-
Szupersport
-
Adventure
-
Street és Túra
-
Robogó
-
Off Road
A motorozás ismét a szórakozásról szól – ezt tudja a Monkey!
Amikor először megpillantja a Monkey motorkerékpárt, garantáltan jókedvre derül. Amikor először ül a Monkey nyergében, a sisak alatt garantáltan fülig ér majd a szája. A Monkey elég kicsi ahhoz, hogy a lakókocsi hátuljára szerelve szállítsa, a forgalomban használva pedig a legszűkebb hézagon is átjut vele az autók között. Ám a Monkey igazi előnye a zabolátlan élvezet, amit a motorosnak kínál. Szerintünk ezzel nincs is semmi gond.
A motorkerékpár gazdagabb felszereltsége és vadonatúj funkciói mind-mind az élvezetesebb motorozást szolgálják.
Az eredeti Monkey a hetvenes évek ikonikus modellje volt. Két keréken nem volt nála menőbb – és ez mit sem változott azóta. A krómozott, emelt első és hátsó sárvédőkkel, határozott ívű kipufogórendszerrel és magasan ívelt kormánnyal szerelt új Monkey minden ízében az eredeti változat előtt tiszteleg. Mi több, még annál is bulisabb hatást kelt.
Ez a Monkey, dióhéjban. Ugyanez vonatkozik a megbízható motorjára is. A léghűtéses, injektoros, vízszintes, 125 cm3-es SOHC motort úgy tervezték, hogy kiemelkedő teljesítményt nyújtson városi használat során, miközben 7 000 ford/perc fordulatszámon 6,9 kW teljesítményt, 5 250 ford/perc fordulatszámon pedig 11 Nm forgatónyomatékot biztosít. Az erősebb motorkerékpárokhoz hasonlóan a négyfokozatú váltó ennél a modellnél is kuplunggal van szerelve.
És hogy a Monkey azonnal megkülönböztethető legyen minden más motorkerékpártól, teljes körű LED-es világítással láttuk el, az irányjelzőket is beleértve. Ezenkívül a kulcs visszajelző rendszerrel van szerelve, mely lehetővé teszi, hogy egy gombnyomással felvillantsa a Monkey fényszóróit, és időveszteség nélkül megtalálja a parkolóban.
Ki tudja, hova viszi Önt a Monkey? A biztonság kedvéért igen masszívra terveztük. Az acél gerincváz erőt és stabilitást kölcsönöz neki, amelyet tovább fokoz az ovális lengőkar. A prémium minőségű Alumite bevonattal ellátott Up Side Down (USD) első villákat 104 mm-es rugóutat biztosító, kettős hátsó rugóstagok egészítik ki. A 160 mm-es maximális hasmagasság, a kényelmes, nagy sűrűségű uretánból készült ülés és a vaskos 12 hüvelykes bütykösgumik minden körülmények között biztosítják a sima utazást.
A Monkey nemcsak csinos, hanem okos is. Az egycsatornás, pozícióérzékelővel (Inertial Measurement Unit, IMU) szerelt ABS fék biztosítja, hogy a motorkerékpár hátsó része a legkeményebb fékezéskor sem emelkedik fel. A szimpla, 220 mm-es első, illetve a 190 mm-es hátsó féktárcsa hatékonyan lassítja a motorkerékpárt.
A retró kialakítás ellenére a kör alakban elhelyezkedő műszercsoport, mely egy, a gyújtás ráadásakor pimaszul felvillanó sebességmérőből, napi és teljes kilométer-számlálóból és egy hatfokozatú üzemanyagszint-jelzőből áll, teljes mértékben az LCD technológiát alkalmazza.
A Monkey stílusa teljesen egyedi. Semmihez nem fogható karakterrel rendelkezik. A krómozott, magasan ívelt kormány, a mogyoró alakú üzemanyagtartállyal azonos színűre festett váz, lengőkar és rugóstagok, valamint a magasra szerelt sárvédők egyaránt magukra vonzzák a tekintetet. Ugyanez érvényes a masszív, ballonos abroncsokra is. Ám mindezt egy erős és megbízható, takarékos, léghűtéses 125 cm3-es motor hajtja, melyet masszív, IMU-vezérelt ABS-fékrendszerrel szerelt, strapabíró vázra erősítettek. A kicsi és könnyű, mindössze 107 kilós motorkerékpár kényelmes ülése 776 mm-re helyezkedik el a talajtól. Semmi esetre sem csak egy játékszer. Minden ízében motorkerékpár. Ez a Monkey.
A Monkey egy életérzés. Nem másról szól ez, mint a pillanat szabadságáról és azokról az élményekről, amelyekre később szívesen emlékezünk vissza. Amikor a Honda 1961-ben először gyártani kezdte ezt a modellt, más szelek fújtak, ám az üzenet és az elképzelés változatlanul érvényes maradt. A Monkey maga a szabadság, két keréken. És ismét eljött az ideje.