honda Civicről.

Az ős-Civic briliáns koncepciót testesített meg és a legjobbkor érkezett.

Felforgattuk a hetvenes éveket... A Honda hatalmasat villantott a hetvenes években. Bevezettük minden idők legsikeresebb Hondáját, a Civicet. Ez a mérnöki remekmű az egész világot lázba hozta, beleértve az Egyesült Államokat is, ahol alig bírtuk kapacitással, annyi volt a megrendelés. Persze nem volt nehéz tarolni, a sok benzinfaló dinoszaurusz őskövületnek tűnt a Civic mellett...

Slágertermék

Nem kevesebb, mint 46 évvel később már a 24 milliomodik eladott Civicnél tartunk és még mindig évi 700 ezren döntenek a típus mellett. A hetvenes évek sikerei egyértelműen jelezték, hogy egy nagyobb Hondára is volna kereslet, ezért megalkottuk az Accordot és 2+2 üléses, elegáns kupéváltozatát, a Prelude-öt. Az újoncok szintén nagyot ütöttek, és tulajdonképpen ez még csak a kezdet.

Háromnegyedes felvétel a Honda Accord hátuljáról.

A Civic után gyorsan bemutattuk az Accordot, egy másik jól időzített modellt, ami máig velünk van.

Nem volt megállás a nyolcvanas években sem

Az 1980-as évek.

Nagy haj, nagy arc és nagy fordulatszám – a nyolcvanas években is zajlott ám az élet! A semmihez nem fogható Honda CRX 1.6i-16 apró, de annál fontosabb szenzáció volt – ebben mutatkozott be a VTEC motorvezérlési rendszer. Ma már a modern klasszikusok közé soroljuk. Közben persze folyamatosan fejlesztettünk. A Honda Civic Shuttle a világ egyik első egyterűjeként, pontosabban a személyszállítás mestereként írta be magát a köztudatba.

Legenda születik

Luxusmodellünk Legend néven gördült a színpadra, és játszi könnyedséggel csavarta el a vásárlók fejét. Az Egyesült Államokban nemcsak új típust, hanem új márkát vezettünk be – a Legend már Acura logóval került a szalonokba. Ez volt az első japán prémiummárka. Ráadásként terveztünk egy Hondát kifejezetten az európai családoknak, amit Concertóként árusítottunk. Annyira sikeres lett, hogy úgy határoztunk, az öreg kontinensre költöztetjük gyártását.

VTEC - a technika ünneplése

A nyolcvanas évek egyik nagy durranása volt a változó szelepvezérlés.

A Concertót kifejezetten az európai vásárlóknak, a BL-lel közösen fejlesztettük, és egy fontos időszakot fémjelez a márka történetében.

A kilencvenes évek nagyágyúi

Az 1990-es évek.

Háromnegyedes felvétel a Honda NSX elejéről hegyvidéki környezetben.

Első szupersportkocsink, a Honda NSX örökre megváltoztatta a nagy teljesítményű autók világát.

Éveken át álmodoztunk róla, hogy milyen jó lenne építeni egy nagy teljesítményű szupersportkocsit. Az új évtizedben az álom valóssággá, pontosabban Honda NSX-szé vált. Az Ayrton Senna segítségével tervezett modell olyan jól sikerült, hogy a riválisok többségének azonnal tervezőasztalhoz kellett ülnie. Ettől persze nem szálltunk el, inkább készítettünk egy okos, kompakt autót a nagyobb tömegeknek. Ezt CR-V néven, a szabadidőautó-kategória megteremtőjeként ismeri a világ, s máig a legnagyobb példányszámban eladott SUV.

A Type R születése

A teljesítményorientált modelleket tömörítő Type R család az 1990-es évek elején jelent meg választékunkban. Az R a racing, azaz a versenyzés szóra utal, s nem más az üzenete, mint hogy a Civic Type R és az Accord Type R is egy utcai versenyautó. A különleges duóhoz 1999-ben egy még különlegesebb szerkezet társult: a Honda S2000. A vállalat 50. születésnapjára alkotott roadster az egykori S500 értékeit mentette át a jelenkorba.

Háromnegyedes felvétel a Honda S2000 elejéről.
Háromnegyedes kép a Civic Type R elejéről.

A hagyományoknak megfelelően ma is piros H-t ábrázoló logóval látjuk el a versenysportos alapokra épülő Civic Type R-t.

A befogadóké- pesség csúcsa

Az ezredforduló.

A forradalmi Honda kisautók históriája egészen a hatvanas évekig nyúlik vissza. 2002-ben bebizonyítottuk, hogy az újító szellem továbbra is bennünk él és még mindig csodákra képes. A Jazz voltaképpen egy alsó-középkategóriás modell egy családi autó helykínálatával. Kimagasló szállítókapacitását többek között annak köszönheti, hogy üzemanyagtartályát az első ülések alá helyeztük, s rengeteg hely szabadult fel a hátsó sorban. Ide raktuk be az osztott, szabadon „hajtogatható” Mágikus Ülésrendszert, amivel mindig az adott helyzethez igazítható a belsőtér kialakítása. Autó még soha nem volt ennyire praktikus... Azoknak a vezetőknek, akiknek fontos a nagy beltér, de nem kívánnak lemondani a teljesítményről, a Honda Streamet szántuk. Koncepciójában a sportkupék és az egyterűek legnemesebb vonásai fonódnak össze.

Több hely

Az álmok ereje hívta életre a hatszemélyes Honda FR-V-t is. Hogy miért? Mert a hat több, mint az öt. S mert a nagy csomagtartó nem jelent egyet a kis utastérrel. Kontraszt gyanánt ott van Európa első hibridje, a Honda Insight. Kétüléses volt, de ez senkit nem érdekelt, az ultramodern hajtáslánc adta a konstrukció sava-borsát.

Háromnegyedes, hátulról készül felvétel a Mágikus Ülésrendszerrel felszerelt Honda Jazz belteréről. Ülések ledöntve.

Ki mondta, hogy egy kisautó utasterének feltétlenül kicsinek kell lennie? A Jazzhez fejlesztett, speciális hátsó üléssor a variálhatóság és a helykínálat oly magas fokára emeli a modellt, hogy a Mágikus Ülésrendszer nevet adtuk neki.

Háromnegyedes felvétel a Honda Jazz elejéről tengerparti környezetben.

Ámulatba ejtő szuperminink mindenkit elvarázsol, aki bepillant hatalmas kabinjába.

Újjászületett úttörőknek és a való világ hőseinek

2010-től napjainkig

Háromnegyedes, elölről készült felvétel az ős-Honda HR-V-ről.

A HR-V első nemzedékét az „élvezetek gépeként” interpretálta a Honda.

Nálunk az SUV-forradalom már ideje korán elkezdődött. Talán egy kissé túl korán... Az 1999-ben bevezetett HR-V-t szerették a vásárlók, de kellett tíz év, mire a piac megérett a modellváltásra. Mikor 2015-ben megújult formában ismét felkerült a palettára, azonnal az értékesítési listák élmezőnyébe verekedte magát.

Szupergyors

Nemcsak újra feltaláltuk, hanem a hibridgyártás ékkövévé tettük az új NSX-et. Jelenlegi modellválasztékunk valódi hőse a 320 lóerős Civic Type R, a forró ferdehátúak királya. Mert cégalapítónk, Soichiro gyakorta mondogatta: „mindenkinek megvan a joga, hogy őrült álmai legyenek”.

Háromnegyedes felvétel a legújabb Honda NSX elejéről.

A legújabb NSX olyan, mint a legrégebbi – újraírja a műfaj szabályait. Kirobbanó teljesítményénél csak a zéróemissziós üzemmód meghökkentőbb.