Close
Bezárás
A Honda CB1100 EX háromnegyedes jobb oldali nézetben
A Honda CB1100 EX háromnegyedes jobb oldali nézetben

Honda CB1100 EX

Egy modern klasszikus

A Honda CB1100 EX pilótával
A Honda CB1100 EX pilótával

Eredeti vonalvezetés

Az álmok tovább élnek

Jöjjön el az aranyidő. Újra és újra…

A Honda CB1100 EX egy soros, négyhengeres, léghűtésű motorral felszerelt modern klasszikus, amelyet jellegzetes hangzása is különlegessé tesz. Az olyan részletmegoldások, mint a szálcsiszolt oldalelemek és a küllős kerekek, egyenesen a hetvenes évekbe repítik vissza a szemlélőt. Továbbfejlesztett motorjával, nyomatékhatárolós tengelykapcsolójával (köznyelven csúszókuplung), Showa futóművével és rugóstagjaival, valamint sok-sok krómozott kiegészítőjével nemcsak olyan, mint egy álom, hanem valóban eszményi konstrukció.

Közelkép a Honda CB1100 EX lámpáiról.
Közelkép a Honda CB1100 EX oldalidomjáról.
A Honda CB1100 EX hátulja pilótával, háromnegyedes nézetben.
Közelkép a Honda CB1100 EX erőforrásáról.

Roadster és café racer

Melyik stílus áll közelebb Önhöz: a letisztult klasszikus vagy a nyers custom?

A Honda CB1100 EX oldalnézetből. CB1100 EX A szemet gyönyörködtető, rozsdamentes acélból készülő felniken túlmenően a CB1100EX-en számos egyéb vonzó részletet találni. Ilyen például a 41 milliméteres csúszószár-átmérőjű teleszkópokból összeállított, állítható rugó-előfeszítésű Showa Dual Bending Valve első villa, a krómozott hátsó rugóstagpár, a módosított szívósor és kipufogórendszer, valamint a nyomatékhatárolós tengelykapcsoló is.
A Honda CB1100 RS oldalnézetből. CB1100 RS Pont úgy fest, mint egy korai superbike, de a 43 milliméteres csúszószár-átmérőjű Showa Dual Bending Valve első teleszkópoknak, a külső tartályos hátsó rugóstagoknak és a sportosabb futómű-geometriának köszönhetően sokkal gyorsabb és kezesebb. A sportos, 17 colos, öntött alumíniumfelnikre hatékony fékrendszer került, ezt bizonyítja, hogy elöl radiálisan rögzített, négydugattyús nyergek és úszóágyazású tárcsák állnak szolgálatban. A modell biztonságos kezelését nyomatékhatárolós tengelykapcsoló (köznyelven csúszókuplung) segíti, az erőforrást pedig áttervezett szívósor és kipufogórendszer teszi hatékonyabbá.

Tekintse meg a CB1100 RS-t!

Finom gurulás

Új első és hátsó futómű a Showától.

Közelkép a CB1100 EX első felfüggesztéséről.

A hagyományos, patronos konstrukciónál jóval könnyebb felépítés még egyenletesebb csillapítást garantál, ami – a kiváló úttartás és menetkomfort érdekében – igazodik az aktuális viszonyokhoz, beleértve a motor sebességét is.

Első villa

A 41 mm-es csúszószár-átmérőjű, továbbfejlesztett Showa Dual Bending Valve teleszkópok révén a CB1100 EX sebészi pontossággal irányítható. A szabad szelepstruktúra révén rossz utakon, illetve nagyobb bukkanókon progresszívan növekszik a csillapítás ereje. Ez az egyszerű, innovatív, világon elsőként alkalmazott megoldás sokkal kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújt, mint a hagyományos, patronos felépítés.

Hátsó rugóstagok

Az állítható előfeszítésű, krómozott Showa hátsó rugóstagok erős, acélból készülő lengővillán támaszkodnak meg. Ez a rendszer kiváló úttartással és pontos – hátsó kerék felől érkező – visszajelzésekkel ajándékozza meg a pilótát, méghozzá akkor is, ha utassal motorozik. 

Közelkép a CB1100 EX hátsó felfüggesztéséről.

Az idő nekünk dolgozott

Mintha csak a múltban járna.

A Honda CB1100 EX hátulról, háromnegyedes jobb oldali nézetben.

Összevetve a CB750 Fourral, megfigyelhető, hogy milyen közel áll egymáshoz a két koncepció, illetve formaterv.

A kezdetek

Egy soros, négyhengeres, léghűtésű motor csodálatos hangja jelezte 1969-ben, hogy új korszakhoz érkezett a motorkerékpár-gyártás. Az erőforrás a csodálatos Honda CB750 Fourban, a világ első superbike-jában dübörgött sokat sejtetően,

és hatására bizony mindannyiunkban megváltozott a kétkerekűekről, no meg a motorozásról alkotott kép. A CB1100 EX a CB750 egyenes ági leszármazottja. Gyors, hangulatos és álomszép motorkerékpár, ami jövőbe mutató technikai megoldásaival, ha lehet, még ellenállhatatlanabb, mint legendás elődje.

Az eredeti megjelenés

Az ezüstszínű hengerfej feketére fényezett részeinek és krómozott kupakjainak alumínium motorburkolatok adnak kontrasztot. Hogy a hőterhelés ne színezze el a leömlőket, mind a négy cső dupla falú, a kipufogódobokat pedig úgy helyeztük el, hogy a lehető legnagyobb legyen a szabad hasmagasság.

Felvétel a Honda CB1100 EX erőforrásáról.

Ráadásként a kipufogócsövek krómbevonatot kapnak, így a típus még közelebb áll a hőskor léghűtéses, soros, négyhengeres motorkerékpárjaihoz.

 A Honda CB1100 EX hátulról, háromnegyedes jobb oldali nézetben, pilótával.

A LED-lámpát, az irányjelzőket és a rendszámot tartó hátsó konzolt még kisebbé tettük, hogy áramvonalasabb legyen a modell, de éppen csak annyit módosítottuk rajta, hogy ne változzék az aranykort felelevenítő összhatás.