Close

Honda GL1800 Gold Wing

Kimagasló teljesítmény erőfeszítés nélkül

Miért siklana, ha repülhet is?

Görgetés

A Honda Gold Wing terméklogója.

Az igazi, az egyetlen.

Egyedülálló személyiség és teljesítmény – a Honda Gold Wingnek nincs párja széles e világon.

Erős és stabil

Innovatív váz, amely könnyen kezelhető.

A Honda Gold Wing oldalnézetből.

Ha leszedjük az idomokat, egyből feltárul a GL1800 Gold Wing ultramodern, innovatív műszaki alapja, ami a túrákat és a cirkálásokat egyaránt életre szóló élménnyé varázsolja.

A könnyű, kizárólag alumíniumból készülő váz stabilitása magabiztossá tesz, ráadásul geometriai kialakításának köszönhetően könnyen irányítható. A kettős lengőkaros elülső felfüggesztésnek köszönhetően meg sem fogja érezni a bukkanókat, ráadásul tökéletes pontossággal kanyarodhat.

Kényelem. Mindig, mindenhol.

A Pro-Arm típusú hátsó felfüggesztés és az egyedi Pro-Link himbarendszer felel a kiváló csillapításért, míg a hátsó rugó-előfeszítés elektronikusan, a szállított utasnak és csomagnak megfelelően négy különböző beállítással szabályozható. Szerettük volna, hogy a vezető és az utas még kényelmesebben utazhasson, ezért a Gold Wing Tour átalakított első-hátsó csillapítási beállításainak köszönhetően sima és tökéletesen biztonságos útban lesz részük.

Közelkép a Honda Gold Wing TFT-képernyőjéről.

Beállítására a fejlett TFT-képernyő ad lehetőséget, pontos tájékoztatással segítve a hangolást.

Közelkép a Honda Gold Wing kettős kombinált fékrendszeréről (Dual-Combined Braking System).

A kettős kombinált fékrendszer mindig az aktuális viszonyoknak megfelelően osztja el a fékerőt az első és a hátsó kerék között, így a vezető minden helyzetben magabiztosan lassíthat.

A hatos fogat ereje

A Gold Wing ereje függővé teszi a pilótákat.

A hathengeres, hosszában beépített, 1833 köbcentis, blokk legnagyobb forgatónyomatéka nem kevesebb, mint 170 Nm (5500 f./percnél), ebből fakad a Honda Gold Wing nyújtotta különleges vezetési élmény. A hengerenkénti 4 szelepnek és az Unicam hengerfejeknek (és az elektronikus gázmarkolatnak) köszönhetően az autópályán erőteljes, energikus teljesítményre számíthat, míg az újonnan átalakított FI-beállításokkal alacsony sebességnél is pontos gázreakciókat adhat, ami különösen a városban lehet hasznos.

Kifinomult hajtás

A harmadik generációs, hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltót (DCT) kifejezetten nagy távolságú cirkáláshoz fejlesztettük.

A DCT alacsony sebesség mellett is tökéletesen reagál, és lágyan és gyorsan vált fokozatot. Megszünteti a váltáskor fellépő lökéseket, és három működési módot kínál: Az MT üzemmódban teljesen az Ön kezében van az irányítás: manuálisan, a kormányon található gombokkal válthat fokozatot. A takarékos D üzemmód városban és autópályán ideális, míg az S állás sportosabb motorozáshoz passzol. A magával ragadóbb motorozás érdekében ilyenkor az S mód kissé magasabb fordulatszámra engedi pörögni az erőforrást a felkapcsolások előtt, és hamarabb visszakapcsol fékezésnél, hogy intenzív motorfék segítse a vezetőt.

Az intelligens erőátvitel

D üzemmódba kapcsolva a DCT felismeri, hogy milyen környezetben motorozik (pl. városban vagy szerpentinen), és ennek megfelelően hangolja a motorkarakterisztikát. Ráadásként start&stop rendszerrel szereltük fel a Gold Winget, ami a takarékos működés jegyében három másodperc üresjárat után leállítja az erőforrást, majd a gázmarkolat elfordításakor automatikusan újraindítja. Nagy könnyebbséget jelent a Hegymeneti Asszisztens is, hiszen lejtőn állva nem engedi előre vagy hátra gurulni a motort.

Honda Gold Wing elölről, országúton.
Közelkép a Honda Gold Wing TFT-képernyőjéről.

A hétcolos TFT-képernyőnek köszönhetően minden információ a pilóta rendelkezésére áll a gurulások során. A hangvezérlés (Voice Control) és a Bluetooth®-kapcsolat segítségével a telefonján található adatokat is elérheti, sőt a készüléken tárolt zenéket is lejátszhatja.

Az innovatív megoldások sora a rövidebbé tehető váltófokozat-áttételekkel folytatódik. Lassú haladásnál a rángatás nélküli kapcsolások érdekében rövidebbé válnak, míg nagy sebességnél az alacsonyabb motorfordulatot szem előtt tartva hosszabbá válik az áttétel.

Beindít és felvillanyoz

Kifejlesztettünk egy különleges szerkezetet, az Integrált Indítógenerátort (Integrated Starter Generator, ISG), ami több feladatot lát el. Indulásnál életre kelti az erőforrást, menet közben áramot termel. A Gold Wing előre és hátra is tud lassan gurulni, ami nagy segítséget jelent parkolás közben.

Honda Gold Wing hátulról, vidéki környezetben.

Az egyedülálló duplakuplungos automata váltó (DCT) a Gold Wing minden változatához elérhető.